"Na stejném místě postavíme most nový, abychom tak zvýšili plynulost a také bezpečnost na nejvytíženější tuzemské dálnici," řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jiří Švorc. Největší dopravní komplikace by podle jeho slov měly trvat do 17. dubna. Bourání mostu by mělo skončit nejpozději o Velikonocích.
"S obcemi, kterých se to týká, jsme se dohodli, že objízdné trasy povedou pouze po dálnici. Budou vyznačené jen tady. Tím nebudeme nikoho navádět, aby jezdil jinudy. Samozřejmě nezabráníme zvýšenému provozu na okolních silnicích. Kdo to tady zná, jezdit tudy bude. Ale nebudou to kamiony, protože ty jsou na silnicích nižších tříd omezeny tonáží nebo výškou," řekl ředitel pražského závodu ŘSD Jiří Mayer.
Budou-li řidiči zodpovědní, problémy nebudou
Až se začne stavět nový delší most, budou už moci řidiči jezdit v obou směrech znovu ve třech pruzích. "Musí ale počítat s tím, že tu bude například snížená povolená rychlost nebo zúžené jednotlivé pruhy," vysvětlil Mayer. Stavba by měla být hotová do konce roku.
Ředitelství silnic a dálnic plánuje také úpravu mimoúrovňové křižovatky na osmém kilometru u Čestlic a výstavbu přípojných pruhů v okolí desátého kilometru.
"Pokud budou řidiči zodpovědní a budou respektovat omezení rychlosti a také se správně řadit za sebe metodou tak zvaného zipu, nemělo by docházet k zásadním dopravním komplikacím," řekl Švorc. Jakákoliv dopravní nehoda v úseku stavby by totiž dálnici mohla zneprůjezdnit i na několik hodin.