Generální ředitel Dopravního podniku Milan Křístek.

Generální ředitel Dopravního podniku Milan Křístek. | foto: Michal Šula, MAFRA

Šéf pražského dopravního podniku nabídl po necelém roce rezignaci

  • 9
Generální ředitel pražského dopravního podniku Milan Křístek se rozhodl opustit pozici šéfa firmy. Necítil podporu městských politiků. MF DNES řekl, že radě nabídl obě dvě své funkce - jak generálního ředitele, tak předsedy představenstva podniku. Skončit by měl na konci listopadu.

Milan Křístek stál v čele dopravního podniku necelých jedenáct měsíců.

"Nabídl jsem k dispozici své funkce. V žádném případě bych ale tento krok neoznačil za okamžitou rezignaci. Důvod, proč až ke 30. listopadu, je ten, že je potřeba dokončit určité věci a také chci dát radě čas, aby za mě našla náhradu," řekl Křístek.

Rád by v první řadě dotáhl zakázku se Škodou Transportation na dodávku 250 nových tramvají za 18 miliard korun. "Někteří radní se vyjadřují v tom smyslu, že zakázku zrušíme, prodloužíme kontrakt a tak dále. Jenže to je prostě nereálné, už jen v tom, že se musíme striktně držet zákonem o veřejných zakázkách," vysvětlil. Podle něj je možné jednat jen skrz vady a reklamace již dodaných tramvají.

Druhou věcí je vypořádat se s financováním dostavby metra A. "Zadali jsme audit investorské činnosti, který ještě není ukončen, ale už teď ukázal zřejmá pochybení v případě dodatků smluv na vícepráce. Chceme vědět, kdo za to může, kdo jsou ti viníci," vysvětlil ředitel.

Necítil podporu politiků, chybělo mu dlouhodobé zadání

Důvody své rezignace Křístek shrnul ve vyjádření pro MF DNES do věty, že necítil v důležitých koncepčních věcech podporu politiků. Respektive mu vadí jejich nejednotnost, která je potřebná pro budoucí a strategické fungování firmy.

Očekával také, že mu město jako vlastník uloží jasné dlouhodobé zadání a on pak toto zadání bude plnit a po dostatečně dlouhém čase výsledky představí. A buď uspěje, nebo ne.

Dopis ředitele Dopravního podniku Milana Křístka radě hlavního města Prahy

"Ale když vám ke splnění cílů politici nedají potřebný prostor a každé tři týdny prostřednictvím dozorčích rad a pracovních komisí bude zástupce vlastníka kroky a výsledky tvrdě kontrolovat, zasahovat do chodu firmy prostřednictvím mnoha provozních úkolů a navíc ani nemít jednotný názor, jak pak máte zadání splnit," uvedl Křístek.

Pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek potvrdil, že Praha návrh na rezignaci Milana Křístka obdržela. Pařízek, který je zároveň předsedou dozorčí rady dopravního podniku, svolal na čtvrtek 26. září mimořádné jednání dozorčí rady, která k návrhu zaujme stanovisko.

Už před dvěma týdny se začalo spekulovat o chystaném odvolání Křístka z čela podniku. Nikdo z radních to však oficiálně nepotvrdil (více čtěte zde).

Zároveň se objevily informace o možném Křístkově nástupci. Mohl by jím být například Jaroslav Ďuriš, který nyní řídí dopravní podnik v Českých Budějovicích a loni se u pražského dopravce ucházel o místo generálního ředitele.

Ďuriš ovšem informaci, že by dostal nabídku jít do Prahy, popřel. "Na jihu je hezky. Funguji tady na plný úvazek a zatím nemám, co bych řešil," řekl před čtrnácti dny.

Křístek měl ukončit rošádu na postu generálního ředitele

Milan Křístek usedl do čela dopravního podniku loni v listopadu. Předtím byl manažerem ve společnosti T-Mobile. Křístek po svém nástupu do funkce řekl, že se chce zaměřit na cestující a stabilizovat v té době mnoha kauzami zmítaný dopravní podnik.

Ve funkci tehdy nahradil zastupující ředitelku Magdalénu Češkovou, která podnik vedla po odvolání exředitele Vladimíra Liche (podrobnosti zde). Nástupem Křístka měla skončit téměř rok trvající rošáda na postu generálního ředitele.

Na konci roku 2011 totiž ve funkci skončil Martin Dvořák, kterého nahradil Jaroslav Stůj, do té doby působící ve funkci dopravního ředitele. Stůj byl odvolán v únoru, kdy jej nahradila Češková.

,