iDNES.cz

Mluvčí Ropidu Filip Drápal ke změnám v pražské MHD

Filip Drápal, mluvčí Ropidu
velikost textu:
vydáno 19.1.2015 13:59
Chat s mluvčím organizace Ropid k plánovaným změnám linkového vedení MHD po dubnovém otevření nového úseku metra A
OTÁZKA: Dobrý den, dubnovými změnami bude rozbita "turistická" linka 22. Neuvažujete proto o zavedení nové, výhradně turistické linky, spojující všechna významná, tursticky hojně navštěvovaná místa? Linka by mohla jezdit například v 10minutovém intervalu od 9 do 19 hodin a být obsluhována soupravami starých tramvají, které by byly zvenčí opatřeny atraktivním polepem, propagujícím právě onu linku. Uvnitř by mohly být k dostání informační materiály, hlášení ve světových jazycích o významných památkách v okolí dané zastávky apod. Luděk Sobotka
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den všem, Luďku, pro tyto případy můžeme doporučit historickou tramvajovou linku 91, která přes Malou Stranu i kolem hradu jezdí. Nová trasa linky 22 zas přinese lepší spojení turistům z okolí Staroměstského náměstí. 19.1.2015 14:01
OTÁZKA: Pro většinu lidí v okolí tramvajové trasy Petřiny-Siebliova (tedy vyjma (modilních) obyvatel bydlících v těsné blízkosti nové stanice Petřiny) znamená nová podoba MHD v důsledku nahrazení stávajících linek 2 a 8 novou linkou 2 podstatné zhoršení. Zatímco zrušení stávající linky 2 není žádná tragédie, protože cetující směřující do oblasti Vítězného námestí mohou pohodlně přestoupit na autobusy u Vozovny Střešovice, zrušení tramvaje č. 18 je velký problém. Neuvažujete o úpravě trasy nové linky č. 2, která z velké části kopíruje trasu linky č. 1? Tedy že by přinejmenším jezdila přes Malostranskou a Čechův most? David
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Davide, pro velkou část Petřin bude sloužit pro cestu do centra primárně nové metro. A linka 18 trasu metra do centra z velké části kopíruje (Malostranská, Staroměstská). Proto zůstává zachován směr na Letnou a do Holešovic. Na Hradčanské bude možné přestoupit na linky 6 nebo 20. 19.1.2015 14:03
OTÁZKA: U linky 180: předpokládáte využití vjezdu do tunelů Blanka (po zprovoznění) - kde ? U Malovanky, Prašného mostu nebo Sparty ? A kam by dojela z Pelc-Tyrolky + kudy (po trase některé stávající linky ?) Uvítal bych publikaci plánku (jako pro l. 118). Děkuji. anonym
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den, u otevření tunelu Blanka ještě neznáme termín, co tunelem pojede, budeme ještě řešit. Pravděpodobně to ale vypadá na linku 180. Přesná trasa na druhém konci tunelu ještě není stanovena. 19.1.2015 14:05
OTÁZKA: Dobrý den.Proč prosím stále víc a víc zavádíte tzv.solo vozy? Všechny tramvaje,které jedou přes centrum jsou pak tak plné,že cestování připomíná dobu před 30 lety .Šetření na úkor cestujících. To samé platí o víkendech kdy jsou intervaly dlouhé. Nestálo by za úvahu alespoň v sobotu dopoledne a v neděli v podvečer intervaly zkrátit? Zkuste se projet od hl. či Masarykova nádraží. Beznadějně nacpané soupravy a to i dvouvozové.Děkuji. Ing.Bárta
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Vážený pane inženýre, počet linek v sólo vozech v centru naopak rapidně klesne - linky 5 a 6 pojedou nově ve dvojicích. 19.1.2015 14:06
OTÁZKA: Dobrý den, uvedené změny v tramvajích se mi celkem líbí. Zejména děkuji za 12 opět rychle po nábřeží a 5 v soupravách. Za nejdůležitější považuji dochvilnost těch linek, které někde jezdí jako jediné. Počítáte s tím, že by se linka 10 po přetrasování mohla stát poněkud spolehlivější, než je teď? Ještě jedna věc, vejdou se tři linky do smyčky Výstaviště Holešovice? Nevznikne kapacitní problém? Děkuji Josef Suchý
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Josefe, děkujeme, linka 10 by opravdu měla jezdit spolehlivěji, navíc o víkendu bude jezdit dvakrát častěji než dnes a zejména pro Libeň to bude znamenat rovnoměrněji vytížené tramvaje v Zenklově ulici. Ohledně symčky na Výstavišti: ukončení tří linek by neměl být podle DPP problém. 19.1.2015 14:08
OTÁZKA: Pěkné pozdravení, rád bych se otázal, jak na prodloužené metro napojíte nedalekou oblast Bílé Hory a Malého Břevnova. Nabízí se např. neukončovat nesmyslně vše nově na Vypichu a nějakou z linek (179?) protáhnout až na Bílou Horu; zvýšení nákladů by bylo minimální a zlepšení dopravní obslužnosti značné. Prostorem pro úsporu by pak bylo vrátit 191 do Podbělohorské a přes Hybšmanku vést 143, což by vedlo i k zásadnímu zrychlení těchto metrolinek. Děkuji za odpověď Jiří H.
