Mluvčí Ropidu Filip Drápal ke změnám v pražské MHD

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 19. ledna 2015 do 14:10

OTÁZKA: Dobrý den, Proč nedošlo k napojení oblastí kolem nových stanic metra, které nejsou v docházkové vzdálenosti? např BUS 216, nově 168. Je sice prodloužena z Polikliniky Petřiny, ale směrem na Vypich a Motol. Proč není prodloužena směrem ke stanici metra Petřiny? Oblast Malého Břevnova není napojena vůbec. Proč? Tramvajové spojení: Z Petřin linky 1,2 obě směr Letná, proč není z Petřin zachován směr Malostranská vedením jedné z linek 6 nebo 20 na Petřiny ( 6 a 20 naopak kopírují ve směru z Dejvic na Malostranskou metro)? Důvod vedení 18 na Výstaviště a 6 do oblasti Dejvic, tedy ve skutečnosti přečíslování? Proč došlo k zrušení přímého spojení Letné a Malé Strany (Smíchova)(linka12)? Děkuji anonym
OTÁZKA: Jezdím se svým elektrickým invalidním vozíkem z butovic na Zličín autobusem 164. Poloprázdny a nebo prázdny vagón metra je k vůli převýšení vstupu do vagónu z nástupiště problém pro malé kolečka vozíku.Bude nějaká jiná alternativa autobusu Nové Butovice-metro Zličín?? Zeljenka Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, mohu vědět proč sídliště Barrandov přijde mimo špičky a o víkendech o přímé spojení s centrem Prahy (Václavské náměstí)? Nyní obsluhované linkou číslo 14. Nemálo cestujících nechává z Barrandova ujet ostatní spoje a čekají právě na tuto linku do centra. Dále zrušením linky č. 20 Smíchov - Dejvice chápu přesun cestujících z tramvaje do autobusové linky č 118. Děkuji za odpověď Martin K.
OTÁZKA: Dobrý den, nemohla by 174 zůstat tak, jak jezdí už 20 let? Jake bude mít intervaly 179 a bude mít nízkopodlažní spoje? Děkuji Martin Elstner
OTÁZKA: Dobrý den. Dva dotazy: V Kodymově je dům pro vozíčkáře. Dosud cestovali do OC Zličín busem 164 z Bucharovy - ten je v trase na Zličín zrušen bez náhrady, přitom vozíčkář se do metra nedostane - jak to budou řešit podle Vašeho návrhu? (Berte prosím v potaz, že přestupy nejsou s vozíkem a nutností koordinace nízkopodlažních spojů ideálem.) A druhý dotaz se týká zrušení spoje H2 - opět, metro je pro vozíky obtížně dostupné a prémie nakonec - při příjezdu z centra do nové stanice Motol bude vozíčkář při poruše výtahu zcela uvězněn - jsou zde pouze boční nástupiště a v soupravě metra do obratiště je přeprava cestujících zakázána! René Cvrkal
OTÁZKA: Dobry den, neuvazovali jste o prodlouzeni linky 108 z Bile Hory az na obratiste Vypich, aby bylo prime spojeni z Ruzyne na metro a take k dost vyuzivanemu Kauflandu? Stavajici varianta s prestupem na tramvaj na Bile Hore neni prilis komfortni napr.pro maminky s kocarky nebo pro starsi cestujici, nizkopodlaznich tramvaji jezdilo doposud z Bile Hory dost malo. Markéta
OTÁZKA: Dobrý den, rozumím tomu, že nový úsek metra A ovlivní dopravu v okolí nových stanic. Proč ale dochází ke změnám prakticky v celé Praze? Jakým způsobem se provádí průzkum vytíženosti linek tramvají a busů? Děkuji. anonym
OTÁZKA: Dobrý den. Linka 16 a 10 jezdily po Korunní třídě.Nyní má zbýt pouze linka 16. Ve všední dny byly intervaly mezi těmito tramvajemi 5 minut, o víkendu 7-8 minut. Uvažujete o zkrácení intervalu u linky č.16? Jinak to bude znamenat pro tuto oblast výrazné zhoršení a dlouhé čekání na spoj.Děkuji. Josef Krátký
OTÁZKA: Dobrý den, opravdu mi uniká, proč by se měli cestující z Bílé Hory při cestě na metro i nadále klopítat 20 minut tramvají, když se 5 minut autobusem nacházejí dvě stanice metra. Proč se to metro staví, když se na něj pak nenapojí ani velice blízké obytné oblasti? Jiří H.
