Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha obrátila. Zóny placeného parkování zatím rozšiřovat nebude

  9:13aktualizováno  9:13
Od začátku roku 2014 měli začít lidé platit za parkování v Praze 5 a 6, na Jarově a další čtvrti měly následovat. Pražští radní to v úterý zarazili. Nové parkovací zóny nezavedou minimálně dva roky. Některé radnice uvažují, že toto rozhodnutí obejdou.
Placené parkování se mělo rozšířit na Jarov, do Prahy 5 a 6. Město ale projekt odsunulo o dva roky. (Ilustrační snímek)

Placené parkování se mělo rozšířit na Jarov, do Prahy 5 a 6. Město ale projekt odsunulo o dva roky. (Ilustrační snímek) | foto: Ondřej Littera, MAFRA

"Mám materiál na zavedení těchto zón připravený, ale bylo to radou města zastaveno. Zavádění dalších zón se odkládá v řádu dvou let," řekl primátorův náměstek pro dopravu Josef Nosek. Avšak nevysvětlil, proč ke změně názoru došlo až teď.

"Na jednání koalice jsem odložení nedoporučil právě proto, že některé radnice už mají projekty hotové. Nicméně systémově je to asi správně, když se udělá změna pro celé město," dodal Nosek.

Magistrát si nyní nechá zpracovat studii, která má navrhnout systém regulace parkování v celé Praha, nejen v jednotlivých městských částech. Přitom doposud si systém parkování navrhovala každá městská část a magistrát na to automaticky kýval.

Vlastní studie už měly připraveny městské části, které se v úterý dozvěděly, že placené parkování se u nich hned tak zavádět nebude.

"Mrzí mě, že to hlavní město nemělo rozmyšleno dopředu. Na té koncepci mělo pracovat už dřív," řekl místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut.

Radnice Prahy 6 navíc zvažuje, že bude požadovat po magistrátu proplacení zbytečné studie.

"Tento hloupý a nesystémový krok města ohrožuje mnohé městské části v dopravě v klidu natolik fatálně, že budeme nuceni hledat jiné řešení bez magistrátu," říká místostarosta Prahy 6 Jan Záruba.

Městské části zřejmě začnou zakazovat stání po svém

Takovým řešením by například mohlo být označení ulic značkami povolujícími stání jen na povolení vydané městskou částí. To by získali jen rezidenti. "I to je možnost, avšak krajní, naše problémy by to nevyřešilo zcela," dodal Záruba.

Náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek říká, že projekty městských částí v nové studii také použijí.

Nekontrolované rozšiřování parkovacích zón, které dosud hrozilo, kritizovali dopravní odborníci. Vadilo jim například, že zóny zavedené v jedné čtvrti pouze odsunou problém do vedlejší, kde je parkování zatím zdarma.

"Zóny mají smysl v centru. V okrajových čtvrtích dostihnou všechny řidiče stejně," uvedl dopravní odborník František Lehovec.

Podle odborníků by Praha měla především investovat do odstavných parkovišť na kraji města, takzvaných P+R, na které navazuje metro. Přespolní řidiči by zde mohli nechat svá auta a do centra dorazit pohodlně MHD. Tato parkoviště už v metropoli jsou, ale bývají velmi rychle obsazená.







Hlavní zprávy

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.