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Jiří, z Bílé Hory to bude do centra stále rychlejší tramvají 22 v krátkých intervalech. Linka 191 bude nově přes Vypich jezdit častěji a dojede přes Dědinu až na letiště. 19.1.2015 14:09
OTÁZKA: Proč bylo znovu přerušeno spojení ze Strašnic a Černokostelecké na Vinohrady? Máme opět začít psát petice? Michal Konečný
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Michale, jelikož posílíme linku 5 druhým vozem, linka 13 už bude v této trase nadbytečná. Průzkumy ukázaly, že dnešní linka 13 vykazuje velmi nízkou obsazenost. Naopak rapidně roste vytíženost linky 5, proto jí posilujeme. 19.1.2015 14:11
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě , zda se nějak změní autobusová doprava na Praze 3? Děkuji za odpověď Novotný A.
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den pane Novotný, Žižkov bude mít kratší intervaly linek 133, 175 i 207. V oblasti Habrové pojede místo linky 124 linka 155. 19.1.2015 14:12
OTÁZKA: Dobrý den, Proč rušíte spojení Nových Butovic s letištěm přes Nemocnici Motol linkou 179, která je, zejména ve špičkách, poměrně vytížena a po otevření metra A by se dal očekávat ještě další nárůst její vytíženosti? To co uvádíte jako náhradu této linky (se dvěma přestupy), je naprostý nesmysl. Jiri
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Jiří, na letiště nově dojede z Petřin kloubová linka 191. Pro rychlou cestu na letiště z Jihozápadního Města je lepší jet metrem na Zličín a dále linkou 100. 19.1.2015 14:14
OTÁZKA: Dobrý den, díky za návrat dvanáctky na nábřeží. Je pravděpodobné, že se tento návrh už měnit nebude? Díky. Libor
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Zdravím Libore, doufáme, že návrat linky 12 přes nábřeží se podaří zrealizovat. 19.1.2015 14:15
OTÁZKA: Jaký bude interval metra ve špičce v úseku Dejvická - Nemocnice Motol? Jiri
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Jiří, ve všední den cca do 18:30 pojede z Dejvické do Motola každé druhé metro. V ranní špičce ale z Petřin do centra pojede každá souprava. 19.1.2015 14:16
OTÁZKA: dobrý den chci se zeptat proč rušíte přímý spoj do karlína ? 2 roky tam jezdím z dejvic bez přestupu a eště jestly by nebylo aspon možné 119 zachovat k vítěznému náměstí aspon ve špičce , takhle se furt misí jen a jen přesedat a čekat ondřej
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Ondřeji, z Dejvic do Karlína budete muset opravdu přestoupit, na druhou stranu je to možná rychlejší metrem než dnešní osmičkou. Na Evropské není možné zachovat souběh metra, tramvají a autobusů. Za těchto podmínek také dostala Praha dotaci z EU. 19.1.2015 14:18
OTÁZKA: Dobrý den, bydlím na Malém Břevnově. V mé blízkosti vznikly 2 nové stanice metra Petřiny a Motol. Bohužel jak vidím v novém plánku změn dopravy, není žádné přímě spojení s mým bydlištěm. Takže jsem opět odkázaná na přestup na Vypichu. Je to dost nepraktické. Nešlo by k tomu ještě nějak přihlédnout?Mnoho lidí také jezdí do místního Kauflandu a určitě by uvítali, že nemusí kus pěšky. Díky za odpověď Eva
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den, jak již bylo uvedeno, nejrychlejší do centra to pro Vás bude stále linkou 22, která navíc pojede rychleji přes Staroměstskou. 19.1.2015 14:19
OTÁZKA: Proč pojede Ječnou ulicí dvacítka? A k čemu bude dvojka, přes půlku prahy? Karel 25
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Zdravím Karle, je nutné posílit linku 22 Ječnou ulicí a na Francouzské, dnes je na hraně kapacity. Linka 20 zde bude úplně navíc. Dvojka je výsledek požadavků městských částí na přímé spojení Prahy 3 a 10 a zároveň nabídne zajímavé přímé spojení do Holešovic a na Letnou. 19.1.2015 14:21
