Místo propadu prohlédli odborníci z Obvodního báňského úřadu, městský statik a odborníci z Metrostavu. Podle odborníků je příčinou propadu pravděpodobně porucha na kanalizační stoce a dlouhodobá intenzivní srážková činnost. Navíc v uvedeném prostoru probíhala ražba pravého traťového tunelu metra. Tunel je stabilní, nejsou na něm patrné žádné deformace.
V současné době probíhá sanace zaplombováním. Pokud dodatečný průzkum neprokáže další poruchy inženýrských sítí, je předpoklad, že provoz může být obnoven do týdne.
Policie podle ní hned vyrozuměla pražský magistrát a dopravní podnik.
Zraněn nebyl nikdo. "Naštěstí si toho všimli lidé včas," řekla Kropáčová.
Díra vzniklá propadem byla podle ní nejprve menší a později se rozšířila.
Vzhledem k tomu, že jde o frekventovanou komunikaci, mohou se na místě i
kvůli návratu řidičů po volných dnech tvořit fronty. Objížďka vede přes
ulici Na Pískách. "Jedná se o propad vozovky ve dvou jízdních pruzích
směrem z centra o velkosti čtyř metrů a hloubky přibližně pěti metrů,"
uvedla.
Trasa A pražského metra, která nyní končí v jednom směru na Dejvické, má po
prodloužení vést až do Motola. První z nových stanic má vzniknout právě u
křižovatky Evropské třídy a Horoměřické ulice.