Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oprava metra vázne, pražský „Kulaťák“ se bude objíždět ještě půl roku

  18:20aktualizováno  18:20
Mělo se tudy jezdit už na konci listopadu. Místo toho ale budou řidiči mířící po Evropské třídě dolů na Vítězné náměstí závěrečný úsek objíždět ještě půl roku. Důvodem je pokračující oprava izolace stanice metra.

Evropská třída v Praze (ilustrační foto) | foto:  Michal Růžička, MAFRA

Otravné kolony v Evropské ulici v šesté městské části hned tak neskončí. A to už měli řidiči projet od Gymnasijní ulice až na Vítězné náměstí před více než týdnem. Úsek je však dál uzavřený.

Práce na opravě izolací stanice metra Dejvická totiž potrvají déle, než se čekalo. A to dost výrazně. Uzavírka tu začala v září a koncem listopadu měla skončit. Místo toho se protáhne až do května příštího roku.

"Když firma odkryla starou vozovku, zjistila, že tam bylo něco jiného, než tam mělo být. S tím projekt nepočítal. Řešili jsme nový dodatek ke smlouvě. A proto to zdržení," vysvětluje technický ředitel Dopravního podniku Jan Šurovský. Slibuje přitom, že se dělníci vynasnaží opravy co nejvíce zkrátit. Jenže přijde-li tuhá zima, asi to moc nepůjde.

"Firma pracuje i teď. Izolují to ve vytápěných stanech, ale bude záležet na počasí, jestli to půjde dál," dodal Šurovský.

Jenže tím nemilé zprávy pro řidiče nekončí. Jakmile se otevře uzavřený úsek Evropské, dělníci zavřou na další čtyři měsíce opačný směr. Auta by pak podle Šurovského měla jezdit oběma směry po opraveném pásu silnice.

Spoléhali na archivní podklady

Radnice Prahy 6 je už ze situace značně nervózní.

"Další velké zpoždění oprav stropní desky Dejvické znamená další těžko uvěřitelnou skutečnost, protože oproti plánu mají být opravy hotové až na konci září příštího roku. Zajímalo by mě, zda si investor nechal před zahájením těchto oprav zpracovat vlastní sondy. Tím, že se spoléhal na archivní podklady a dokumentaci, zjistil až velmi pozdě pravý stav," kritizuje postup dopravce starostka "šestky" Marie Kousalíková.

Je to totiž další zpoždění na stavbách, které budují v Praze 6. Později se kvůli soudu otevře také tunelový komplex Blanka, který vede šestou městskou částí.

A nedávno dopravce oznámil, že ani nové stanice metra A nezačnou sloužit příští rok v listopadu, ale nejdříve na přelomu let 2014 a 2015. Reálnější termín zprovoznění je přitom podle informací MF DNES až v prvních měsících roku 2015.

Tisíce aut z Evropské jezdí obytnou ulicí

Současný stav oprav izolací stanice metra Dejvická, kam už léta zatéká voda, však znamená nemilou zprávu pro obyvatele ulice Generála Píky v Praze 6. Právě touto úzkou ulicí plnou obytných domů vede objížďka zavřené části Evropské, kudy nyní denně obvykle projíždí více než třináct tisíc vozidel.

"Je to tragické. Vyjet z řady zaparkovaných aut bývá zvlášť ráno umění," posteskl si řidič, který v ulici Generála Píky bydlí.

Špatná zpráva je to i pro ty, kteří tudy musí objíždět Evropskou - leckdy tady totiž stojí dlouhé kolony na semaforech, a to i v nepravděpodobnou hodinu - třeba v sobotu večer.

Na více aut v této ulici by si však lidé měli postupně zvykat. Jakmile se otevře tunel Blanka, doprava zesílí. Ulice totiž vede směrem k budoucímu nájezdu do tunelu. To je však vzhledem ke komplikacím s dostavbou Blanky možná předčasné strašení.

Uzavírka Evropské ulice mezi ulicí Gymnasijní a Vítězným náměstím nekončí. Mělo

Uzavírka Evropské ulice mezi ulicí Gymnasijní a Vítězným náměstím nekončí. Mělo být sice už hotovo, komplikace na stavbě však uzavírku protáhnou až do května.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.