OTÁZKA: Dobrý den, opravdu považujete za posílení trasy, pokud byla původně trasa zajišťována 2 linkami a nově bude obsluhována pouze jednou s polovičními intervaly? Přijde mi absurdní takovéto řešení, zvláště pokud linky na takové trase jsou věčně plné. Děkuji za vaši odpověď Viktor Pavlíček
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Zkuste být prosím konkrétnější. 19.1.2015 14:21
OTÁZKA: Dobrý den, jaké plánujete intervaly linky 118 po celé délce její trasy a to včetně víkendu? (Myšleno, že nebude o víkendu linka useknutá např. na Smíchově nebo ve Dvorcích). Děkuji. Martin Kubát
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Zdravím Martine, linka 118 by měla jet v celé trase všemi spoji (například o víkendu každých 15 minut), jedinou výjimkou budou vložené ranní posilové spoje z Dvorců přes Brumlovku na Depo Kačerov. 19.1.2015 14:23
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mě, jestli nepřijde o práci několik řidičů autobusů vzhledem k prodloužení tras metra. Budou se rušit některé autobusové spoje, nebo ne? anonym
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den, některé spoje na západě Prahy se opravdu zkrátí, protože tam pojede metro. Zároveň ale chceme posílit některé linky na východě nebo zavádíme linku Strahovským tunelem. Také chceme zkrátit intervaly většiny metrobusů ve všední dny dopoledne. V praxi ale skutečně autobusy najedou o něco méně kilometrů než dnes. 19.1.2015 14:25
OTÁZKA: Dobrý den, pane mluvčí, zdá se mi to, nebo bude skutečně jezdit v centru víc tramvají, než dosud? O. Ondřej
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den, Ondřeji, je to tak. V centru nově posílíme třeba travmaje v Ječné, Francouzské ulici nebo v Seifertově kolem VŠE. Větší kapacitu budou mít také lidé na Albertově a v Nuslích nebo na Podbabě. 19.1.2015 14:26
OTÁZKA: Dobrý den pane Drápale, s otevřením nového úseku metra A hodláte zrušit speciální autobusovou linku H2 určenou pro vozíčkáře s tím, že bude nahrazena linkou 168 a metrem. Ale použití metra je pro velké množství vozíčkářů nemožné, protože svými vozíky nedokážou přejet mezeru mezi nástupištěm a vozem metra. Přední kolečka vozíků zapadají do mezery a vozík nejde vytáhnout. Budete řešit nevyhovující vjezd do vlaku metra, na který řadu let vozíčkáři upozorňují? Pokud ne, svým rozhodnutím o zrušení linky H2 velmi zkomplikujete život vozíčkářům. Také např. proto, že linka H2 zajížděla k FN Motol. Děkuji za odpověď. Roman Folvarský
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Romane, z opakovaných průzkumů vyplývá, že linka H2 je ve většině případů naprosto minimálně využitá (dokonce mnoho spojů je úplně prázdných v celé trase). Připadá nám smysluplnější raději posílit běžné autobusové linky s dostatkem nízkopodlažních spojů, které slouží pro všechny cestující. Právě v případě obsluhy nemocnic se snažíme maximálně zvýšit počet nasazených nízkopodlažních autobusů. 19.1.2015 14:30
OTÁZKA: Dobrý den. Návrh změn měl být hotový už na podzim. Proč s nimi Ropid přichází až teď? Budou mít radnice dostatek času na reakci? Mates
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Matesi, čekali jsme ještě na vyhodnocení komplexních přepravních průzkumů. 19.1.2015 14:30
OTÁZKA: Dobrý den,kde budou ukončeny meziměstské autobusy ve směru od Slaného,Mostu,Chomutova? Mirek Novotný
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Zdravím Mirku, s dopravci mimo systém PID ještě budeme jednat. Předpokládáme ale, že většina z nich se zkrátí k metru A. Týkat se to bude i autobusů z Kladna. 19.1.2015 14:32
OTÁZKA: Bude mit otevreni metra souvislost s omezenim ci zmenou autobusove linky 174 jedouci z Velke Ohrady? Ondrej
