Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární Negrelliho viadukt oslavuje 170 let od zahájení stavby

  14:15aktualizováno  14:15
Na rozdíl od Karlova mostu po něm nechodí turisté, ale denně jezdí vlaky. Asi proto Negrelliho viadukt nepatří mezi nejznámější pražské památky, i když by si to zasloužil.

Negrelliho viadukt, v pozadí Nové Město a Pražský hrad. Olejomalba Ferdinanda Lepié po roce 1850. | foto: Muzeum hlavního města PrahyMetro.cz

Historii druhého nejstaršího mostu přes Vltavu teď připomene nová výstava Muzea hlavního města. Na prostranství před budovou muzea na Florenci budou tři měsíce umístěny panely, na kterých muzeum připomene hlavně prostřednictvím fotografií výročí 170 let od zahájení stavby.

Fotogalerie

Stavba, na níž pracovalo kolem tří tisíc dělníků, byla započata na jaře 1846 a již 1. června 1850 byl most uveden do provozu.

Vybudování mostu se po smrti původně zamýšleného stavitele Jana Pernera ujal rakouský inženýr Alois Negrelli. Název mostu ale nebyl po dlouhá léta zcela sjednocen. Dlouho byl označován jako viadukt Společnosti státní dráhy nebo také karlínský viadukt. Teprve v padesátých letech 20. století se objevuje v názvu jméno autora - Negrelliho viadukt.

Stavba zůstává význačná i svojí úctyhodnou délkou 1110 metrů.

Památka ale není v dobrém stavu a čeká na opravu. Podle Správy železniční dopravní cesty by letos mohlo začít zadávací zařízení a oprava příští rok. Rekonstrukce za stovky milionů bude podle odhadu trvat zhruba dva a půl roku a na dva roky most uzavře.

Autor: Metro.cz


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.