Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blanka není tunel, obhajuje Metrostav stavbu na billboardech

  10:31aktualizováno  13:35
Dva týdny před plánovaným otevřením tunelu Blanka spustila firma Metrostav informační kampaň. V ní se snaží na billboardech a letácích vysvětlit nesrovnalosti, které kontroverzní stavbu provázejí. Tunel za 38 miliard se má otevřít 20. září.

Blanka není tunel hlásí billboardy v informační kampani Metrostavu | foto: ČTK

Informační kampaň pod názvem Blanka není tunel spustil Metrostav v uplynulých dnech. Webové stránky blankanenitunel.cz jsou v provozu od neděle.

„Chceme dostat stavbu do podvědomí lidí z trochu jiného úhlu, než byla doteď pojímaná. A vysvětlit několik nepřesností,“ řekl iDNES.cz mluvčí firmy Metrostav František Polák.

Fotogalerie

Informační plakáty se postupně objevují na desítkách tramvajových zastávek, billboardy jsou potom k vidění na staveništi na Prašném mostě.

Více než šestikilometrový úsek měl být v provozu už v roce 2011. Stavbu ale provází řada problémů včetně soudních. I kvůli tomu byl termín otevření tunelu několikrát odložen.

Metrostav v kampani vysvětluje, co stálo za zvýšením původní ceny cca 21 miliard (s DPH) na současnou cifru téměř 38 miliard. Jsou to například dodatečné náklady, růst inflace i DPH. Cena však nezahrnuje napojení Blanky na křižovatku Malovanka a na Strahovský tunel.

Magistrát zatím žádnou kampaň nemá a nic podobného ani nechystá.

„Praha bude informovat občany o změnách v dopravě a poskytne informace, které budou sloužit k co nejlepší orientaci v jednotlivých tunelech respektive u vjezdů a výjezdů. Nepůjde však o žádnou rozsáhlou kampaň za použití billboardů,“ řekl ČTK mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Informovat chce prostřednictvím médií, na webu a prostřednictvím informační brožury. Kdy se tak stane, neuvedl.

Projeďte si tunel Blanka:

Dělníci a technici si zaslouží ocenění, říká firma

Blanka bude nejdelším městským tunelovým komplexem v Evropě. Na její výstavbě se podle Poláka podílelo na 10 tisíc lidí.

„Vyrostla zde generace nových techniků a dělníků. Stavba to byla veliká a organizačně ohromně složitá a ti lidé si zaslouží ocenění. Stavba procházela čtvrtinou města, jeho živým organismem. Domníváme se, že užitek přinese,“ dodal mluvčí Metrostavu.

Rozsáhlá stavba je součástí severozápadní části vnitřního městského okruhu. Její celková délka činí 6 382 metrů. Blanka doplní provozovanou část okruhu o délce 17 km s tunely Zlíchovským, Mrázovkou a Strahovským.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Areál Kofoly v Mnichově Hradišti čekají úpravy. Firma musí snížit hluk, jinak...
Kofola může i přes hluk dál vyrábět, obyvatelé trpí a chystají žalobu

Továrna na výrobu limonád Kofola může dál fungovat v plném provozu, přestože porušuje noční hlukové limity. Firma dostala povolení na pokračování výroby po...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 v Praze

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Emauzy. Na klášter a kostel dopadly tři ničivé zápalné pumy, každá o váze 227...
Zmizelá krása Česka. Když záhuba stavebních skvostů bolí

Když v srpnu 1881 vyhořelo Národní divadlo, matka malířky Zdenky Braunerové napsala Antonínu Chittussimu: „Plakala jsem jako dítě. V Čechách bylo v té chvíli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.