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Ano, chceme napojit Velkou Ohradu na metro A rychleji než dnes, a to nově přes Nové Butovice (stále to bude linka 174). Pro cestování ke stanici Luka bude nově sloužit metrobus 142 ve stejných intertvalech jako dnešní 174. 19.1.2015 14:33
OTÁZKA: Dobrý den, jaký má význam zkrácení autobusu 124 pouze do stanice Zelený pruh a jeho nahrazení 205? V čem bylo stávající uspořádání špatné? Děkuji amy
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den, jelikož potřebujeme dát na linku 124 kloubové autobusy, které ale neprojedou ostrými zatáčkami pod Dobeškou, je nutné linku 124 zkrátit a nahradit jí ve stejných intervalech linkou 205. 19.1.2015 14:34
OTÁZKA: Dobrý den, Zajímalo by mě, jaký byl důvod pro změnu, že 170 teď pojede přes Městský archiv? Ti lidé, co tam bydlí, mají zastávku Chodovec v docházkové vzdálenosti. Jak my, co bydlíme v Brodského a jiní, se teď dostaneme na 125, která z J.Města jede na Smíchov, když 170 nepojede na Chodovec? Děkuji za odpověď. Modrá
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den, změnou trasy linky 170 chceme lépe obsloužit obyvatele sídliště Košík, za poslední roky se tu postavilo velké množství nových domů. 19.1.2015 14:36
OTÁZKA: Dobrý den, nemohli byste prosím 174 nechat, tak jak je? ... cca 20 let jezdí po trase Luka - Kovářova - Motol Martin Elstner
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Zdravím, již bylo řečeno - linka 174 pojede i nadále z Velké Ohrady přes Motol, ale nově rychleji přes Nové Butovice, aby se lidé dostali rychleji na metro A. 19.1.2015 14:37
OTÁZKA: Dobrý den. Co zlého vám provedli lidé z Vavřenovy? Proč intervalově mrzačíte linku 121 (mezi Poliklinikou a Filosofskou současný interval nestačí, 60-80 cestujících v krátkém autobusu je běžných a bylo by adekvátních 10 minut v ranní i odpolední špičce), provedený "průzkum obsazenosti" byl výsměch - starší pán seděl na zastávce mimo uvedenou oblast a jen do desek zapisoval náhodná čísla. L. 121 po zrušení 170 a 203 obsluhuje spodní část sídliště Vavřenova a přilehlou školu, zatímco 106 proháníte vilkami v předimenzovaném intervalu. Proč? Proč raději neupravíte a částečně neprohodíte jejich trasu (s náhradou zastávek Filosofská a Zatáčka ve Vavřenově ulici)? Proč nyní ještě chcete 121 směřovat do naprosto nesmyslné trasy přes zastávky Nad Rybníky (nulová frekvence) a Rosečská (v pěší dostupnosti metro) a ještě více prodloužit cestujícím cestu? A prosím neuvádějte nepravdivé informace o obsazenosti k linkám 170, 203 a 121, jimiž se oháněl radní Nosek a p. Jelínek (viz. výše "průzkum"). Petr
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Zdravím, linka 121 by měla jezdit stejně často jako dnes... 19.1.2015 14:38
OTÁZKA: Nelíbí se mi navrhované změny na lince č. 179. Letiště Ruzyně potřebuje propojení spíš s Nemocnicí Motol a Novými Butovicemi než se Strahovem (č. 191). Navíc dosud přímé spojení z Divoké Šárky do Butovic bude nyní velmi komplikované, přitom ho denně používají stovky pracujících i studentů. Pavel
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: dobrý den Pavel, z Divové Šárky do Butovic nově pojede metrobus 142 každých 6-8 minut ve špičce. Dali jsme přednost přímému spojení letiště s oblastí Anděla kloubovou linkou 191. 19.1.2015 14:40
OTÁZKA: Dobrý den, dokážete zde obhájit změnu trasy tramvajové linky č. 22, která nově nespojí Pražský hrad a Malou Stranu a vytváří tak v jednom z turisticky nejatraktivnějších přepravních vztahů v Praze nutnost přestupu? Za odpověď předem děkuji. Václav Brejška
