„Most na lanové dráze se vlivem špatného podloží pohyboval směrem k stanici Újezd a mírně se nakláněl směrem ke Smíchovu,“ řekl k opravě mluvčí pražského dopravního podniku Jiří Štábl.
Nová mostní konstrukce je odlehčená a díky do svahu zafixovaným podpěrám bude i stabilnější.
Rekonstrukce je nyní před dokončením, zbývá položit koleje a provést zatěžkávající zkoušky.
„Následovat bude položení kolejí, zámečnické práce, elektroinstalační práce, položení lan, přepojení nové regulace pohonu a následné revize, prohlídky a zkoušky včetně ověřovacích jízd. Poslední fází před opětovným spuštěním lanovky pro veřejnost bude příprava pro zatěžkávací zkoušku a kolaudace,“ vyjmenoval Štábl.
Opravy začaly loni v září. Mimo mostu dopravní podnik opravil zábradlí a osvětlení. Odstávku využil také k pravidelné revizi dráhy i vagonů, které budou mít nové podlahy.
Lanovku dopravní podnik zavírá kvůli revizím pravidelně každý půlrok, vždy na jaře a na podzim. Doba výluky se v těchto případech většinou pohybuje v řádu dnů.
Petřínská lanová dráha se poprvé rozjela roku 1891, je součástí systému pražské MHD a ročně přepraví kolem 1,9 milionu lidí. Délka tratě je 510 metrů, jsou na ní tři zastávky a jezdí dva vozy proti sobě. Dráha je v provozu od 09:00 do 23:20, od listopadu do března má interval 15 minut a od dubna do října deset minut.
7. listopadu 2015 |