Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metrostav se vrátil do Blanky, nejvíc práce ho čeká na Trojském mostě

  9:00aktualizováno  9:00
Firma Metrostav se v časných ranních hodinách po téměř pěti měsících vrátila na stavbu pražského tunelového komplexu Blanka. Plní tak nařízení soudu. Dělníci začali rozebírat pevné zábrany, které chránily vstupy do tunelu. Nejvíce práce bude třeba udělat na Trojském mostě a křižovatkách.

Dělníci přišli na stavbu kolem šesté hodiny ranní. "Kolik jich tu celkem bude, to nevím. Naše subdodavatele platíme za práci. Ale od nás tu může být tak 100 až 150 lidí včetně techniků. Začíná se standardně pracovat," řekl iDNES.cz mluvčí Metrostavu František Polák.

Dělníci především rozebírají zábrany, které chránily vstupy do tunelu. "Někde si je necháme, výborně to funguje proti bezdomovcům. Ale na transportních trasách, jako je Letná či Prašný most, tam to otevřeme. V Troji bylo naopak otevřeno pořád," dodal Polák.

Fotogalerie

Firmu čekají práce nejen v tunelu, ale také na povrchu. Nejvíce je toho třeba udělat na Trojském mostě a na nových křižovatkách. V tunelu bude nutné mimo jiné namalovat jízdní pruhy.

"Nastoupí geometři, kteří začnou zaměřovat značky pro vodorovné značení. Až pak přijedou strojaři značit. Dál se budou dodělávat zbytky keramických obkladů nebo zalívat spáry v asfaltu," přiblížil Polák nejbližší harmonogram prací.

Na tunelu zbývá dodělat práce asi za miliardu.

Metrostav přerušil práce na Blance loni 7. prosince, protože požadoval po hlavním městě uhrazení dluhu ve výši 2,7 miliardy korun. Podle mluvčího za tu dobu nedošlo k žádným škodám, technici Metrostavu totiž minimálně dvakrát denně celou stavbu procházeli.

"Až bude hotovo, tak se stavba bude hlídat sama pomocí různých čidel na kanalizacích, odvodňovacích systémech a čerpadlech. Bude tam automatika, která si bude povídat s dispečinkem. To tam dnes není, proto se to muselo hlídat," vysvětlil.

Práce se za celou dobu nepřerušily pouze na demontáži starého tramvajového mostu v Troji, takzvaného Rámusáku.

"Kdybychom ji chtěli přerušit, tak bychom ho museli podepřít. To by stálo peníze, takže to bylo jediné místo, kde se pokračovalo. Most je už sundaný, dnes tam přijdou potápěči a ve Vltavě budou likvidovat zbytky pilířů.

Pražští politici stále věří, že se tunel podaří zprovoznit v září.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.