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Zdravím Vávclave, na druhou stranu pro mnoho turistů z oblasti Staroměstského náměstí to bude k hradu nyní rychlejší a bez přestupu. Zároveň chceme zlepšit pravidelnost linky 22, která dnes často postávala nekonečné minuty v Karmelitské ulici. Na druhém břehu Vltavy jsou občas také kolony, ale tramvaje se tam nezaseknou na tak dlouho. Pro lidi z Břevnova, kteří nedostanou metro, se tak zrychlí cesta do centra. 19.1.2015 14:42
OTÁZKA: Proč jste přeskočil mou otázku? Petr, Vavřenova
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Omlouvám se, již odpovězeno. 19.1.2015 14:43
OTÁZKA: Dobrý den, prosím Vás, tušíte, jaký bude interval busu 179? Mockrát děkuji. Honza
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Linka 179 bude koordinována s linkami 301 a 352, v souhrnu by měly být ranní interval 6 minut, odpoledne maximálně 8. 19.1.2015 14:44
OTÁZKA: dobrý den chci se zeptat proč se musí 191 větvit k oc šestka , takhle to nebude moc rychlý spoj na letiště. nebylo by lepší zachovat 218 ? david k.
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Davide, rychlé spojení na letiště zajistí linky 100 a 119. Zajížďka k OC Šestka nezabere lince 191 víc než 2 minuty a pomůže mnoha místním. 19.1.2015 14:45
OTÁZKA: Dobrý den. Můžete říci, na kolik procent je uvedený návrh změn už definitivní a neměnný? Předpokládám, že se už nebude komplet předělávat, takže 90, 95, 99 procent? Děkuji Jiří
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Jiří, je to stále jen pracovní materiál, který slouží jako podklad pro jednání s mětskými částmi. Na základě jejich podnětů a připomínek dozná zcela určitě ještě řady změn. 19.1.2015 14:46
OTÁZKA: Dobry den, jak častou Vy osobně používáte MHD? Diky JZ Jiří Žujič
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Jiří, do práce jezdím MHD denně, pokud zrovna nejedu na kole. 19.1.2015 14:47
OTÁZKA: Dobrý den, mohla bych se zeptat, z jakého důvodu se mění linky na Žižkově? Proč již nepojede autobus z Habrové přes Malešickou do zastávky Mezi hřbitovy, kde se dá přestoupit na 11, 16, 10 ale i na 9 nebo pěšky dojít na poštu nebo polikliniku? Proč, když pojedu z Vackova na polikliniku nebo na poštu budu muset jet na Želivského, přestoupit na tramvaj dojet na Nákladové nádraží v Želivského ulici (protože jste zrušili i 26 v úseku Želivského – Olšanská) a tam přestoupit na 9? Před několika (málo) lety jste již tento experiment provedli a po několika týdnech, které potvrdili, že to není dobrá změna, se autobus do trasy Habrová Mezi hřbitovy vrátil. Petra
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Petro, přes zastávku Mezi Hřbitovy pojede linka 155 ve směru z Želivského, v opačném směru často linka 124 vázla v koloně před křižovatkou na Želivského. Od linky 155 si slibujeme, že bude jezdit mnohem spolehlivěji. Z Želivského bude jezdit ve špičkách linka 14 v trase dnešní linky 26, navíc posílíme dnešní pětku o druhý vůz. 19.1.2015 14:51
OTÁZKA: Dobrý den, nemáte pocit, že tradiční linku č. 11 ukončením na Náměstí bratří Synků dostávate na tzv. spirálu smrti? Kdo s ní bude jezdit? Dopadne jako linka 13 a pár obdobných občasných pokusů.. Děkuji za odpověď. Martin
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Martine, abychom mohli linku 11 zachovat až na Spojovací, jak požaduje Praha 3, je nezbytné ji převést do sólo vozů. Ty by ale na Spořilově kapacitně nestačily. Místo jedenáctky pojede na Spořilov linka 10. 19.1.2015 14:53
OTÁZKA: Proč rušíte propojení Bavorské a Zličína? Neplánujete zkrácení intervalů na lince 100? anonym
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Zdravím, toto spojení linkou 164 bylo velmi málo využívané. Nově bude z Bavorské jezdit metrobus 142 a na Slánské můžete přestoupit na dvakrát častěji jezdící linku 180 na Zličín. 19.1.2015 14:54
