Středočeský kraj i Praha počítají se vznikem pracovní skupiny, která bude řešit, zda by takové dopravní spojení bylo technicky možné a kde na projekt získat prostředky.
Nápad se zrodil při nedávném setkání hejtmanky s ředitelem pražského dopravního podniku. „Byl to jenom návrh. Nemáme k tomu žádné projekty, nemáme vyčíslení nákladů, nic. Jenom jsme se dohodli na tom, že o tom budeme uvažovat a že vytvoříme pracovní skupinu, kde budeme jak my, tak hlavní město Praha, a budeme se o tom bavit, zda je to schůdné,“ uvedla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO).
Nové metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa má vést kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice přes Nové Dvory do Písnice. Odtud by podle nového vedení kraje mohla být protažena po povrchu až do Jesenice.
Podle hejtmanky se ukazuje, že kombinace podzemní a nadzemní dopravy je možná, osvědčilo se to například v Mnichově. Je ale také třeba zjistit, zda by u Jesenice mohlo vzniknout záchytné parkoviště. Výhodou projektu by bylo mimo jiné napojení metra na Pražský okruh, který vede kolem Jesenice.
Doprava z Jesenice do Prahy je dlouhodobě velmi komplikovaná. V loňském roce proto předešlá rada kraje odsouhlasila záměr na vybudování tramvajové trati, která měla navázat na metro D (psali jsme zde).