Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazací tramvaj má tisíce fanoušků. Sdílejí fotky a sní o vyhlídkové jízdě

  17:17aktualizováno  17:17
Netypická pracovní tramvaj, která v metropoli promazává koleje, si získala fanoušky nejen mezi „šotouši“. Na Facebooku má skoro 2400 příznivců. Informují se o tom, kde a kdy se kolejový pick-up objevil, aby jej bylo možné snáz vystopovat a vyfotit. Anebo sebe s ním v pozadí a selfie dát na web.

Tramvaj vstřikující mazivo mezi koleje vyjela do pražských ulic poprvé letos v lednu. Dopravní podnik má zařízení zapůjčené na jeden rok. | foto: DPP

Z okna bytovky, ve zpětném zrcátku automobilu i ze zahrádky oblíbené kavárny. Skupina fandů mazací tramvaje každý den natěšeně číhá, kde v Praze se oblíbený cíl jejich fotoaparátu vynoří. Následně se na sociálních sítích svými úlovky chlubí.

„Mazací jsem občas večer vyhlížela z hospody na Koh-i-nooru, z auta, z jiných tramvají, vždycky mi to udělalo radost, když jela kolem. Líbí se mi tento starší typ tramvají T3, jsou jednoduché, funkční a tak nějak roztomilé - pro mazací to platí obzvlášť,“ řekla iDNES.cz zakladatelka facebookové skupiny Eva Holická.

Původně ji založila z recese pro sebe a pár kamarádů. „Je jenom jedna, a tak je to trochu šťastná náhoda ji potkat. Spoustě fanoušků se zjevně líbí název - důvod je asi jasný. Největší touhou všech je tramvají se svézt,“ přiblížila.

Že během krátké doby přibude tolik fanoušků, nečekala. Nyní plánuje pro nadšence ze svého okolí nechat natisknout věci s vlastním kresleným obrázkem tramvaje.

Momentky od vás.

Posted by Mazací tramvaj on 7. srpen 2015

O vyhlídkových jízdách zatím pražský dopravní podnik neuvažuje. „Je to zajímavá myšlenka, ale přece jen je to služební pracovní vůz,“ reagoval mluvčí podniku Jiří Štábl. „Zvažujeme ale, že bychom ji někdy na čas zastavili, aby si ji fanoušci mohli detailně prohlédnout a vyfotit se s ní v klidu,“ doplnil.

Shromažďováním kompletních dat o stroji a jeho trasách se příznivci baví. Další z nich před několika dny spustil webové stránky, kde mohou fanoušci zaznamenat aktuální čas a polohu tramvaje.

„Po nasbírání dostatečného množství dat zde budou jízdní řády jednotlivých zastávek a mapa s trasou mazací tramvaje,“ píše se na webových stránkách věnovaných unikátu.

Dopravní podnik přitom jízdní řád vozu má a některým fandům ho již na vyžádání také poskytl. „Pozornost tramvaj určitě poutá hlavně svým neobvyklým tvarem, tím je pro veřejnost specifická. Jsme rádi a je skvělé vidět, že taková technická zvláštnost lidi zajímá,“ míní Štábl.

Řidiči se v údržbovém stroji střídají. „Opravdu to nemají za odměnu a jako oddechovku,“ odpověděl pobaveně mluvčí.

A další porce foteček a selfíček od fanoušků, díky! :-)

Posted by Mazací tramvaj on 4. srpen 2015

Dopravní podnik mazací tramvaj nasadil letos v lednu kvůli skřípění kol zvláště nových souprav v obloucích (psali jsme o tom zde). Denně ujede po Praze zhruba 200 kilometrů a její účinnost je prý jasně patrná.

„Záleží na konkrétních podmínkách, ale už při prvotních testech byl hluk po namazání minimální. Budeme ale ještě dělat vyhodnocení, kde zazní, zda by podobný mazací systém mohl fungovat třeba i na klasických soupravách,“ doplnil mluvčí.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Takto vypadal výstup z aplikace "Spojař" pro hasiče při zásahu u požáru kamionu...
K hořícímu kamionu s melouny jeli hasiči protisměrem, zrychlil je tablet

Cenné minuty ušetřili ve středu hasiči díky informacím v tabletu na cestě k hořícímu maďarskému kamionu s melouny na D1. Z displeje vyčetli, že mohou při...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 v Praze

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Elektrobus SOR EBN 11 jezdil na pravidelné lince pražské MHD.
Praha vyzkouší elektrobusy dobíjené z troleje, nejlépe je otestuje zima

Do Prahy se aspoň na čas vrátí v určité podobě trolejbusy. Dopravní podnik chce totiž v rámci testování elektrobusů vyzkoušet jejich dobíjení za jízdy přes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.