OTÁZKA: Dobrý den, čím se provinili obyvatelé Barrandova, že jim zhoršujete dostupnost tramvajové dopravy? O weekendu jedou jen dvě linky (8, 12) a ty mají souběh až k Letenskému tunelu. Do oblasti Nového Města či Vinohrad se musí přesedat. Navíc, v současnosti jezdí i weekendech z Barrandova ve dne 12 spojů za hodinu, po změně to bude jen 8 a v neděli dopoledne jen 6. Proč? Pavel randák
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Spojení na Barrandov jsme navrhli omezit na základě výsledků přepravních průzkumů. Každopádně o připomínce Prahy 5 víme a ještě to budeme řešit. Jak bylo uvedeno výše, stále se jedná o pracovní materiál, nic ještě není definitivní. 19.1.2015 14:57
OTÁZKA: Dobrý den, stanice Libocká byla pro noční autobusy zrušena (z důvodu délky autobusů). Nyní zde bude jezdit linka 191 - plánuje se tedy že tato linka bude obsloužena krátkými autobusy? Proč tramvaje, které pojedou po změně z Petřin pojedou obě po skoro stejné trase (tzn. společně - s výjimkou objezdu tržnice - až na Ohradu)? Pavel Štěrba
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Pavle, na Libockou myslíme, jelikož by zde měly jezdit kloubové autobusy (linka 191) i ve dne, požádali jsme TSK o úpravu zastávky, aby zde mohly kloubové autobusy zastavovat. 19.1.2015 14:59
OTÁZKA: Dobrý den, nějak mi uniká smysl toho, proč měníte tramvaje v Hostivaři, když metro jede do Motola? Proč se ruší do Hostivaře páteřní linka 26, místo ní pojede nějaká úplně nesmyslně vedená linka č. 2, a ještě k tomu není možnost přestupu z linky 2 na linku 26? Nyní se člověk nedostane bez přestupu na žádné klíčové nádraží jako je Hlavní nádraží nebo Masarykovo nádraží. Tato změna mi přijde vyloženě zbytečná a velmi zkomplikuje život lidem na Praze 10 a 15, kterých se jinak nějaké metro v Motole vůbec netýká. Děkuji za vysvětlení. Alice
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Alice, páteřní linkou je zde dvaadvacítka. Linku 26 v Hostivaři nahradí dvojka. Bohužel, tramvajové linky v Praze jezdí napříč celým městem a změna na Praze 6 tak vyvolá i změny jinde. To je právě případ linky 2, kterou navíc řešíme připomínku městských částí Praha 3 a 10 na přímé spojení Strašnic a Palmovky. 19.1.2015 15:01
OTÁZKA: Dobrý den. Z Vinohradské opět vypadlo přímé tramvajové spojení do Strašnic. Bude přímá linka opět doplněna, jako při poslední změně? Děkuji Roman
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den, již bylo odpovězeno výše (místo linky 13 posílíme pětku druhým vozem). Třináctka patřila k nejprázdnějším linkám v Praze. 19.1.2015 15:02
OTÁZKA: Dobrý den, velice se mi líbí "rychlobus" 125 který spojuje linky metra B, C a A. Hlavně část na jižní spojce. Neuvažuje DP o více takovýchto autobusech? Případně o změně trasy autobusu 125 aby linky metra byly propojeny ještě rychleji. Např. že by 125 zajižděla na Roztyly? Pavel Šesták
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Pavle, dalším novým "rychlobusem" bude linka 118 Strahovským tunelem do Dejvic. A až se otevře Blanka, rádi bychom v tomto trendu pokračovali. Zajíždění linky 125 na Roztyly by bohužel výrazně zpomalilo cestování většině lidí na Jižní Město a do Petrovic. 19.1.2015 15:04
OTÁZKA: Dobry den, neuvazovali jste o prodlouzeni linky 108 z Bile Hory az na obratiste Vypich, aby bylo prime spojeni z Ruzyne na metro a take k dost vyuzivanemu Kauflandu? Stavajici varianta s prestupem na tramvaj na Bile Hore neni prilis komfortni napr.pro maminky s kocarky nebo pro starsi cestujici, nizkopodlaznich tramvaji jezdilo doposud z Bile Hory dost malo. Markéta
