Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jízdné v Praze zdražovat nechceme, tvrdí ředitel Dopravního podniku

  17:01aktualizováno  17:01
Zatímco loni pražský Dopravní podnik hospodařil se ztrátou 360 milionů korun, letos se podle ředitele Jaroslava Ďuriše ekonomická situace zlepšila. Zdražení jízdného proto zatím není nutné.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Dopravní podnik, který je největší městskou společností v ČR, na jízdném ročně získá přes čtyři miliardy korun. O zdražování jízdenek se v Praze mluví už řadu měsíců. Hlavně v souvislosti s finančními potížemi podniku. 

Podle ředitele se ale postupně daří měnit nebo vypovídat nevýhodné smlouvy z minulosti, zároveň se zvyšují tržby, třeba z pronájmů.

"Nemusíme proto letos tlačit na město kvůli zdražování ani sahat do mezd zaměstnanců," uvedl.

O výši jízdného rozhoduje rada města. Před podzimními komunálními volbami se politici do nepopulárního zdražování patrně nepustí. Co bude příští rok, zatím není jasné.

Už dřív z Dopravního podniku zaznělo, že by se napřesrok mohlo zdražit zhruba o desetinu. Rozhodovat o tom bude ale zřejmě až nová politická reprezentace, která vzejde z voleb.

V Dopravním podniku pracuje přes 10 tisíc zaměstnanců. Hlavní město, které je objednatelem služeb, letos přispělo na provoz částkou kolem 11 miliard korun.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

JAS trans s.r.o.
Řidič MKD

JAS trans s.r.o.
Středočeský kraj
nabízený plat: 32 000 - 41 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.