OTÁZKA: Dodnes jsem myslel že turisti ze Staroměstského náměstí jsou královskou cestou na Malostranské náměstí a tam nasednou na linku 22. Ale myslím si že 22 mohla zůstat ve své trase a přes Staroměstskou mohla být vedena posila v čísle 20. Nyní dotaz, proč má linka 15 samostatné číslo, když je to vlastně pásmo 14? Zdeněk Lapáček
OTÁZKA: Dobrý den! Chtěl bych se zeptat, proč měníte trasu linky 174 v oblasti Prahy 13. Několik desítek let sloužila jako taková páteřní spojka mezi všemi částmi naší městské části, tudíž Velké Ohrady, Lužin, Luk, starých Stodůlek a Nových Butovic. Pro občany Velké Ohrady je to evidentní zhoršení, navíc lídé, nastupující na zastávce Nad Malou Ohradou budou opět nastupovat ráno do práce do obsazeného autobusu, neboť místo zrušených linek 214 a 225 budou nastupovat do 142, která se zaplní už na zastávce Velká Ohrada. To už tady jednou bylo. Děkuji Blahoňovský Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, proč změny nezahrnují znovuprodloužení autobusu č. 123 až na Anděl? Bylo napsáno již desítky petic a stížností, bohužel nebyly prozatím vyslyšeny. I MČ Praha 5 by toto uvítala. Při zkrácení trasy autobusu v roce 2012 pouze na Kavalírku že při dalších změnách MHD bude o prodloužení autobusu znovu uvažováno. Petr Svoboda
OTÁZKA: Dobrý den, velice se mi líbí "rychlobus" 125 který spojuje linky metra B, C a A. Hlavně část na jižní spojce. Neuvažuje DP o více takovýchto autobusech? Případně o změně trasy autobusu 125 aby linky metra byly propojeny ještě rychleji. Např. že by 125 zajižděla na Roztyly? Pavel Šesták
OTÁZKA: Dobrý den. Z Vinohradské opět vypadlo přímé tramvajové spojení do Strašnic. Bude přímá linka opět doplněna, jako při poslední změně? Děkuji Roman
OTÁZKA: Dobrý den, nějak mi uniká smysl toho, proč měníte tramvaje v Hostivaři, když metro jede do Motola? Proč se ruší do Hostivaře páteřní linka 26, místo ní pojede nějaká úplně nesmyslně vedená linka č. 2, a ještě k tomu není možnost přestupu z linky 2 na linku 26? Nyní se člověk nedostane bez přestupu na žádné klíčové nádraží jako je Hlavní nádraží nebo Masarykovo nádraží. Tato změna mi přijde vyloženě zbytečná a velmi zkomplikuje život lidem na Praze 10 a 15, kterých se jinak nějaké metro v Motole vůbec netýká. Děkuji za vysvětlení. Alice
OTÁZKA: Dobrý den, stanice Libocká byla pro noční autobusy zrušena (z důvodu délky autobusů). Nyní zde bude jezdit linka 191 - plánuje se tedy že tato linka bude obsloužena krátkými autobusy? Proč tramvaje, které pojedou po změně z Petřin pojedou obě po skoro stejné trase (tzn. společně - s výjimkou objezdu tržnice - až na Ohradu)? Pavel Štěrba
