Start v 8 hodin u modřanské polikliniky. Cíl zhruba o půl hodiny později na piazzetě Národního divadla. A vítěz? Závodní cyklista, který zhruba desetikilometrovou trasu zvládl za 20 minut a 22 sekund.
"Jel jsem klasicky po cyklostezce po nábřeží. U Výtoně byla zavřená náplavka, tak jsem chvíli musel po chodníku, ale jinak v pohodě," přiznal pětadvacetiletý Václav Šuser, který i v deštivém počasí po trati svištěl často i čtyřicetikilometrovou rychlostí.
"Tuhle trasu jezdím dost často, takže pro mě to byl spíš takový trénink," přiznal jezdec klubu BTK Eurobike Praha. Půl minuty za ním dorazil do cíle druhý cyklista, vzápětí další čtyři. První ze dvou aut až pět a půl minuty za vítězem.
Katastrofálně dopadli soutěžící, kteří vyrazili tramvají. Byť po oficiálním odstartování závodu ještě pět minut čekali, než vůz přijede na zastávku, jejich výsledný čas v cíli překonal hranici 33 minut.
Skupinku cyklistů míjeli před Vyšehradským tunelem, vinou zdržení na křižovatkách na Výtoni, Palackého náměstí a u mostu Legií ale "nabrali sekeru".
Akce se zúčastnil také moderátor Pavel Anděl. Na kole vyrazil stylově v obleku. "Jinak by to asi nemělo moc smysl ne? Vždyť do práce se jezdí většinou v pracovním oblečení," smál se. Také on byl v cíli rychleji než auto.
Výsledky závodu1. kolo |
"Říkám si, že by bylo dobré, aby takových cyklostezek jako je ta do Modřan, bylo v Praze víc. Bavilo by mě, kdyby to tu bylo jako v Holandsku, ale to je sci-fi," dodal moderátor, který ale pravidelným cyklistou není.
"Když už jedu na kole, tak porušuju pravidla, protože jezdím po chodnících," přiznal s tím, že má obavy z chování některých pražských řidičů..
Výsledek závodu byl do jisté míry překvapením pro spoluorganizátory akce ze sdružení Auto*Mat, kteří předpokládali, že prostředek MHD bude mít nakonec navrch.
"Tipovali jsme za vítěze kolo nebo tramvaj. A že to auto prohraje na plné čáře. Ale je pravda, že silnice byla celkem průjezdná," uvedl Karel Goldmann ze sdružení. Dodal ale, že se ukázalo, že kolo na tyto střední vzdálenosti je rovnocenným partnerem MHD.
Dovede si rovněž představit podobné srovnání na nějakém jiném místě v hlavním městě. "Například z Barrandova také jezdí hodně lidí za prací do centra," uzavřel.