Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dojeli jsme, musíte tlačit. Na Staroměstské čekala na cestující dřina

  16:54aktualizováno  16:54
Brzy bude možná podmínkou pro jízdu tramvají také dobrá fyzická kondice. Včera totiž nedaleko zastávky Staroměstská musela skupina cestujích tlačit tramvaj Škoda 15T, jejíž hmotnost bez cestujících činí bezmála 42 tun.

Lidé museli tlačit tramvaj. | foto: Tomáš Kittler

Vůz podle dopravního podniku zastavil v úseku, kde není v troleji napětí a sami cestující se rozhodli tramvaj postrčit o kousek dál, kde už napětí je, aby nemuseli půl hodiny čekat, než přijede z vozovny vůz s techniky dopravního podniku. Podle mluvčí dopravního podniku Anety Řehkové tento úsek měří pouhých deset centimetrů.

Zvládne to i jeden člověk, říká silák

Podle známého siláka se ale cestující zase tak nenadřeli. „Myslím si, že zdravý dospělý jedinec nebude mít problém po rovném povrchu tramvaj utlačit sám. Já jsem tahal tramvaj plnou cestujících pouze v zubech a nebylo to nic výjimečného, když si ještě uvědomíme, že váha na kolejích je desetkrát lehčí oproti tahání auta,“ říká silák René „Golem“ Richter.

Sám je držitelem pětačtyřiceti světových rekordů v silových disciplínách, jako je například utažení jedenácti kamionů o hmotnosti 82,5 tuny nebo zvednutí 100 kilogramů malíčkem. „Světový rekord u jedince v tahání soupravy vagonů na kolejích je 1000 tun a v zubech přes 200 tun,“ dodává Richter.

Autoři:
Témata: doprava, sport


Bomba slevy
Bomba slevy

Chcete mít přehled o těch nejlepších slevách a nakupovat chytře?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.