OTÁZKA: Dobrý den, čím se provinili obyvatelé Barrandova, že jim zhoršujete dostupnost tramvajové dopravy? O weekendu jedou jen dvě linky (8, 12) a ty mají souběh až k Letenskému tunelu. Do oblasti Nového Města či Vinohrad se musí přesedat. Navíc, v současnosti jezdí i weekendech z Barrandova ve dne 12 spojů za hodinu, po změně to bude jen 8 a v neděli dopoledne jen 6. Proč? Pavel randák
OTÁZKA: Proč rušíte propojení Bavorské a Zličína? Neplánujete zkrácení intervalů na lince 100? anonym
OTÁZKA: Dobrý den, nemáte pocit, že tradiční linku č. 11 ukončením na Náměstí bratří Synků dostávate na tzv. spirálu smrti? Kdo s ní bude jezdit? Dopadne jako linka 13 a pár obdobných občasných pokusů.. Děkuji za odpověď. Martin
OTÁZKA: Dobrý den, nemohli byste prosím nechat 174 tak, jak je? 20 let jezdí na trase Luka - Kovářova - Motol .... Jake intervali bude mít nova 179? budou jezdit nízkopodlažní spoje? Děkuji, M.Elstner Martin Elstner
OTÁZKA: Dobrý den, mohla bych se zeptat, z jakého důvodu se mění linky na Žižkově? Proč již nepojede autobus z Habrové přes Malešickou do zastávky Mezi hřbitovy, kde se dá přestoupit na 11, 16, 10 ale i na 9 nebo pěšky dojít na poštu nebo polikliniku? Proč, když pojedu z Vackova na polikliniku nebo na poštu budu muset jet na Želivského, přestoupit na tramvaj dojet na Nákladové nádraží v Želivského ulici (protože jste zrušili i 26 v úseku Želivského – Olšanská) a tam přestoupit na 9? Před několika (málo) lety jste již tento experiment provedli a po několika týdnech, které potvrdili, že to není dobrá změna, se autobus do trasy Habrová Mezi hřbitovy vrátil. Petra
OTÁZKA: Dobrý den, Pokud dojíždím do Prahy autem z Prahy západ, kde lze nejlépe na metru zaparkovat? Připomínám, že Zličín je od 7:00 plný. Budou parkoviště na nových stanicích? Děkuji Milan
OTÁZKA: Dobry den, jak častou Vy osobně používáte MHD? Diky JZ Jiří Žujič
OTÁZKA: Dobrý den. Můžete říci, na kolik procent je uvedený návrh změn už definitivní a neměnný? Předpokládám, že se už nebude komplet předělávat, takže 90, 95, 99 procent? Děkuji Jiří
OTÁZKA: Dobrý den, prosím Vás, tušíte, jaký bude interval busu 179? Mockrát děkuji. Honza
OTÁZKA: dobrý den chci se zeptat proč se musí 191 větvit k oc šestka , takhle to nebude moc rychlý spoj na letiště. nebylo by lepší zachovat 218 ? david k.
