Tramvaj KT8D5.RN2S se dočkala kompletní generální opravy, v jejíž rámci získala například novou energeticky úspornou elektrickou výzbroj a pro vyšší komfort cestujících byl vložen nízkopodlažní střední článek. Její testovací jízdy se za účasti zástupců německého drážního úřadu a jejího majitele uskuteční od 13. do 16. října. Do 24. října pak proběhne konečná montáž jednotlivých prvků a zkušební provoz bez cestujících, v rámci nějž musí tramvaj najet v pražských ulicích minimálně 200 kilometrů.
Přezdívá se jí Včelka Mája
Tramvaj se zpět do Německa vrátí na konci října a od listopadu se s ní již budou moci svézt cestující ve Strausbergu nedaleko Berlína. „Předpokládáme, že náročné zkoušky v souladu s německými předpisy proběhnou úspěšně a tramvaj, která si pro svoji barvu ihned získala od německého zákazníka přezdívku Biene Maja, se vydá koncem října do Německa,“ uvedl vedoucí Opravny tramvají pražského dopravního podniku Jaroslav Janda , který se svým týmem na modernizaci pracoval.
„Opravna tramvají pražského dopravního podniku má skvělé výsledky a bohaté zkušenosti s údržbou a rekonstrukcí tramvajových vozů,“ doplnil technický ředitel dopravce Jan Šurovský. Že se podnik může podílet na zakázkách pro zahraniční dopravce, to podle něj jen potvrzuje. „Velmi rádi se zúčastníme podobných projektů i v budoucnu,“ dodal. Opravnu tramvají Dopravního podniku hl. m. Prahy přizvala ke spolupráci společnost Cegelec a.s., která vyhrála zakázku na modernizaci tramvaje.
Co je to za tramvajOd fanoušků dostala přezdívku „kachna“
|