Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze jezdí od pondělí nová německá tramvaj. Včelka Mája vás ale nesveze

  10:33aktualizováno  10:33
V ulicích metropole můžete v následujících týdnech potkat neobvyklou žlutočernou tramvaj KT8. Tramvaj, která ovšem ve skutečnosti patří německé společnosti Strausberger Eisenbahn GmbH Strausberg, prošla v Praze modernizací a nyní probíhá poslední kolo zkoušek před jejím návratem do Německa.

KT8 Strausberg | foto: DPP

Tramvaj KT8D5.RN2S se dočkala kompletní generální opravy, v jejíž rámci získala například novou energeticky úspornou elektrickou výzbroj a pro vyšší komfort cestujících byl vložen nízkopodlažní střední článek. Její testovací jízdy se za účasti zástupců německého drážního úřadu a jejího majitele uskuteční od 13. do 16. října. Do 24. října pak proběhne konečná montáž jednotlivých prvků a zkušební provoz bez cestujících, v rámci nějž musí tramvaj najet v pražských ulicích minimálně 200 kilometrů.

Přezdívá se jí Včelka Mája

Tramvaj se zpět do Německa vrátí na konci října a od listopadu se s ní již budou moci svézt cestující ve Strausbergu nedaleko Berlína. „Předpokládáme, že náročné zkoušky v souladu s německými předpisy proběhnou úspěšně a tramvaj, která si pro svoji barvu ihned získala od německého zákazníka přezdívku Biene Maja, se vydá koncem října do Německa,“ uvedl vedoucí Opravny tramvají pražského dopravního podniku Jaroslav Janda , který se svým týmem na modernizaci pracoval.

„Opravna tramvají pražského dopravního podniku má skvělé výsledky a bohaté zkušenosti s údržbou a rekonstrukcí tramvajových vozů,“ doplnil technický ředitel dopravce Jan Šurovský. Že se podnik může podílet na zakázkách pro zahraniční dopravce, to podle něj jen potvrzuje. „Velmi rádi se zúčastníme podobných projektů i v budoucnu,“ dodal. Opravnu tramvají Dopravního podniku hl. m. Prahy přizvala ke spolupráci společnost Cegelec a.s., která vyhrála zakázku na modernizaci tramvaje.

Co je to za tramvaj

Od fanoušků dostala přezdívku „kachna“

KT8D5 v Praze
KT8D5 v Praze
KT8D5 v Praze
  • Tříčlánkovou tramvaj KT8D5 vyráběl závod Tatra Smíchov podniku ČKD mezi lety 1986 a 1993. Prototyp vznikl v roce 1984.
  • Celkem bylo vyrobeno 199 kusů. Většina z nich byla určena pro české a slovenské dopravní podniky.
  • Fanoušci MHD těmto tramvajím přezdívají „kachny“ či „kačeny“.
  • Do německého Strausbergu se dostaly tramvaje KT8D5 v roce 1995 z Košic.
  • V Praze původní tříčlánkové tramvaje KT8D5 dojezdily 21. května 2013. V metropoli sloužily od roku 1986.
  • Dle původního plánu mělo v Praze jezdit 290 těchto tramvají. Nakonec jich bylo „pouze“ 48.
  • Dnes už v metropoli uvidíte výhradně modernizované varianty se středním nízkopodlažním článkem.

Autor: Metro.cz
Témata: doprava, MHD, tramvaj


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.