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den, zatím jsme o tom neuvažovali. Mezi Bílou Horou a Vypichem jezdí každé 4 minuty tramvaj č. 22. 19.1.2015 15:06
OTÁZKA: Dobrý den, nejasnosti ohledně linky 191. 1) Bude zastavovat v zastávce Libocká? 2) Chápu to dobře, že zde bude smíšený provoz kloubových a standartních autobusů? 3) Je technicky možné se s kloubovým autobusem otočit v obratišti Ciolkovského? 4) Ty spoje co jedou až na Letiště taky budou zajíždět k OC Šestka? Díky. Tomáš
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Tomáši, děláme vše pro to, aby v Libocké zastavovala. Na všech spojích by měly jezdit kloubové vozy. Otočení autobusů na Ciolkovského by neměl být problém, ale ještě to budeme prověřovat. Všechny spoje linky 191 na letiště také zajedou k Šestce. 19.1.2015 15:08
OTÁZKA: Dobrý den, proč změny nezahrnují znovuprodloužení autobusu č. 123 až na Anděl? Bylo napsáno již desítky petic a stížností, bohužel nebyly prozatím vyslyšeny. I MČ Praha 5 by toto uvítala. Při zkrácení trasy autobusu v roce 2012 pouze na Kavalírku že při dalších změnách MHD bude o prodloužení autobusu znovu uvažováno. Petr Svoboda
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Petře, i na tuto dlouhodobou bolest hledáme lék, nebo alespoň náplast. Celou záležitost projednáváme s městskou částí Praha 5. 19.1.2015 15:09
OTÁZKA: Dodnes jsem myslel že turisti ze Staroměstského náměstí jsou královskou cestou na Malostranské náměstí a tam nasednou na linku 22. Ale myslím si že 22 mohla zůstat ve své trase a přes Staroměstskou mohla být vedena posila v čísle 20. Nyní dotaz, proč má linka 15 samostatné číslo, když je to vlastně pásmo 14? Zdeněk Lapáček
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Zdeňku, navrhovaná linka 15 mohla být začleněna do linky 14, takto to ale bude pro cestující přehlednější.. 19.1.2015 15:11
OTÁZKA: Dobrý den. Linka 16 a 10 jezdily po Korunní třídě.Nyní má zbýt pouze linka 16. Ve všední dny byly intervaly mezi těmito tramvajemi 5 minut, o víkendu 7-8 minut. Uvažujete o zkrácení intervalu u linky č.16? Jinak to bude znamenat pro tuto oblast výrazné zhoršení a dlouhé čekání na spoj.Děkuji. Josef Krátký
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Mohu Vás, Josefe uklidnit, interval v Korunní ulici bude stejný jako dnes, linka 16 totiž pojede dvakrát častěji (podobně jako dnešní páteřní linky 3, 9, 17 nebo 22). 19.1.2015 15:13
OTÁZKA: Jezdím se svým elektrickým invalidním vozíkem z butovic na Zličín autobusem 164. Poloprázdny a nebo prázdny vagón metra je k vůli převýšení vstupu do vagónu z nástupiště problém pro malé kolečka vozíku.Bude nějaká jiná alternativa autobusu Nové Butovice-metro Zličín?? Zeljenka Pavel
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Pavle, při cestě z Butovic na Zličín můžete přestoupit mezi dvěma nízkopodlažnémi metrobusy (142 a 180) v zastávce Slánská. Linka 164 byla bohužel velmi málo vytížená. 19.1.2015 15:15
OTÁZKA: Dobrý den, nemohla by 174 zůstat tak, jak jezdí už 20 let? Jake bude mít intervaly 179 a bude mít nízkopodlažní spoje? Děkuji Martin Elstner
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Martine, už bylo odpovězeno dříve. Linka 174 pojede rychleji na metro A, linka 179 pojede mezi stanicí Luka a Vypichem spolu s linkami 301 a 352 ve špičkách každých 6-8 minut a určitě tam část nízkopodlažních spojů bude. 19.1.2015 15:17
OTÁZKA: Dobrý den, opravdu mi uniká, proč by se měli cestující z Bílé Hory při cestě na metro i nadále klopítat 20 minut tramvají, když se 5 minut autobusem nacházejí dvě stanice metra. Proč se to metro staví, když se na něj pak nenapojí ani velice blízké obytné oblasti? Jiří H.
