Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze se čeká na testy v autoškole osm týdnů. Chyba učitelů, tvrdí úřady

  14:44aktualizováno  14:44
Klidně i dva měsíce čekají žáci pražských autoškol na termíny svých závěrečných zkoušek, ačkoliv zákonná lhůta činí 15 dní. Autoškoly tvrdí,že na vině je zejména špatné plánování termínů i jejich nedostatek. Ministerstvo i magistrát města se hájí, že chybu mají školy hledat hlavně u sebe. Své studenty totiž nejsou podle úřadů schopné kvalitně připravit.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Zkušebních komisařů je na celou Prahu nyní dvacet, jenže tento počet se během prázdnin hlavně kvůli dovoleným dramaticky snižuje, a to klidně i na polovinu. A tak se na termíny čeká. Situace proto dospěla i tak daleko, že lidé se, jak upozornil server Aktuálně.cz, přehlašují na termíny do jiných měst. Některé autoškoly to zkouší řešit obcházením zákona.

„Pravidla jsou nastavená tak, aby se žák po úspěšných testech zapsal na termín jízdy s komisařem, který má být do patnácti dnů od ukončení zkoušky. Místo toho některé autoškoly rovnou zavolají komisařům, kteří jim sdělí termín a školy se tomu termínu přizpůsobí, i za cenu prodloužení, nebo zkrácení jízd u některých žáků,“ vysvětluje vedoucí z jedné autoškoly v Praze, který nechtěl být jmenován.

Žebříček úspěšnosti ministerstvo zveřejnit nechce

Magistrát se ale hájí tím, že za problém si mohou samy autoškoly. Jednak by si mohly lépe rozvrhnout termíny kurzů - třeba i tak, že by se část žáků učila jezdit v zimě a na začátku roku. A zapracovat by měly i na kvalitě přípravy svých studentů.

„ V řadě autoškol je úspěšnost studentů pod padesáti procenty,“ uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman. Které to jsou, ale nesdělil, protože taková čísla smí říct jen ministerstvo dopravy.

„Pomohlo by, kdyby to udělali. Žáci by si totiž rovnou vybírali takové školy, kde mají větší šanci a kde je více naučí. Před komisaři by se tak neobjevovaly stále ty samé tváře,“ podotýká Hofman.

Ministerstvo však odmítá upřednostňovat konkrétní autoškoly před jinými. Naopak se dlouhodobě snaží vyvíjet tlak přímo na žadatele o řidičské oprávnění.Ti by si sami měli kvalitu hledat.

„Do autoškoly přichází za vzděláním, ne za účelem koupě módního doplňku v podobě řidičského průkazu. Je třeba hledat autoškoly, které poskytují kvalitní výuku a individuální přístup, i když to žáka bude stát více peněz,“ dodal mluvčí Ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Otevření zrekonstruované stanice pražského metra B Jinonice. (23. srpna 2017)
VIDEO: Výluka po sedmi měsících končí, v metru Jinonice opět staví vlaky

Ve stanici metra B Jinonice od středy opět staví vlakové soupravy. Pražský dopravní podnik (DPP) dokončil kompletní rekonstrukci stanice, kam zatékala voda....  celý článek

Kvůli rozkopané silnici u Národního divadla stály auta i tramvaje v koloně...
U Národního divadla nejezdily tramvaje, dopravu komplikuje rozkopaná silnice

Tramvaje i auta v okolí pražského Národního divadla po poledni stála. Doprava kolabovala kvůli částečné uzavírce několika ulic. Auta zde musejí během oprav...  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.