Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha vybrala místa pro 62 parkovišť P+R. První otevře v lednu

  19:29aktualizováno  19:29
Pražský magistrát vybral místa, kde může postavit záchytná parkoviště. Celkem je vytipováno 62 vhodných lokalit. Není ale jasné, kdy parkoviště vzniknou a zda je město zřídí na všech určených místech. Hlad po stáních P+R, kterých má metropole zoufale málo, zesílil po rozšíření zón placeného stání.

Parkoviště P+R na Černém Mostě | foto: iDNES.cz

Chabá kapacita pražských P+R parkovišť, která dnes pojmou jen asi tři tisíce aut, trápí řidiče již řadu let. Zejména ty mimopražské.

Po rozšíření parkovacích zón do Prahy 5, 6 a 8 na začátku letošního podzimu se však tento problém ještě prohloubil. V ulicích navíc příští rok míst k zaparkování ještě ubude. Nakreslení barevných čar totiž požaduje Praha 4 a zvažuje to i Praha 9.

Magistrát si proto ve spolupráci s radnicemi nechal vypracovat analýzu, kde by mohla nová odstavná parkoviště vzniknout. Zatím úřady vytipovaly 62 vhodných lokalit, většinou v okrajových částech města. Nejasné je však to, kdy parkoviště vzniknou a zda je město zřídí na všech určených místech.

„Zahájili jsme jednání s majiteli pozemků. Je naším cílem, aby se začalo stavět co nejrychleji,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Řidiči, kteří dojíždějí ze středních Čech i dalších krajů republiky, totiž po rozšíření zón začali logicky parkovat tam, kde modré čáry ještě nejsou. Nejenže tím v těchto místech zhoršují plynulost dopravy, kvůli jejich autům se také hůře parkuje místním obyvatelům.

Nejvíce míst bude v Praze 6

První nová záchytná parkoviště by podle Dolínka měla začít sloužit v řádu měsíců. Příkladem může být to v Tobrucké ulici, nedaleko stanice metra Bořislavka. Tam již stání pro přibližně 150 aut vzniklo dříve, jen se jako parkoviště přestalo časem využívat a je zavřené. První vozy by se tam měly znovu vrátit v lednu.

Ostatně v Praze 6 plánuje magistrát parkovišť nejvíce, celkem deset. Největší z nich s kapacitou až tisíc aut by mělo být na Dlouhé míli u letiště. A o kus dál směrem na jih by měly u ruzyňského nádraží vzniknout dvě plochy pro stání, dohromady pro 350 aut. Parkoviště chce Praha stavět i na Vypichu, v Podbabě a ve Veleslavíně. „Tlačíme k tomu magistrát již rok a půl. Jsem nadšený, ale mohli jsme slavit mnohem dříve,“ podotkl Ondřej Kolář (TOP 09), starosta Prahy 6.

S řadou návrhů přišla i radnice páté městské části. Tamní největší parkoviště by mělo vzniknout u smíchovského nádraží v Dobříšské ulici, pojmout má pět set aut. Kromě toho budou moci řidiči auto ponechat u Krematoria Motol a na Homolce. Zvětší se také parkoviště na Barrandově.

„Jsou to místa, která jsou pro P+R parkoviště vhodná. V Motole je například konečná stanice metra a Dobříšská ulice je dopravním uzlem, kde je kromě metra i vlak a autobus,“ vysvětlil Radek Klíma (TOP 09), starosta Prahy 5. Radnice má prý vytipovaná i další místa, kde by mohla vzniknout jen dočasná stání. „Nejdříve pro potřeby P+R, ale až se odstavná parkoviště podaří vytlačit na kraj města, sloužila by pouze pro naše občany,“ dodal Klíma.

Město řeší i pohodlný přestup na MHD

Z největších plánovaných parkovišť je možné zmínit ještě P+R pro tisíc vozů na Opatově, parkoviště na Černém Mostě a v Depu Písnice, obě pro 800 aut, a dvojici parkovišť na Zličíně pro 500 a 720 vozidel.

