Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Projekt Opencard stál už přes miliardu, tvrdí zpráva. Číslo není konečné

  9:32aktualizováno  9:32
Karta Pražana Opencard stála už minimálně 1,01 miliardy korun. Tvrdí to nejnovější zpráva, kterou v úterý dostali na stůl pražští radní. Přes 673 milionů korun za projekt zaplatil pražský magistrát, dalších zhruba 249 milionů představují náklady Dopravního podniku. Údaje o nákladech však nejsou ještě kompletní.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Zprávu připravil magistrátní odbor informatiky na základě magistrátního účetnictví, uzavřených smluv a usnesení rady. "Poskytla jsem radním první data, zatím ale nemáme kompletní údaje od Dopravního podniku," řekla radní Eva Vorlíčková.

"Už z porovnání smluv a účetních dokladů vyplývá, že některé náklady byly účtovány mimo rozpočet Opencard. Jedná se zejména o poradenství, zpracování studií a další služby v rozsahu, který lze obtížně odhadnout. Podklady představují složitou spleť stovek položek (již je to více než 600) a stále se pracuje na jejich prověřování," uvádí se v materiálu.

Odbor informatiky měl k dispozici také vyčíslení z odboru hospodářské správy. Výdaje ale měly pravděpodobně i další odbory. Pokud se neobjeví nějaké nové, dosud neznámé položky, mělo by vyčíslení za magistrát odpovídat skutečnosti s tolerancí 0,1 až 0,5 procenta.

Provoz Opencard stojí ročně 60 milionů korun

Údaje o nákladech za Dopravní podnik a společnost Ropid, která organizuje pražskou dopravu, ale ještě nejsou úplné. Odbor informatiky měl totiž k dispozici jen údaje o dotacích, které Praha dopravci a Ropidu v souvislosti s Opencard přidělila.

Na projektu se doposud podílelo více než 80 firem. Z celkových nákladů dostala nejvíce, a to stovky milionů korun, firma Haguess, která je hlavním tvůrcem a dodavatelem projektu. Desítky milionů korun si podle materiálu vyúčtovala také firma Monet+, která městu dodávala červené plastové karty.

Poté, co Praha na začátku loňského roku převzala správu projektu, náklady na provoz se snížily. I přesto stojí Opencard ročně více než 60 milionů korun.

Kartu Opencard vlastní téměř milion lidí, slouží především jako tramvajenka a průkazka do knihovny. V souvislosti s kritizovaným projektem Opencard navrhla protikorupční policie obžalovat pět bývalých úředníků pražského magistrátu (více čtěte zde). Viní je z trestných činů porušování závazných pravidel hospodářského styku a porušování povinnosti při správě cizího majetku. Hrozí jim až 8 let vězení.

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Elektrobus SOR EBN 11 jezdil na pravidelné lince pražské MHD.
Praha vyzkouší elektrobusy dobíjené z troleje, nejlépe je otestuje zima

Do Prahy se aspoň na čas vrátí v určité podobě trolejbusy. Dopravní podnik chce totiž v rámci testování elektrobusů vyzkoušet jejich dobíjení za jízdy přes...  celý článek

Emauzy. Na klášter a kostel dopadly tři ničivé zápalné pumy, každá o váze 227...
Zmizelá krása Česka. Když záhuba stavebních skvostů bolí

Když v srpnu 1881 vyhořelo Národní divadlo, matka malířky Zdenky Braunerové napsala Antonínu Chittussimu: „Plakala jsem jako dítě. V Čechách bylo v té chvíli...  celý článek

Nádražní budova koněspřežky z roku 1830. Lesní správa Lány budovu nechala...
Koněspřežka se „hadila“ z Prahy do křivoklátských lesů. Tam došly peníze

Staré nádražní budovy, v lesích ukryté mostky a náspy. Jen to zbylo z úzkorozchodné koněspřežní dráhy, která v 19. století vedla z Prahy do Lán a dál do...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.