Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jižní spojka má nový most pro kamiony. Spořilovu uleví od hluku

  13:57aktualizováno  13:57
Po necelých sedmi měsících od zbourání mostu přes Jižní spojku na pražském Kačerově byl na stejném místě zprovozněn most nový. Na rozdíl od svého předchůdce snese zatížení těžkými kamiony. Obyvatelům Spořilova by se tak mělo výrazně ulevit od hluku.

 "Věřím, že tento krok přispěje ke snížení hlukové zátěže ve Spořilovské ulici. Jedná se však bohužel pouze o dílčí opatření. Systémovým řešením bude až výstavba Pražského okruhu mezi D1 a Běchovicemi, která je ale v režii státu," uvedl při středečním otevírání nového mostu náměstek primátora Jiří Nouza.

Více než 80 metrů dlouhý most odvede ze Spořilovské ulice podle odhadů až polovinu kamionové dopravy.

Nový most - fakta

  • délka přemostění: 72,3 m

  • délka mostu: 85,7 m

  • šířka mostu: 12,1 m

  • stavební výška: 1 477 mm

  • výška mostu nad terénem: 7,12 m

  • plocha nosné konstrukce mostu: 878,6 m²

  • únosnost mostu: zatížení třídy A

Zdroj: TSK

"V principu jde o vyloučení jízd těžkých nákladních automobilů z celé ulice Spořilovské ve směru do kopce k ulici Brněnské. Po Spořilovské ulici tak bude ponechána pouze jízda nákladních vozidel v trase od D1 na Jižní spojku ve směru na Štěrboholy," vysvětlil šéf Technické správy komunikací Ladislav Pivec.

Dodal, že ve směru od Štěrbohol bude platit zákaz odbočení kamionů z Jižní spojky do ulice Spořilovské ve směru k D1. "Kamiony budou převedeny dále po Jižní spojce až k mimoúrovňové křižovatce u Kačerova na nově vybudované přemostění na komunikaci Ke Garážím a dále na komunikaci 5. května směrem k dálnici D1," dodal Pivec.

Nový most bude zároveň určený autobusům MHD vyjíždějícím z Garáží Kačerov a osobním vozům směřujícím na Spořilov.

Náklady na výstavbu nového mostu ve výši 50 milionů korun uhradil Státní fond dopravní infrastruktury.

Technická správa komunikací zároveň zahájila přípravné práce na doplnění protihlukových opatření k  ochraně takzvaného Spořilovského plácku.

Konkrétně se jedná o výstavbu protihlukového valu a stěny v úseku mezi ulicí 5. května a ulicí Hlavní a po kolaudaci mostu Ke Garážím i protihlukové stěny přímo na něm. "Pro oba projekty v současnosti získáváme různá povolení. Pokud vše půjde hladce, zahájíme v průběhu stavební sezony příštího roku," upřesnil Nouza.

Nový most přes Jižní spojku, který dělníci budují na Kačerově, má odlákat ze

Nový most přes Jižní spojku, který dělníci budují na Kačerově, má odlákat ze Spořilova 4,5 tisíce kamionů. Ty však zásadně ztíží cestu do centra i na Smíchov.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.