Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metrostav rozšířil žalobu kvůli Blance o miliardu korun za Trojský most

  13:50aktualizováno  13:50
Firma Metrostav už podruhé rozšířila žalobu na hlavní město kvůli tunelu Blanka. Jde mimo jiné o peníze za Trojský most. Celková částka za nezaplacené faktury tak aktuálně činí 3,7 miliardy korun. Další stání soudu, který spory mezi Prahou a stavební firmou řeší, je v pátek.

Metrostav přerušil práce na tunelu Blanka (7. prosince 2013) | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka jde o poslední část dluhu.

"Jde o peníze za stavbu Trojského mostu a okolí. Město o téhle poslední částce vědělo, páteční jednání rozhodčího soudu to neovlivní," potvrdil MF DNES Polák. Dodal, že pokud v pátek soud rozhodne o pokračování stavby, je firma schopna v určeném termínu se na ni vrátit.

Náměstek primátora Jiří Nouza na rozšíření žaloby reagoval tím, že ho to nepřekvapuje. "Zítřejší soud to neovlivní. Ve chvíli, kdy nám soud nařídí zaplatit neproplacené faktury, tak je ve stanoveném termínu uhradíme," dodal.

Spor se dostal k rozhodčímu soudu poté, co Metrostav 7. prosince loňského roku stavbu tunelu přerušil. Důvodem jsou především neproplacené faktury, ale i to, že Praha jako investor neschválila další postup prací.

Stavbaři tak podle Metrostavu nemohli pokračovat. Praha tvrdí, že peníze na faktury má, obává se ale, že je nemůže zákonnou cestou proplatit. Do arbitráže vstoupila mimo jiné i kvůli obavě, že smlouvy s Metrostavem jsou neplatné.

Na stavbu Trojského mostu, která je součástí celého komplexu, podle dřívějších informací údajně není řádná smlouva. Plánovaná cena půl miliardy se navíc navýšila až na odhadovaných 1,2 miliardy korun.

Na pátek je naplánováno další stání rozhodčího soudu. Tentokrát by podle informací ČTK mohlo padnout rozhodnutí. Soudci zřejmě Praze uloží povinnost zaplatit, Metrostav zřejmě dostane za úkol stavbu ve stanoveném termínu dokončit.

Důležitá dopravní stavba, která vyjde Prahu zhruba na 36 miliard korun, měla původně sloužit řidičům už v roce 2011. Termín se později odsunul na jaro 2014, nyní Praha mluví o září. Opozice ale tento termín zpochybňuje.

V listopadu 2013 jsme projeli tunel Blanka. Jízda potrvá 6 minut:

 

Autoři: , ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.