Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Masarykovo nádraží se kvůli přestavbě mění v bludiště

Filip Jaroševský Metro.cz
12. října 2016  8:39
Pospícháte na vlak, který má každou chvíli odjíždět, procházíte částečně uzavřenou uličkou směrem k nástupištím, zahýbáte za roh - a najednou konec. Jen dřevěné hrazení a vchod do prodejny uzenin. Takhle se na Masarykově nádraží denně zamotá několik desítek lidí.
Rozkopané Masarykovo nádraží.
Další 4 fotografie v galerii
Rozkopané Masarykovo nádraží. | foto: Filip Jaroševský, Metro.cz

Důvodem je částečné uzavření hlavního vestibulu, kde se v rámci první fáze rekonstrukce nádraží mění vyspravovaná dlažba za žulový povrch. Zatímco místní prodejně palačinek a bistru výkop kompletně zakryl vchod a musela tak ukončit svůj provoz, do lahůdek zabloudí i ti, kteří to neměli původně vůbec v plánu.

Fotogalerie

„Zahnul jsem sem úplně omylem, ale když už jsem tady, koupím si tu kousek tlačenky,“ usmívá se čtenář deníku Metro Jakub, jemuž jede vlak do Kolína až za několik minut.

Jeho klid ale nesdílí Vladimír, který už musí kvůli zdržení natáhnout krok. „Měli by sem dát pořádnou ceduli, aby to lidi nemátlo,“ míní.

Zbloudilí cestující motající se před prodejnou jeden za druhým příliš netrápí prodejkyni lahůdek. „Občas sem někteří zabloudí. To mají dost blbý,“ žertuje prodejkyně, které rekonstrukce podle jejích slov kšefty rozhodně neubrala.

Na Masaryčce se kope necelý měsíc. Za tu dobu rekonstrukce výrazně ovlivnila životy jak cestujících, tak místních prodejců.

„Kvůli výkopu jsme museli posunout náš stánek. Pak by se měl vrátit na původní místo,“ říká Markéta, která ve vestibulu prodává párky a ovocnou šťávu. Jak bude ale nádraží během dalších částí rekonstrukce opravdu vypadat, je pro místní prodejce záhadou.

U nádraží má vyrůst administrativní a obchodní zóna

Za plného provozu se tu totiž mají opravovat fasády, přemísťovat pokladny i toalety, vzniknou také nové prodejny. Rekonstrukci za 135 milionů korun zaplatí společnost Penta. O plánu na rekonstrukci starého nádraží informoval investor již v lednu v rámci uzavření smlouvy o využití okolních pozemků.

Penta počítá i s nákupem dalších pozemků v okolí nádraží o celkové rozloze dvacet dva tisíc metrů čtverečních. V příštích letech by zde měla vyrůst administrativní a obchodní zóna.

„Zatím si nedokážu představit, jak to majitel nakonec vyřeší. Věřím ale, že nám stavba v prodeji nezabrání,“ řekla deníku Metro Blanka, která prodává v potravinách přímo u nástupišť.

Masarykovo nádraží je stěžejní součástí urbanistického řešení celé oblasti. Ten bude s Masaryčkou propojený nejenom nástupišti, navazovat by měly také další obchodní prostory. Výnos z nových prodejen bude inkasovat Penta.

„O zákazníky mít noví prodejci nouzi určitě nebudou,“ říká čtenář Metra Jan.



  • tisknout
  • sdílet
  • máte tip?


Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.