Podle Dolínka však nestačí pouze parkoviště stavět, chce je více provázat s MHD. Bez přímého a pohodlného spojení do centra v nich totiž dojíždějící zřejmě parkovat nebudou. „Za ještě zásadnější prioritu než P+R ale považuji zvýšení parkovacích kapacit pro Pražany, a to hlavně na velkých sídlištích,“ poznamenal Dolínek. Právě tam se podle něj Pražanům parkuje nejhůře.

Lokality pro nová P+R parkoviště

Praha 4 – Braník (30 až 60 míst); Nádraží Krč (300 míst); Nové Dvory (150 míst)
Praha 5 – Barrandov (nárůst na 250 míst); Krematorium Motol (100 míst); Homolka (neupřesněno), Dobříšská ulice (500 míst)
Praha 6 – Dlouhá Míle (1 000 míst); Nádraží Ruzyně (dvě parkoviště, celkem 350 míst); Podbaba (čtyři parkoviště, každé o 60 až 150 místech); Tobrucká (150 míst); Veleslavín (100 míst); Vypich (100 míst)
Praha 7 – Holešovice jih (neupřesněno); Jankovcova (76 míst)
Praha 10 – Depo Hostivař (až 100 míst); Skalka (rozšíření kapacity); Zahradní Město (neupřesněno)
Praha 11 – Opatov (1 000 míst); Roztyly (neupřesněno)
Praha 12 – Nádraží Modřany (30 až 60 míst)
Praha 13 – Nové Butovice (neupřesněno); Stodůlky (až 600 míst)
Praha 14 – Rajská zahrada (neupřesněno); Černý Most (880 míst)
Praha 15 – Horní Měcholupy východ (30 míst); Hostivař sever (150 míst)
Praha 16 – Lipence (až 60 míst); Radotín (nárůst na 100 míst); Velká Chuchle (až 60 míst); Zbraslav (dvě parkoviště, celkem 60 míst)
Praha 17 – Nádraží Zličín (60 míst)
Praha 18 – Letňany (rozšíření kapacity stávajícího parkoviště) Letňany – Beladova (neupřesněno)
Praha 19 – Satalice (až 40 míst)
Praha 20 – Horní Počernice (až 100 míst)
Praha 21 – Běchovice (300 míst)
Uhříněves – (více než 200 míst)
Běchovice – (nárůst na 300 míst)
Čakovice – (47 míst)
Libuš – Depo Písnice (800 míst); Písnice (400 míst)
Řeporyje – nádraží (30 míst)
Slivenec – (105 míst)
Suchdol – (170 míst)
Štěrboholy – Průmyslová (60 míst)
Troja – (500 míst)
Zličín – Ringhofferova (500 míst); Řevnická (720 míst)

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Loupež v baru
VIDEO: Barmanka bránila pokladnu před zlodějem. Srazil ji lokty k zemi

Do herny na Jarově v Praze 3 přišel zákazník a vypil si jedno pivo. Po chvilce však přeskočil bar a z pokladny si odnesl dvacet tisíc korun. Zaútočil při tom...  celý článek

Oblíbený první muž Košíř Matěj Hlaváček se zadlužil stavbou tramvajové trati a...
Starosta přivedl před 120 lety tramvaj do Košíř. Dluhy řešil výstřelem

Košířský starosta Matěj Hlaváček postavil a před 120 lety rozjel soukromou tramvajovou trať z pražského Anděla do Košíř. Tramvaj ho ale nakonec zruinovala....  celý článek

Těhotná žena odletěla vrtulníkem po nehodě (21.7.2017)
Při nehodě se zranila těhotná žena, její auto nabouralo do sloupu

V městské části Praha-Stodůlky se na nájezdu na Pražský okruh srazila dvě auta. Zraněni byli tři lidé. Auto, ve kterém cestoval muž s těhotnou ženou, skončilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.