Praha, Masarykovo nádraží. Na pozemek bylo potřeba dovézt 15 metrů navážky,...

Praha, Masarykovo nádraží. Na pozemek bylo potřeba dovézt 15 metrů navážky, samotná stavba tehdy trvala jen 9 měsíců a pracovalo na ní takřka 4 tisíce dělníků. | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Ministr Dobeš pozastavil prodej pozemků u pražského Masarykova nádraží

  • 17
Pozemky v okolí pražského Masarykova nádraží se zatím prodávat nebudou. Ministr dopravy Pavel Dobeš totiž doporučil stáhnout tento bod z jednání dozorčí rady Českých drah. Podle jeho názoru Penta, která má o pozemky zájem, do nádraží neinvestuje a smlouva je tak nerealizovatelná.

"Ministr prodej pozemků úplně nezrušil, pouze se vyjádřil tak, že v současné době je prodej pozemků nerealizovatelný," vysvětlil Martin Novák z tiskového odboru ministerstva dopravy.

Důvodem je podle Dobeše to, že Penta, která chtěla pozemky od Českých drah koupit, měla do nádraží investovat osm miliard korun. "K tomu ale nedošlo, byly opraveny jen části, které byly v havarijním stavu," řekl Novák.

Praha, Masarykovo nádraží. Od poloviny 20. století se uvažovalo o jeho zrušení,...

Jak velká část pozemků a za kolik bude nakonec prodána, je podle ministerstva otázkou dalších jednání. Podle dřívějších informací ministr podporuje prodej jen části pozemků, zbylé by zůstaly drahám.

Prodej kritizoval ministr Dobeš již před časem. Vadila mu cena, za kterou by lukrativní pozemky v centru Prahy dráhy prodaly. České dráhy se je totiž chystaly prodat bez soutěže za osm tisíc korun za metr čtvereční, přitom tržní cena je až třicet tisíc za metr, což za celý pozemek je zhruba tři miliardy.

"Nedokážu si představit, že by někdo prodával za takovou cenu a bez soutěže takové lukrativní pozemky," prohlásil letos v říjnu ministr Dobeš (více čtěte zde).