OTÁZKA: Dobrý den, dokážete zde obhájit změnu trasy tramvajové linky č. 22, která nově nespojí Pražský hrad a Malou Stranu a vytváří tak v jednom z turisticky nejatraktivnějších přepravních vztahů v Praze nutnost přestupu? Za odpověď předem děkuji. Václav Brejška
OTÁZKA: Nelíbí se mi navrhované změny na lince č. 179. Letiště Ruzyně potřebuje propojení spíš s Nemocnicí Motol a Novými Butovicemi než se Strahovem (č. 191). Navíc dosud přímé spojení z Divoké Šárky do Butovic bude nyní velmi komplikované, přitom ho denně používají stovky pracujících i studentů. Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, linka 115 byla převedena pod nového dopravce. Proč chcete překopat její trasu? Jak chcete spojit Městský archiv a Chodov? Je zde obchodní centrum! To budou cestující muset až na Budějovickou? A kde chcete mít zastávku Městský archiv ve směru na Jižní Město? Proč 118 nebude jezdit na Jižní Město místo 170? Která by od Barrandova mohla jezdit do Radotína? Tadeáš
OTÁZKA: Proč jste přeskočil mou otázku? Petr, Vavřenova
OTÁZKA: Dobrý den, nemohli byste prosím 174 nechat, tak jak je? ... cca 20 let jezdí po trase Luka - Kovářova - Motol Martin Elstner
OTÁZKA: Jak složité je naplánovat takovéto schéma dopravy? Kolik lidí a jak dlouhou na tom dělá? Díky Vera
OTÁZKA: Dobrý den, Zajímalo by mě, jaký byl důvod pro změnu, že 170 teď pojede přes Městský archiv? Ti lidé, co tam bydlí, mají zastávku Chodovec v docházkové vzdálenosti. Jak my, co bydlíme v Brodského a jiní, se teď dostaneme na 125, která z J.Města jede na Smíchov, když 170 nepojede na Chodovec? Děkuji za odpověď. Modrá
OTÁZKA: Dobrý den, jaký má význam zkrácení autobusu 124 pouze do stanice Zelený pruh a jeho nahrazení 205? V čem bylo stávající uspořádání špatné? Děkuji amy
OTÁZKA: Dobrý den, když jsem viděl návrh linkového vedení napadlo mě jako první, že hlavní snahou je "zmást nepřítele", nedokážu najít jiný důvod, proč každé 2 roky kompletně změnit vedení (potažmo číslování) drtivé většiny tramvajových linek. Rovněž bych se chtěl zeptat, proč jste zrušili spojení Dejvic s Andělem a Petřin s centrem města přímými tramvajemi. Že z Dejvic pojede na Anděl autobus je chvályhodné, ale ten bus má zatím více otázek než odpovědí (takt, pravidelnost). Došlo k odklonu linky 20 na Újezdě, naopak nově tudy pojede k Andělu linka 8 - proč se tyto 2 linky od Újezda nemohou "přehodit", aby 20 jezdila nadále na Anděl? Mě, jakožto obyvateli Prahy 6, jste zrušili veškerá přímá spojení s centrem. Ano, mám tu nově metro, ale to je pro mě natolik nekomfortní způsob dopravy, že se hodí jen pro cesty na druhý konec Prahy (resp. do okrajových částí). Pavel Mertlík
OTÁZKA: Bude mit otevreni metra souvislost s omezenim ci zmenou autobusove linky 174 jedouci z Velke Ohrady? Ondrej
OTÁZKA: Dobrý den,kde budou ukončeny meziměstské autobusy ve směru od Slaného,Mostu,Chomutova? Mirek Novotný
OTÁZKA: Dobrý den. Návrh změn měl být hotový už na podzim. Proč s nimi Ropid přichází až teď? Budou mít radnice dostatek času na reakci? Mates
OTÁZKA: Dobrý den pane Drápale, s otevřením nového úseku metra A hodláte zrušit speciální autobusovou linku H2 určenou pro vozíčkáře s tím, že bude nahrazena linkou 168 a metrem. Ale použití metra je pro velké množství vozíčkářů nemožné, protože svými vozíky nedokážou přejet mezeru mezi nástupištěm a vozem metra. Přední kolečka vozíků zapadají do mezery a vozík nejde vytáhnout. Budete řešit nevyhovující vjezd do vlaku metra, na který řadu let vozíčkáři upozorňují? Pokud ne, svým rozhodnutím o zrušení linky H2 velmi zkomplikujete život vozíčkářům. Také např. proto, že linka H2 zajížděla k FN Motol. Děkuji za odpověď. Roman Folvarský
OTÁZKA: Dobrý den, pane mluvčí, zdá se mi to, nebo bude skutečně jezdit v centru víc tramvají, než dosud? O. Ondřej
