Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jižní spojku blokuje oprava veřejného osvětlení. Ta skončí 20. června

  16:49aktualizováno  16:49
Řidiči na Jižní spojce v Praze budou mít ještě déle než měsíc problém pohodlně projet ve směru do centra. Dělníci tam vyměňují kabely veřejného osvětlení a zároveň pokládají v pásu mezi oběma směry optické kabely. Levý jízdní pruh směrem na Smíchov bude uzavřený minimálně do 20. června.

Barrandovský most | foto: MF DNES

Dopravní omezení jsou na Jižní spojce v úseku mezi Barrandovským mostem a sjezdem z ulice 5. května. Uzavřen je levý jízdní pruh ve směru na Smíchov. První úsek opravy, který je ještě před sjezdem z D1, by měl být hotov do pátku 20. května. Uzavřen potom bude levý jízdní pruh mezi 5. května a sjezdem do Krče, který je zatím průjezdný.

"Od pátku se tak pojede dvěma pruhy od sjezdu do Krče až Barrandovskému mostu. V současnosti už máme v podstatě vše vykopáno a už jsme začali dělat odborné práce," uvedl Jan Rafaj, mluvčí firmy Eltodo, která se o veřejné osvětlení v Praze stará.

Dopravní omezení  spojená s opravou osvětlení na Jižní spojce

Dopravní omezení spojená s opravou osvětlení na Jižní spojce

Zaměstnanci Eltoda kromě výměny kabelů veřejného osvětlení pokládají optické kabely a prorážejí pod silnicí přípojky pro přívod elektřiny. "Také prorážíme betonové mostovky. Rovněž občas narážíme na nesmyslné betonové ´překážky´, které také musíme prorazit," doplnil Rafaj.

Přestože mají občas řidiči pocit, že se v uzavřeném úseku nic neděje a nevidí jediného dělníka, podle Rafaje to není pravda. "Například optický kabel se musí pokládat v celku. K tomu není potřeba, aby v daném úseku byla spousta lidí, řidiči tak vidí pouze auto na začátku a na konci úseku. Kabel se totiž proráží spodem," vysvětlil mluvčí.

Stejné je to podle Rafaje i ve chvíli, kdy zaměstnanci firmy připojují jednotlivé lampy. "To jsou zalezlí v v příkopech či jámách a nejsou vidět," dodal.

V noci pracovat nesmíme, říká mluvčí

Problémy navíc firmě způsobuje skutečnost, že nemůže pracovat v noci. Kvůli bezpečnosti je zakázáno, aby na silnicích, jako je Jižní spojka, pracovali dělníci v noci.

"Je na to potřeba speciální bezpečnostní výjimka. V noci nemůžeme pracovat také kvůli tomu, že jde o veřejné osvětlení ve městě, nemůžeme jej jen tak vypnout nebo nerozsvítit," řekl Jan Rafaj.

Dělníci tak ráno lampy odpojí a večer zase připojí a rozsvítí. "Snažíme se pochopitelně opravu udělat co nejrychleji, nejzazší termín, kdy by mělo být hotovo, je 20. červen," dodal Rafaj.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za pět milionů stavební povolení pro developera, sliboval zadržený muž

Policie obvinila muže z Mníšku pod Brdy za braní úplatku. Za pět milionů korun sliboval developerovi zařídit stavební povolení.   celý článek

Rostislav Polášek se snaží tým rychle doplnit o zkušené lékaře. Zatím ale...
Liberecké nemocnici chybějí kardiologové, na pomoc jezdí lékaři z Prahy

Nemocnici v Liberci chybějí kardiologové. O nemocné se sem jezdí proto starat lékaři z Prahy. I přesto ale musejí některé pacienty záchranáři převážet do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.