Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Libeňský most se dá opravit, oponuje posudku ČVUT magistrátní institut

  14:55aktualizováno  14:55
Libeňský most v Praze není podle magistrátního Institutu plánování a rozvoje v tak špatném stavu, aby se musel rovnou strhnout a je ještě možné ho opravit. Institut se tak vymezil proti studii z Českého vysokého učení technického a chce citlivou rekonstrukci stavby.

Libeňský most (vizualizace). Nejblíž k řece na holešovickém břehu je Jateční ulice. | foto: Archiv TSK PrahaMetro.cz

Odborníci z technické univerzity v posudku zveřejněném v pondělí píší, že most je v kritickém stavu a nejjednodušší i nejlepší by bylo ho strhnout a původních pilířích postavit zcela novou konstrukci (více zde).

„Stavíme se za variantu citlivé rekonstrukce a obnovení původního architektonického tvarosloví. I kdyby se tato varianta doopravdy ukázala jako nákladnější. Janákův most tvoří neprávem opomíjenou architektonickou hodnotu, jejíž zachování za vyšší náklady a delší čas rozhodně stojí,“ tvrdí ředitel Institutu plánování a rozvoje Petr Hlaváček.

Podle odborníků z ČVUT by ale rekonstrukce byla riziková a hlavně nákladnější, kvůli kratší životnosti mostu.

Tyto výsledky studie ovšem považuje Institut za nešťastné. Raději by most na určitou dobu uzavřel, a postupně jej opravil. Tramvaje by přes řeku pak mohly jezdit po provizorní konstrukci.

„Je to lepší, než bez řádného rozmyslu most nenávratně zničit,“ vysvětluje Hlaváček.

Dodal, že jak lze vyčíst z expertní zprávy, Kloknerův ústav se variantou rekonstrukce prakticky nezabýval.

„Stavíme se za ‚čisté‘ řešení. Stavět přibližnou repliku nebo jen využít původní pilíře nám připadá nedůstojné. Pokud se Praha rozhodne dílo Pavla Janáka zbourat, musí se pokusit nahradit ho stejně kvalitním dílem současné architektury,“ uzavřel ředitel.

Pokud by se však podle institutu v další studii ukázalo, že se most skutečně nevyplatí rekonstruovat, bylo by podle názoru IPR nutné vyhlásit mezinárodní architektonickou soutěž na zcela nový most.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.