OTÁZKA: Dobrý den, můžete vysvětlit, z jakého důvodu dochází k tak zásadním změnám ve vedení linek ve východní části Prahy, kde k žádnému otevření metra nedochází? Výsledkem změn je spousta nových přestupů, kde doposud nebyly. V mnoha případech dochází ze snížení kapacity. Na základě jakých dat je kapacita upravována? Můžete také osvětlit, proč dochází i k takovým nesmyslům jako pouhé přečíslování linek, když jejich vedení zůstává naprosto stejné? Účelnost podobných změn - zvlášť když jsou hrazeny z kapes daňových poplatníků je více než sporná - s tím spojené změny na označnících zastávek zdarma nebudou. Martin Hrachovec
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mě, jestli nepřijde o práci několik řidičů autobusů vzhledem k prodloužení tras metra. Budou se rušit některé autobusové spoje, nebo ne? anonym
OTÁZKA: Dobrý den, změny ve vedení povrchové městské dopravy považuji za katastrofální. Jsme snad jedná Evropská metropole, která mění každé dva roky 80 procent všech linek. Je to důkaz potřeby vykazovat nějakou aktivitu vaší organizace, nebo jen dobrá vůle? Děkuji JJ. Jan Jirásek
OTÁZKA: Dobrý den, jaké plánujete intervaly linky 118 po celé délce její trasy a to včetně víkendu? (Myšleno, že nebude o víkendu linka useknutá např. na Smíchově nebo ve Dvorcích). Děkuji. Martin Kubát
OTÁZKA: Dobrý den, opravdu považujete za posílení trasy, pokud byla původně trasa zajišťována 2 linkami a nově bude obsluhována pouze jednou s polovičními intervaly? Přijde mi absurdní takovéto řešení, zvláště pokud linky na takové trase jsou věčně plné. Děkuji za vaši odpověď Viktor Pavlíček
OTÁZKA: Proč pojede Ječnou ulicí dvacítka? A k čemu bude dvojka, přes půlku prahy? Karel 25
OTÁZKA: Dobrý den, bydlím na Malém Břevnově. V mé blízkosti vznikly 2 nové stanice metra Petřiny a Motol. Bohužel jak vidím v novém plánku změn dopravy, není žádné přímě spojení s mým bydlištěm. Takže jsem opět odkázaná na přestup na Vypichu. Je to dost nepraktické. Nešlo by k tomu ještě nějak přihlédnout?Mnoho lidí také jezdí do místního Kauflandu a určitě by uvítali, že nemusí kus pěšky. Díky za odpověď Eva
OTÁZKA: dobrý den chci se zeptat proč rušíte přímý spoj do karlína ? 2 roky tam jezdím z dejvic bez přestupu a eště jestly by nebylo aspon možné 119 zachovat k vítěznému náměstí aspon ve špičce , takhle se furt misí jen a jen přesedat a čekat ondřej
OTÁZKA: Jaký bude interval metra ve špičce v úseku Dejvická - Nemocnice Motol? Jiri
OTÁZKA: Dobrý den, díky za návrat dvanáctky na nábřeží. Je pravděpodobné, že se tento návrh už měnit nebude? Díky. Libor
OTÁZKA: Proč není linka 6 označena číslem 18? Proč není linka 5 označena číslem 26, když jede po trase současné 26? Připadá mi, že změny tramvají v pracovní dny se celkem povedly (až na mnohdy zbytečné změny čísel), ale o víkendech nesedí kapacity. Proč navyšujete kapacitu na trati na Spořilov o 100% a na trati na Pankrác o 50% ubíráte? Proč oslabujete Pražskou tržnici, kam se o víkendu hromadně jezdí? Proč ubíráte na lince 24, která už dnes má ve Vršovicích problém? Máte vůbec k dispozici *kompletní* přepravní průzkum o víkendu? Nebo to jenom odhadujete na základě pracovního dne? Mlok
OTÁZKA: Dobrý den, nejasnosti ohledně linky 191. 1) Bude zastavovat v zastávce Libocká? 2) Chápu to dobře, že zde bude smíšený provoz kloubových a standartních autobusů? 3) Je technicky možné se s kloubovým autobusem otočit v obratišti Ciolkovského? 4) Ty spoje co jedou až na Letiště taky budou zajíždět k OC Šestka? Díky. Tomáš
OTÁZKA: Dobrý den, Proč rušíte spojení Nových Butovic s letištěm přes Nemocnici Motol linkou 179, která je, zejména ve špičkách, poměrně vytížena a po otevření metra A by se dal očekávat ještě další nárůst její vytíženosti? To co uvádíte jako náhradu této linky (se dvěma přestupy), je naprostý nesmysl. Jiri
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě , zda se nějak změní autobusová doprava na Praze 3? Děkuji za odpověď Novotný A.
