Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé by si mohli prohlížet Prahu z plovoucí lávky, zatím je na papíru

  5:45aktualizováno  5:45
Praha má velké plány s náplavkami. Počítá i s dalšími lávkami a mosty. Jedním z návrhů, který se uchází o přízeň radních je i plovoucí lávka, která by vedla podél pravého břehu Vltavy a spojila Mánes a Alšovo nábřeží. Zatím je však jen na papíru.

Plovoucí lávka vytvoří jakousi promenádu, kterou budou moci využívat jak lidé na procházce, tak třeba i cyklisté. Skoro kilometr a půl dlouhá lávka má spojit Jiráskovo náměstí s Alšovým nábřežím nedaleko Mánesova mostu. | foto: Vizualizace: Demoplan

S návrhem přišli vloni architekti Jiří Koten a Karel Hausenblas z ateliéru Demoplan. Chtějí vytvořit při pravém břehu Vltavy lávku, která bude plavat přímo na hladině řeky a spojí Jiráskovo náměstí s Alšovým nábřežím nedaleko Mánesova mostu. To znamená, že lávka překlene vzdálenost skoro kilometr a půl.

Lidé procházející se po Smetanově nábřeží by tak už nemuseli chodit skrz "myší díru" v úrovni Karlových lázní, ani přecházet žádnou ze zdejších křižovatek.

"Lávka vytvoří jakousi promenádu, kterou budou moci využívat jak lidé na procházce, tak třeba cyklisté," uvedl spoluautor projektu Karel Hausenblas.

Návrh plovací lávky mezi Mánesem a Karlovým mostem v Praze

Návrh plovací lávky mezi Mánesem a Karlovým mostem v Praze

A kudy by lávka vedla? Její jižní začátek by byl přímo pod Jiráskovým mostem, kde se vyhne zdymadlu u Mánesa a z levé strany i ostrovu Žofín. Za ním by se pak přimkl k nábřežní stěně a až u Karlových lázní se obloukem vyhnul Novotného lávce. Pak by lávka zamířila pod Karlovým mostem ke svému konci u Alšova nábřeží za hotelem Four Seasons.

Panorama Prahy si lidé prohlédnou z hladiny Vltavy

Jedinečné řešení představuje fakt, že lávka pluje po řece a klesá či stoupá spolu s vodní hladinou. Navíc lidem nabídne nezvyklý pohled na panorama Malé Strany a Hradčan přímo z úrovně vodní hladiny.

Líbí se vám projekt lávky podél vltavského nábřeží?

celkem hlasů: 3949

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 16. června 2011. Anketa je uzavřena.

ANO 3587
NE 226
JE MI TO JEDNO 136

Vltavská spojka, jak svůj projekt autoři nazvali, ale nabídne Pražanům i další využití. "Bude vybavena mobiliářem, osvětlením a řadou doplňkových funkcí, jakými jsou restaurace, přístaviště a půjčovna loděk, koupaliště nebo občerstvení," popisuje projekt Hausenblas.

Budou zde i lavičky či lehátka, která lidem nabídnou možnost odpočinku a rekreace v bezprostřední blízkosti vody a přitom v centru města.

Povodně lávku neohrozí, tvrdí architekti

Leckoho asi napadne, co se stane s lávkou při povodních. I na to však autoři mysleli.

"Konstrukce lávky je tvořena opakujícími se elementy, které jsou poskládány v jeden celek. V případě velké vody tak může být celá lávka odtažena po řece do bezpečí," dodává Hausenblas.

Zda si právě tento nápad pražští radní vyberou, ale zatím není rozhodnuto.

"Tento návrh dosud neprojednával žádný orgán magistrátu, kterého bych se účastnil. Bez bližšího seznámení ho nyní nechci posuzovat," uvedl pražský radní pro městskou infrastrukturu Radek Lohynský.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policisté ve Strašnicích vyšetřují vraždu (12.5.2017).
Soud poslal muže za ubodání manželky do ústavu. Shledal ho nepříčetným

Muž, který v květnu ubodal manželku v rodinném domě v pražských Strašnicích, nepůjde do vězení. Podle znalců trpěl bludem, že se ho manželka snaží otrávit....  celý článek

Areál Kofoly v Mnichově Hradišti čekají úpravy. Firma musí snížit hluk, jinak...
Kofola může i přes hluk dál vyrábět, obyvatelé trpí a chystají žalobu

Továrna na výrobu limonád Kofola může dál fungovat v plném provozu, přestože porušuje noční hlukové limity. Firma dostala povolení na pokračování výroby po...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Praha plánuje pro lidi s Lítačkou slevy na sdílená auta a kola

Ráno nasednout na kolo a dojet si s ním k tramvaji, kterou člověk zamíří do práce. Po konci směny odjet autem. Praha zvažuje, že by kartu do hromadné dopravy –...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.