Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli parkovacímu automatu lidé sotva projdou, firma ho musí přemístit

  8:58aktualizováno  8:58
„Není ten automat moc blízko?“ ptají se obyvatelé Radlic. Společnost Eltodo tu totiž na popud Technické správy komunikací zřídila nový parkovací automat. Hodiny stojí přímo proti vchodu do obytného domu tak nešťastně, že chodci sotva projdou.

Parkovací automat v ulici Na Neklance. | foto: Filip Jaroševský, Metro.cz

„Hodiny jsou od vchodu vzdálené asi metr a čtvrt. Dva lidé vedle sebe skoro neprojdou, s problémy tu projede maminka s kočárkem,“ řekl deníku Metro čtenář Marek, který v ulici Na Neklance v Radlicích bydlí. Do domu mají nyní problém vjíždět také vozíčkáři, kteří potřebují širší prostor.

Fotogalerie

Podle Marka mohou komplikace vzniknout také při stěhování.

„Lidé se dokonce kvůli nešťastně zvolené poloze automatu bouchají o horní zvětšenou část hodin. Nejdříve totiž chůzi zkomplikuje lampa za rohem a hned za ní hodiny,“ stěžuje si čtenář.

Chybu potvrzuje deníku Metro i samotná technická správa. Podle její mluvčí Barbory Liškové pochybila firma Eltodo, která byla na instalaci hodin najata. „Šlo o nedodržení projektové dokumentace. Parkovací automat bude samozřejmě přemístěn,“ slibuje Lišková.

Najít místo pro automat není snadné

Parkovací hodiny, které v posledních měsících zaplnily metropoli, se umisťují podle poměrně složitého klíče. Je nutné, aby co nejvíce vyhovovaly docházkové vzdálenosti, tedy aby řidič nemusel chodit platit daleko. To je však podle Liškové třeba uvést do souladu s poduličními sítěmi, kterých je všude plno.

Prokletý automat

  • Má metr osmdesát, devadesát kilo a na sobě černý nebo šedý nátěr odolný proti poškrábání. Na Neklance ale překáží chodcům.
  • Mezi hodinami a domem je vzdálenost 135 centimetrů. Samotný chodník má kolem dvou metrů. Přitom chodník naproti má šířku tři metry.
  • Podle TSK nelze přesně určit, jaká je správná vzdálenost od domovní zdi. Některé automaty k fasádám dokonce i přímo přiléhají.

„Některé jsou naše, jiné mají Pražské vodovody a kanalizace, plynárny či teplárny. Vede tu také spousta optických kabelů, takže hledat volné místo je někdy na hraně,“ přibližuje Lišková.

K tomu se pak přidávají další požadavky, jako například stanoviska památkové péče, požadavky organizací sdružujících občany s tělesným postižením, zohledňuje se i výkon zimní údržby a podobně.

„Umístění automatů je pak nějakým kompromisem, který zohlední všechny požadavky a stanoviska. Toto ale bohužel není případ hodin Na Neklance,“ doplňuje Lišková.

Nové automaty mají v některých částech Prahy začít fungovat v srpnu, jinde začátkem září. Jeden automat dokáže obsloužit zhruba sedmdesát až devadesát parkovacích míst.

Autor: Metro.cz
Témata: doprava, parkování


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.