OTÁZKA: Proč bylo znovu přerušeno spojení ze Strašnic a Černokostelecké na Vinohrady? Máme opět začít psát petice? Michal Konečný
OTÁZKA: Pěkné pozdravení, rád bych se otázal, jak na prodloužené metro napojíte nedalekou oblast Bílé Hory a Malého Břevnova. Nabízí se např. neukončovat nesmyslně vše nově na Vypichu a nějakou z linek (179?) protáhnout až na Bílou Horu; zvýšení nákladů by bylo minimální a zlepšení dopravní obslužnosti značné. Prostorem pro úsporu by pak bylo vrátit 191 do Podbělohorské a přes Hybšmanku vést 143, což by vedlo i k zásadnímu zrychlení těchto metrolinek. Děkuji za odpověď Jiří H.
OTÁZKA: Dobrý den 1) Proč není posíleno spojení do zastávky Pražský hrad? Linka 22 je ve směru z centra dlouhodobě přetížená, krom toho by turisté nepochybně uvítali přímé spojení hrad - Václavské náměstí - Náměstí Republiky. 2) Proč je Bílá Hora totálně odříznuta od metra A? Jediným přímým spojením je linka 108 do Veleslavína s "vyhlídkovou" trasou přes Ruzyni (jízdní doba cca 20 minut) a příměstský bus 347 s hodinovým intervalem do Motola. 3) V jakých intervalech bude metro zajíždět do stanic Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol? Avizovaný pásmový provoz do Dejvic vzbuzuje obavy, že intervaly budou nepřiměřeně dlouhé (nad 6 minut) a efekt zrychlení spojení do centra tudíž přijde zcela vniveč. Děkuji za vyjádření S pozdravem René René
OTÁZKA: Dobrý den, Vaším cílem je bezbariérová doprava. Jak tedy zajistíte, aby poměrně vysoký počet tramvajových linek provozovaných sólo vozy byl alespoň částečně zajištěn nízkopodlažními vozy? DPP má k dispozici 33 ks vozů T3R.PLF, z nichž je část spřažena do souprav. Dojde tedy k odebírání prostředních článků tramvaji 15T, nebo se zde otevírá cesta pro novou tramvaj kompletovanou v opravnách v Hostivaři? A ještě jedna otázka – přijal byste nabídku pohybovat se půl dne pražskou MHD na vozíku? Díky. Jiří Slavíček
OTÁZKA: Dobrý den, uvedené změny v tramvajích se mi celkem líbí. Zejména děkuji za 12 opět rychle po nábřeží a 5 v soupravách. Za nejdůležitější považuji dochvilnost těch linek, které někde jezdí jako jediné. Počítáte s tím, že by se linka 10 po přetrasování mohla stát poněkud spolehlivější, než je teď? Ještě jedna věc, vejdou se tři linky do smyčky Výstaviště Holešovice? Nevznikne kapacitní problém? Děkuji Josef Suchý
OTÁZKA: Dobrý den.Proč prosím stále víc a víc zavádíte tzv.solo vozy? Všechny tramvaje,které jedou přes centrum jsou pak tak plné,že cestování připomíná dobu před 30 lety .Šetření na úkor cestujících. To samé platí o víkendech kdy jsou intervaly dlouhé. Nestálo by za úvahu alespoň v sobotu dopoledne a v neděli v podvečer intervaly zkrátit? Zkuste se projet od hl. či Masarykova nádraží. Beznadějně nacpané soupravy a to i dvouvozové.Děkuji. Ing.Bárta
