Poprvé se mohli cestující pražské MHD svézt Karosou B732 v roce 1987. Kdo bude stát i o její poslední cestu, může nastoupit v pátek v Depu Hostivař ve 14:45 do linky číslo 122 mířící na Opatov.
Karosa B732Autobusy tohoto typu měly polosamonosnou karoserii. Výška podlahy je Do autobusů byl v zadní části roštu karoserie montován motor LIAZ řady ML 636, horizontální, řadový vznětový šestiválec s přímým vstřikem paliva, s turbodmychadlem, s alternátorem PAL 28V/75A a mechanická pětistupňová převodovka Praga 5 P 80.45. Do palivové nádrže se vešlo Autobusy dosahovaly maximální rychlosti Do autobusů Karosa B732 se vešlo 31 sedících a 63 stojících cestujících. Sedadla měla až na několik výjimek latexové polštáře potažené koženkou. |
"S posledními autobusy Karosa B732 se Dopravní podnik loučí proto, aby nepřekročil stáří autobusů 20 let," uvedl Jan Lebeda, vedoucí jednotky Správa vozidel a autobusů.
V roce 1987 dopravce pořídil prvních 107 karos tohoto typu. Následně je odebíral každý rok až do roku 1994, kdy jich sloužilo už 860.
"V letech 1997 - 2002 se u 192 autobusů tohoto typu provedla celková oprava. Těmito opravami se prodloužila celková životnost vozů až na 20 let," informovala mluvčí podniku Aneta Řehková.
V devadesátých letech dodával výrobce vozy B732 s řadou různých vylepšení, například s katalyzátorem výfukových plynů, novým provedením sedaček, podlahové krytiny a přišly také nové motory splňujících emisní normu EURO 1 (E 1) a EURO 2 (E 2).
Poté dvacetileté "staříky" nabídne podnik k prodeji, případně je nechá ekologicky zlikvidovat.
V současnosti cestující po městě vozí 1 271 autobusů s průměrným stářím 8,78 let.
Nejčastěji mohou lidé v ulicích potkat autobus typu Citybus standard nízkopodlažní, kterých jezdí 324, dále SOR NB18 kloubový, těch jezdí 225 a SOR NB12 standard nízkopodlažní, kterých dopravce vlastní 166.