"Hlavním cílem je ulevit dopravnímu uzlu I. P. Pavlova a mít za něj adekvátní zálohu. Křižovatka I. P. Pavlova, tedy křížení tramvají s magistrálou, je Achillovou patou pražské tramvajové sítě," řekl náměstek primátora Tomáš Hudeček.
Právě kvůli návratu tramvají bude nutné změnit územní plán. Změna by měla být součástí čtvrtého balíku takzvaných celoměstsky významných změn. Její příprava může trvat i dva roky. Tramvaje by podle Hudečkova návrhu jezdily z Vinohradské třídy na náměstí a následně by zatáčely do Vodičkovy a Jindřišské ulice.
Proti nápadu hlavního města se ale ostře postavila radnice Prahy 1. "Ne" řeklo tramvajím vedení městské části již loni v srpnu. Náměstí podle starosty Oldřicha Lomeckého nesmí být zadrátováno.
"Neexistuje totiž jiné řešení, než že by byla polovina náměstí zadrátována. Tramvaje potřebují troleje a ty musí držet další lana. Chceme, aby Václavské náměstí bylo naopak otevřeným bulvárem," vysvětlil postoj radnice starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.
A svůj názor radnice nezměnila. "Jsme zásadně proti," potvrdila mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková.
Tramvaje zmizely z Václavského náměstí v roce 1980 (více čtěte zde), o obnově provozu se mluví již dlouhá léta, a tramvaje se dostaly dokonce do plánů na rekonstrukci náměstí.