Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Soud přibrzdil přípravu nové ranveje v Ruzyni, kraj se hodlá odvolat

  15:58aktualizováno  15:58
Krajský soud zastavil výstavbu nové přistávací dráhy na letišti v pražské Ruzyni. Důvodem je nedostatečné vyhodnocení vlivů stavby na prostředí a zdraví obyvatel. Vedení Středočeského kraje, do nějž rozvojové území letiště zasahuje, s rozhodnutím nesouhlasí a chystá kasační stížnost.

Rozhodnutí soudu přípravy na stavbu ranveje nezastavilo. Ilustrační snímek | foto: Tereza Šírová, Technet.cz

"Soud zrušil 12. června Zásady územního rozvoje Středočeského kraje co se týče vymezení plochy pro stavbu nové přistávací dráhy na ruzyňském letišti. My jsme rozhodnutí soudu obdrželi 14. srpna," řekl iDNES.cz středočeský hejtman Josef Řihák.

Rozvojové území pražského letiště se nachází na sever od současné hlavní přistávací a startovací plochy a částečně zasahuje na území středních Čech. Koncepce rozvoje letiště byla součástí územního plánu velkého územního celku Pražského regionu, ze kterého byla převzata i do Zásad územního rozvoje Středočeského kraje.

"S verdiktem krajského soudu, který svým rozhodnutím výstavbu na rozvojové ploše ruzyňského letiště zastavil, nemůže Středočeský kraj souhlasit. Jsme přesvědčeni, že vyhodnocení vlivu stavby na okolí bylo provedeno dostatečným způsobem a v odpovídajícím rozsahu, v souladu se správními předpisy. Rada kraje bude proto v pondělí jednat o podání kasační stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu do Brna," vysvětlil hejtman.

Pokud nejvyšší soud kasační stížnosti kraje vyhoví a zruší rozsudek krajského soudu, budou Zásady územního rozvoje v této části opět platit. "V opačném případě bychom byli nuceni nechat vypracovat nový posudek, kde bude řešena plocha letiště ve stejném místě s novým vyhodnocením jeho vlivu na okolní prostředí," řekl Řihák.

Přípravy na stavbu nové ranveje pokračují

Pro ruzyňské letiště se v tuto chvíli nic nemění. Jeho mluvčí Eva Krejčí uvedla, že rozhodnutí krajského soudu i případná kasační stížnost kraje jde mimo něj, jelikož letiště není účastníkem řízení. Situaci ale samozřejmě sleduje.

"Projekt výstavby paralelní přistávací a vzletové dráhy pokračuje podle harmonogramu, v současné době připravujeme dokumentaci potřebnou pro územní rozhodnutí," sdělila Krejčí iDNES.cz. Podle dřívějších informací by nová dráha mohla být zprovozněna v roce 2018 nebo 2019.

Letiště má v současné době pro starty a přistávání letadel k dispozici dvě ranveje. Hlavní je vedena východozápadním směrem. Letecký provoz nejvíce vnímají obyvatelé Horoměřic, Přední Kopaniny a Jenče, nad jejichž územím vede hlavní koridor. Záložní dráha je vedena přibližně v severojižním směru a letecký provoz na ní je veden nad hustě obydlenými pražskými čtvrtěmi Stodůlky a Řepy.

Třetí přistávací a startovací dráha by měla kopírovat hlavní dráhu a měla by vést v jejím těsném sousedství. Stávající kapacita přistávacích drah ruzyňského letiště je nedostatečná. To je patrné zejména v současné době, kdy se hlavní dráha modernizuje a veškerý provoz je veden na záložní ploše.

"Pokud má i v budoucnu Praha zůstat důležitým leteckým terminálem, pak máme v zásadě jen dvě možnosti - buď vybudovat třetí startovací plochu na Ruzyni, nebo umožnit na letišti ve Vodochodech civilní provoz. Středočeský kraj podporuje první variantu. Proto chceme co nejdříve podat další kasační stížnost," doplnil hejtman.

Autor:






Hlavní zprávy

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.