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Jiří, i kdybychom napojili Bílou Horu na metro A autobusem, bylo by to pomalejší než dvaadvacítkou přímo do centra. 19.1.2015 15:19
OTÁZKA: Dobrý den, Vaším cílem je bezbariérová doprava. Jak tedy zajistíte, aby poměrně vysoký počet tramvajových linek provozovaných sólo vozy byl alespoň částečně zajištěn nízkopodlažními vozy? DPP má k dispozici 33 ks vozů T3R.PLF, z nichž je část spřažena do souprav. Dojde tedy k odebírání prostředních článků tramvaji 15T, nebo se zde otevírá cesta pro novou tramvaj kompletovanou v opravnách v Hostivaři? A ještě jedna otázka – přijal byste nabídku pohybovat se půl dne pražskou MHD na vozíku? Díky. Jiří Slavíček
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Jiří, jedním z našich požadavků na DPP bylo, aby spřažené soupravy využívající vozy T3R.PLF již nebyly a tyto tramvaje tak mohly jezdit více na sólo výkonech, například na linkách 2, 11 nebo 19. Jen dodám, že o víkendu by měl celkový počet sól klesnout ve prospěch kloubových tramvají. Vaši nabídku beru, ozvěte se mi na e-mail drapal@ropid.cz. 19.1.2015 15:22
OTÁZKA: Dobrý den, můžete vysvětlit, z jakého důvodu dochází k tak zásadním změnám ve vedení linek ve východní části Prahy, kde k žádnému otevření metra nedochází? Výsledkem změn je spousta nových přestupů, kde doposud nebyly. V mnoha případech dochází ze snížení kapacity. Na základě jakých dat je kapacita upravována? Můžete také osvětlit, proč dochází i k takovým nesmyslům jako pouhé přečíslování linek, když jejich vedení zůstává naprosto stejné? Účelnost podobných změn - zvlášť když jsou hrazeny z kapes daňových poplatníků je více než sporná - s tím spojené změny na označnících zastávek zdarma nebudou. Martin Hrachovec
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Martine, konkrétně u autobusů se toho na východě moc nemění, snažili jsme zapracovat také některé požadavky městských částí a výsledky vývoje počtu cestujících v jednotlivých spojích v posledních letech. Přečíslování vybraných midibusových linek je plánováno už dlouho, jen teď využíváme příležitosti, kdy se stejně tisknou nové mapy a informační materiály, právě aby to nestálo nic navíc. Děkuji za všechny dotazy a můžete s námi dále diskutovat na našem Facebooku PID. Stále platí, že je to jen návrh a i na základě Vašich připomínek a dalších jednání s pražskými radnicemi ještě může dojít k jeho změně. Hezký den. Filip Drápal 19.1.2015 15:27
OTÁZKA: Dobrý den, Pokud dojíždím do Prahy autem z Prahy západ, kde lze nejlépe na metru zaparkovat? Připomínám, že Zličín je od 7:00 plný. Budou parkoviště na nových stanicích? Děkuji Milan
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Milane, u žádné nové stanice metra parkoviště nevznikne. Je ale také možné nechat auto u některého z vlakových nádraží, například v Hostivici a do centra dojet vlakem. 19.1.2015 15:36
zpět na osobnost