Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kolo v Praze bylo nejrychlejší. V závodu porazilo auto i tramvaj

  13:15aktualizováno  13:15
Je pro cestování Prahou výhodnější použít kolo, tramvaj, nebo auto? Odpověď se snažili najít účastníci unikátního závodu z Modřan k Národnímu divadlu. V deštivém počasí dorazil do cíle jako první cyklista. Naopak tramvají byla cesta nejpomalejší.

Cílem závodu z Modřan k Národnímu divadlu bylo zjistit, zda je pro cestování Prahou výhodnější kolo, tramvaj, nebo auto. Do cíle dorazil jako první cyklista. | foto: Crest Communications

Start v 8 hodin u modřanské polikliniky. Cíl zhruba o půl hodiny později na piazzetě Národního divadla. A vítěz? Závodní cyklista, který zhruba desetikilometrovou trasu zvládl za 20 minut a 22 sekund.

"Jel jsem klasicky po cyklostezce po nábřeží. U Výtoně byla zavřená náplavka, tak jsem chvíli musel po chodníku, ale jinak v pohodě," přiznal pětadvacetiletý Václav Šuser, který i v deštivém počasí po trati svištěl často i čtyřicetikilometrovou rychlostí.

Fotogalerie

"Tuhle trasu jezdím dost často, takže pro mě to byl spíš takový trénink," přiznal jezdec klubu BTK Eurobike Praha. Půl minuty za ním dorazil do cíle druhý cyklista, vzápětí další čtyři. První ze dvou aut až pět a půl minuty za vítězem. 

Katastrofálně dopadli soutěžící, kteří vyrazili tramvají. Byť po oficiálním odstartování závodu ještě pět minut čekali, než vůz přijede na zastávku, jejich výsledný čas v cíli překonal hranici 33 minut.

Skupinku cyklistů míjeli před Vyšehradským tunelem, vinou zdržení na křižovatkách na Výtoni, Palackého náměstí a u mostu Legií ale "nabrali sekeru".

Akce se zúčastnil také moderátor Pavel Anděl. Na kole vyrazil stylově v obleku. "Jinak by to asi nemělo moc smysl ne? Vždyť do práce se jezdí většinou v pracovním oblečení," smál se. Také on byl v cíli rychleji než auto.

Výsledky závodu

1. kolo
čas: 20 minut 22 vteřin
2. auto
čas: 25 minut 55 vteřin
3. tramvaj
čas: 33 minut 20 vteřin

"Říkám si, že by bylo dobré, aby takových cyklostezek jako je ta do Modřan, bylo v Praze víc. Bavilo by mě, kdyby to tu bylo jako v Holandsku, ale to je sci-fi," dodal moderátor, který ale pravidelným cyklistou není.

"Když už jedu na kole, tak porušuju pravidla, protože jezdím po chodnících," přiznal s tím, že má obavy z chování některých pražských řidičů..

Výsledek závodu byl do jisté míry překvapením pro spoluorganizátory akce ze sdružení Auto*Mat, kteří předpokládali, že prostředek MHD bude mít nakonec navrch.

"Tipovali jsme za vítěze kolo nebo tramvaj. A že to auto prohraje na plné čáře. Ale je pravda, že silnice byla celkem průjezdná," uvedl Karel Goldmann ze sdružení. Dodal ale, že se ukázalo, že kolo na tyto střední vzdálenosti je rovnocenným partnerem MHD.

Dovede si rovněž představit podobné srovnání na nějakém jiném místě v hlavním městě. "Například z Barrandova také jezdí hodně lidí za prací do centra," uzavřel.

Jak se v Praze dostáváte do práce?

celkem hlasů: 19652

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 21. září 2013. Anketa je uzavřena.

autem 17762
MHD 1360
na kole 386
pěšky 144


Témata: Praha, Cyklostezka




Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.