Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na pražskou jízdenku dojedete do Kladna už na jaře příštího roku

  15:46aktualizováno  15:46
Hromadná doprava na Kladensku by se měla od března příštího roku sloučit s tou pražskou. Lidé by tak na jednu jízdenku měli jezdit jak po Praze, tak i regionu. Propojení bude navazovat na pilotní projekt zapojení Mělnicka a Neratovicka, který byl spuštěn v dubnu letošního roku.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Michal Šula, MF DNES

iDNES.cz informaci sdělil pražský radní pro dopravu Petr Dolínek, který se na termínu dohodl se středočeským hejtmanem Milošem Peterou.

Do společného systému by se tak měli zapojit všichni regionální autobusoví dopravci na Kladensku. Podle Dolínka je právě Kladensko ideální oblastí, jak v projektu propojování pražské a středočeské městské dopravy pokračovat. „Vybízí k tomu ten nový terminál na Veleslavíně, kde je metro,“ řekl Dolínek.

Kladensko dosud patřilo v síti Pražské integrované dopravy k bílým místům, navzdory své blízkosti metropoli. Zatímco na východě lze s pražským jízdním dokladem dojet až do Kutné Hory, na jihu třeba do Dobříše na Příbramsku a na severu dokonce až do Štětí v Ústeckém kraji, hranici kladenského okresu krátkými úseky překračovaly pouhé dvě příměstské autobusové linky.

Na druhou stranu, přímo mezi Prahou a Kladnem pendlují autobusy v krátkých intervalech s jízdným kolem 40 korun.

Bez kladenské MHD by projekt neměl smysl

Organizátor dopravy Ropid už na integraci Kladenska pracuje.

„O zjednodušení každodenního i příležitostného cestování ze středočeských měst do Prahy se snažíme už několik let. Naším cílem je rozšířit počet příměstských oblastí, které se do systému integrované hromadné dopravy zapojí,“ uvedl hejtman Miloš Petera.

Důležité pro pokračování projektu integrace dopravy ale podle Dolínka bude postoj vedení Kladna a zapojení jeho městské hromadné dopravy do systému. „Nezapojení kladenské MHD by šlo proti logice integrace,“ uvedl Dolínek, který se s kladenským primátorem chce setkat. O situaci a vytvoření nových zastávek v Kladně bude jednat také ještě vedení kraje.

Investici do sjednocení systému si rozdělí Praha a Středočeský kraj, výši nákladů určí až analýza. Dolínek s Peterou už jednali o jednotném zastřešení pražské a středočeské dopravy. Oba regiony už podle Dolínka vybraly členy řídících výborů, jejich první společná schůzka by se mohla uskutečnit ještě o prázdninách.

„Napojení Kladenska do společné dopravy ale dáváme preferenci bez ohledu na to, zda společné vedení bude, nebo ne,“ ujistil Dolínek.

Ukončit autobusy na Ládví, nebo v Letňanech?

Pilotní projekt plošného propojení obou regionů byl spuštěn v dubnu na Mělnicku a Neratovicku. Lidé tak na jednu jízdenku dojedou pohodlně až do Prahy, oproti jízdnému v linkových autobusech měsíčně ušetří za dojíždění až 1 000 korun.

Velké debaty se dosud vedly o to, zda mají být linky z tohoto regionu ukončeny v pražských Letňanech, nebo u metra Ládví.

„Během naší návštěvy Neratovic jsme se přesvědčili o tom, že většina lidí při cestě do Prahy raději volí spoj, který jede do Ládví než do Letňan. Je jasné, čemu dávají Neratovičtí přednost, a podle toho budeme postupovat při dalších jednáních,“ uvedl Dolínek (o problémech po integraci jsme psali zde).

Důležitá bude podle něj také schůzka zástupců dotčených pražských městských částí a obcí regionu - bez vedení Prahy, bez zástupců Ropidu.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.