Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metro D bude stát přes 50 miliard, možná bude bez řidiče

  16:13aktualizováno  16:13
Náklady na stavbu metra D z náměstí Míru do Písnice včetně výkupu pozemků překročí padesát miliard korun. Praha znovu zvažuje zavedení automatického metra bez řidiče. Bude sice o dvě miliardy korun dražší, jeho provoz však bude levnější. Stavět se začne za tři roky a práce potrvají pět až šest let.

Stanice Písnice bude v blízkosti bývalého masokombinátu. | foto: Metroprojekt a.s.

Uvedl to v pondělí náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Podotkl také, že metro D spojí centrum s jižní částí města.

Od plánu zavést dražší plně automatické soupravy vedení města před časem  ustoupilo. Rada města schválila takzvaný kompatibilní systém, v rámci kterého by po nové lince metra jezdily běžné soupravy.

„To chceme nyní změnit a podle toho připravujeme dokumenty pro vedení hlavního města i dopravního podniku,“ řekl na finančním výboru zastupitelstva David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která trasu projektuje.

Dopravní podnik letos zadal vypracování studie, která možnost zavedení metra bez řidiče soupravy rozpracuje. Roční provozní náklady na automatický provoz jsou 558 milionů, běžné metro by ročně stálo 618 milionů, zaznělo na výboru.

Pražský dopravní podnik podle informací, které zazněly minulý týden na zastupitelském výboru pro dopravu, pokračuje ve výkupu pozemků, které jsou pro stavbu nezbytné. Prostřednictvím firmy Inženýring dopravních staveb (IDS) oslovil majitele většiny z 870 pozemků.

Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola (o jejich otevření jsme informovali zde). Trojkoalice, která v Praze tvoří koalici s ANO a ČSSD, bude podle zastupitelky Petry Kolínské (Trojkoalice/SZ) žádat architektonické soutěže na podobu nových deseti stanic metra D.

„Město by nemělo opakovat chybu, která se stala u prodlouženého metra A,“ uvedla Kolínská na výboru. Krása na to reagoval prohlášením, že taková cesta „není příliš šťastná“.

Na novou linku metra D chce vedení města žádat vládu o finanční podporu. Chystá se využít i prostředky z EU.

Autoři: ,


Témata: Praha, Praha-město


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.