Takto by mělo vypadat letadlo lákající cestující na návštěvu Prahy.

Takto by mělo vypadat letadlo lákající cestující na návštěvu Prahy. | foto: Pražská informační služba

Leťte do města magie. Letadla budou potiskem lákat na návštěvu Prahy

  • 20
Potiskem na letadle Českých aerolinií bude Pražská informační služba lákat turisty na návštěvu Prahy. Slogany „Leťte do města magie“ a „Praha - ryzí emoce“, vyvedené samozřejmě v angličtině, budou hlavnímu městu dělat reklamu po evropských a asijských letištích příští dva roky.

Od konce roku budou turisté na Letišti Václava Havla opět potkávat letadlo s reklamním potiskem Prahy. Airbus Českých aerolinií bude v novém moderním kabátu létat po Evropě a Blízkém východě. 

Netradiční reklamu hlavního města v podobě polepu letadla zvolila Pražská informační služba - Prague City Tourism ve spolupráci s ČSA. Reklamní letadlo vzlétne každý den minimálně dvakrát a týdně aspoň osmnáctkrát. Potisk bude navazovat na design kampaně PIS/PCT, o které MF DNES na jaře informovala (o kampani čtěte více zde).

„Polep letadla bude zhotoven v duchu nového vizuálního stylu Prahy. Předběžný grafický návrh počítá s variací citoslovcí doplněných sloganem ‚Prague – pure emotion‘. Věříme, že tato ne zcela běžná forma propagace město opět zviditelní a přiláká k jeho návštěvě další turisty,“ říká mluvčí PIS/PCT Kateřina Bártová.

Graficky má polep na starosti studio Dynamo design.

„Projekt je ve fázi rozpracování. Je to velmi složitý proces, nosič reklamy -  letadlo, je naprosto rozdílný od prací, které jsme dělali pro PIS/PCT. Je k tomu potřeba přistupovat úplně jinak,“ vysvětluje projektová manažerka Radka Báčová. 

Mimo jiné upozornila, že projekt má i technická a bezpečnostní omezení ze strany ČSA. Právě kvůli bezpečnosti musí na letadle zůstat volné plochy v okolí únikových východů. Prostor se musí ponechat i na loga ČSA a SkyTeamu, jehož jsou aerolinky členem. 

„Pracujeme na dalších návrzích, které předložíme PIS/PCT a následně ČSA,“ doplňuje Báčová. 

Konečný návrh se tedy bude projednávat v následujících dnech. Pražská informační služba zaplatí za dvouletý potisk částku 4,9 milionu korun bez DPH. Reklamní poutače budou i na palubě airbusu. 

„Původní hodnota zakázky přitom byla v této výši plánována pouze na období jednoho roku. ČSA do ceny rovněž zahrnuly inzerci ve svém palubním magazínu, promítání krátkého videospotu v letadlech, umístění banneru na webu aerolinek a zveřejňování novinek z Prahy v newsletteru, který společnost pravidelně zasílá zahraničním partnerům,“ dodává Bártová.

Podobnou reklamu mohli turisté vidět před několika lety na letadlech Travel Service s nápisem Prague loves you nebo s vyobrazením Hradčan. Tehdy se o zviditelnění Prahy zasadilo samotné ruzyňské letiště.