OTÁZKA: Dobrý den, připadá mi, že Ropid ve svém novém návrhu popírá některé své "systémové" podmínky linkového vedení. Například souběh tramvají s metrem, kterým se často argumentovalo při redukci spojů. Nově navržená linka 19 má takový souběh v celé své trase. Stejně tak pásmování na obou koncích linky bylo odmítáno (například u linky 22), aby bylo zavedeno u linky 11 (Vápenka - Olšanské hřbitovy - Otakarova - Spořilov), a nakonec zrušeno pro zmatečnost převedením krátkých spojů na linku 13. A nyní se opět objevuje na lince 16. Jak hodláte existenci a vedení těchto linek obhájit? Milan Čermák
OTÁZKA: U linky 180: předpokládáte využití vjezdu do tunelů Blanka (po zprovoznění) - kde ? U Malovanky, Prašného mostu nebo Sparty ? A kam by dojela z Pelc-Tyrolky + kudy (po trase některé stávající linky ?) Uvítal bych publikaci plánku (jako pro l. 118). Děkuji. anonym
OTÁZKA: Pro většinu lidí v okolí tramvajové trasy Petřiny-Siebliova (tedy vyjma (modilních) obyvatel bydlících v těsné blízkosti nové stanice Petřiny) znamená nová podoba MHD v důsledku nahrazení stávajících linek 2 a 8 novou linkou 2 podstatné zhoršení. Zatímco zrušení stávající linky 2 není žádná tragédie, protože cetující směřující do oblasti Vítězného námestí mohou pohodlně přestoupit na autobusy u Vozovny Střešovice, zrušení tramvaje č. 18 je velký problém. Neuvažujete o úpravě trasy nové linky č. 2, která z velké části kopíruje trasu linky č. 1? Tedy že by přinejmenším jezdila přes Malostranskou a Čechův most? David
OTÁZKA: Dobrý den. Co zlého vám provedli lidé z Vavřenovy? Proč intervalově mrzačíte linku 121 (mezi Poliklinikou a Filosofskou současný interval nestačí, 60-80 cestujících v krátkém autobusu je běžných a bylo by adekvátních 10 minut v ranní i odpolední špičce), provedený "průzkum obsazenosti" byl výsměch - starší pán seděl na zastávce mimo uvedenou oblast a jen do desek zapisoval náhodná čísla. L. 121 po zrušení 170 a 203 obsluhuje spodní část sídliště Vavřenova a přilehlou školu, zatímco 106 proháníte vilkami v předimenzovaném intervalu. Proč? Proč raději neupravíte a částečně neprohodíte jejich trasu (s náhradou zastávek Filosofská a Zatáčka ve Vavřenově ulici)? Proč nyní ještě chcete 121 směřovat do naprosto nesmyslné trasy přes zastávky Nad Rybníky (nulová frekvence) a Rosečská (v pěší dostupnosti metro) a ještě více prodloužit cestujícím cestu? A prosím neuvádějte nepravdivé informace o obsazenosti k linkám 170, 203 a 121, jimiž se oháněl radní Nosek a p. Jelínek (viz. výše "průzkum"). Petr
OTÁZKA: Dobrý den, dubnovými změnami bude rozbita "turistická" linka 22. Neuvažujete proto o zavedení nové, výhradně turistické linky, spojující všechna významná, tursticky hojně navštěvovaná místa? Linka by mohla jezdit například v 10minutovém intervalu od 9 do 19 hodin a být obsluhována soupravami starých tramvají, které by byly zvenčí opatřeny atraktivním polepem, propagujícím právě onu linku. Uvnitř by mohly být k dostání informační materiály, hlášení ve světových jazycích o významných památkách v okolí dané zastávky apod. Luděk Sobotka

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.