Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Modré zóny na Jižním Městě letos nebudou, nepostaví ani parkovací domy

  9:47aktualizováno  9:47
Radnice Prahy 11 couvá od zřízení zón placeného stání. Místní lidé totiž odmítají parkovací domy, které jsou součástí plánu. Problémy se zavedením zón jsou i v Praze 5, 6 a na Jarově, kde měly být už na jaře.

Modré zóny již fungují v centru Prahy. (Ilustrační snímek) | foto: Jiří KoťátkoMF DNES

V okolí stanic metra linky C na Jižním Městě letos zóny placeného stání určitě nevzniknou. Místní totiž odmítli výstavbu dvou parkovacích domů, které měly být součástí systému parkování na Jižním Městě.

Parkovací domy přitom měly počet parkovacích míst zvýšit, podle místních však domy byly příliš velké. "Druhým důvodem bylo, že by na parkovné neměli peníze. Stálo by tisíc korun na měsíc," upřesnil místostarosta Prahy 11 Jan Meixner.

V parkovacích domech by tak motoristé s trvalým pobytem platili ročně 12 tisíc korun, zatímco v parkovací zóně všude po Praze stojí karta pro první auto sedm set korun. Pro druhé, je-li napsané na téhož člena rodiny, je to už sedm tisíc ročně. Mají-li manželé napsaná auta každý na sebe, zaplatí oba 700 korun.

Radnice Jižního Města zároveň sleduje vývoj problémů s parkováním ve svém sousedství. Radnice Prahy 4 se totiž chystá olemovat ulice u stanic metra modrými čarami.

"Obáváme se, aby se jejich auta nepřelila k nám. Musíme dopravu a parkování v Praze 11 řešit komplexněji. Proto jsme pozastavili projekt zavedení zón a musíme ho přepracovat s ohledem na jejich zavedení v Praze 4 a na fakt, že se nebudou stavět parkovací domy," řekl Meixner s tím, že zóny nezavedou ani příští rok.

Město má problém s termíny, zóny možná budou později

Nejasné navíc je, kdy se zpoplatněné zóny zavedou v Praze 5, 6 a na Jarově. Do jara se to zřejmě nestihne. Praha totiž dosud nevypsala výběrové řízení na provozovatele.

"Zadávací podmínky se připravují. Zakázku však nelze vypsat dříve, než bude rozsah zón placeného stání stanoven nařízením města. Návrh nařízení je v připomínkovém řízení a musí ho odsouhlasit rada města," řekla mluvčí magistrátu Tereza Králová s tím, že termíny nejsou jasné.

A do toho se na letošní rok hlásí další městské části se zavedením zpoplatněných parkovacích zón. Na podzim si je plánují radnice Prahy 4 v okolí stanic metra a Praha 8 v Karlíně a dolní Libni. Radnice Prahy 9 doufá, že v Libni a Vysočanech zavede zóny už během letních prázdnin.

Jenže město dosud nevyřešilo to nejzásadnější: celoměstskou koncepci, která by se zabývala přeléváním problémů s parkováním nejen v rámci hranic jedné městské části, ale i přes ně.

Radní pro dopravu Josef Nosek přitom chystá opatření, které by umožnilo ještě "živelnější" zavádění zón než dosud. Nyní je totiž město zavádí ve vlnách, kdy se parkování zpoplatní v několika městských částech zároveň.

"Je to proto, že se musí měnit vyhláška o parkovacích zónách. Pokusím se navrhnout řešení, které by umožnilo zavést zónu v dané městské části klidně i separátně," uvedl Nosek.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.