Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha chtěla koupit úředníkům luxusní kola, po dotazech zakázku zrušila

  17:07aktualizováno  17:07
Pražský magistrát chtěl nakoupit elektrokola za 350 tisíc korun. Na dotaz MF DNES, k čemu bude kola používat, ale už zástupci magistrátu nedokázali odpovědět. Zakázka navíc působí, jako by byla šita na míru jedinému modelu. Město od koupě nakonec ustoupilo.
Úředníci magistrátu měli jezdit na elektrokolech za více než čtvrt milionu. (Ilustrační snímek)

Úředníci magistrátu měli jezdit na elektrokolech za více než čtvrt milionu. (Ilustrační snímek) | foto: Jiří KoťátkoMF DNES

Magistrátní úředníci se chtěli projíždět městem na elektrokolech s odpruženou zadní vidlicí, karbonovým rámem a téměř kosmickým designem. Jedno vyjde na sedmdesát tisíc korun, přičemž průměrná cena kvalitních elektrokol se pohybuje mezi dvaceti a padesáti tisíci.

Vyplývá to ze specifikace veřejné nabídky, kterou magistrát minulý týden zveřejnil na své úřední desce.

Mluvčí magistrátu Tereza Králová nechtěla blíže specifikovat, k jakému účelu město tato kola potřebuje, sdělila jen, že je chce používat "jako dopravní prostředek šetřící životní prostředí".

Město chtělo pořídit pět elektrokol za celkovou maximální cenu 350 tisíc korun. A požadavky, které ve zveřejněné nabídce vyjmenovává, se osloveným prodejcům elektrokol zdají přinejmenším podivné.

Jakub Ditrich ze společnosti ekolo.cz, která se prodejem podobných strojů zabývá, mluví o korupčním jednání a zakázce šité na míru jediné společnosti. Podle něj by se dala vhodná e-kola pořídit za téměř poloviční cenu.

Prodejce: Za takové peníze dodáme 17 kol

"Na toto zadání existuje pouze jeden konkrétní model elektrokola, a to Gocycle G2R, což je unikátní kolo vhodné pro velmi bohaté lidi, kteří se potřebují ukazovat," uvedl majitel firmy ekolo.cz, jejíž čtyři modely už magistrát využívá v rámci akce Praha mobilní.

"Druhé takové kolo na trhu neexistuje, magistrát proto nemůže dostat více nabídek než jednu. V rámci uvedeného rozpočtu 350 tisíc korun bychom byli schopni magistrátu dodat ne sedm, ale 17 špičkově vybavených elektrokol vhodných do městského provozu," řekl Ditrich.

"Nádherné kolo koupíte už za 35 tisíc korun. Myslím, že uvedená dvojnásobná cena je šíleně předražená. Pokud na to město má, ať si koupí dražší model. Musí ale počítat s tím, že kvalita nebude výrazně lepší," uvedl majitel firmy Elvis Josef Jeřábek.

S tímto názorem souhlasí i Ondřej Vacek ze společnosti Assus. "V tomto případě se prodává hlavně design. Cena tohoto kola neodpovídá jeho kvalitě."

E-kolo využívá i pražská záchranná služba, která s ním je podle slov mluvčí Kláry Fikejzové velice spokojena. Cena tohoto e-kola nedosahuje ani třiceti tisíc korun.

Firma Citybikes, která v Praze jako jediná model Gocycle G2R dodává, se od spojení s magistrátem a možného korupčního jednání distancuje. "Podali jsme standardní nabídku poté, co jsme se o veřejné soutěži na úřední desce dozvěděli," vysvětlil Martin Říha ze Citybikes.

Po opakovaných dotazech MF DNES na podrobnosti zakázky oznámila mluvčí magistrátu Králová, že město tuto zakázku ruší a bude vypsána nově s jinými podmínkami.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Až do roku 1902 telefonní centrála sídlila na Malém rynku v Richtrově domě (na...
Pražané si poprvé telefonovali před 135 lety, zdravili se „ha, hej“

Pražané si mohli promluvit přes „amerikánský“ vynález, tedy telefon, před 135 lety. Posloužila jim k tomu nová ústředna, která od srpna roku 1882 spojovala...  celý článek

Na Jarmark OnaDnes.cz dorazily stovky lidí. (19. května 2012, Praha)
Praha spouští ekologický „blešák“, lidem nabídne opotřebované věci

Co s věcmi, které už nepotřebujeme? Praha hledá místo, kde by otevřela takzvané Re-Use centrum. V něm chce shromažďovat odložené věci, které jsou funkční a...  celý článek

Firma vlastní dům od roku 1994. Náklady na projekt dosahují podle společnosti...
Hotovo, parcela je volná. Z domu na Václavském náměstí nic nezůstalo

Na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice v Praze už skončila demolice nadzemní části rohového domu č. 47. Parcela se připravuje k stavbě skleněného...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.