Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Autobusy z pražských Hájů na Smíchov dostaly přednostní pruh

  12:15aktualizováno  12:15
Autobusy linky 125 jezdí od pondělí z pražských Hájů na Smíchov po Jižní spojce ve vyhrazeném pruhu. Vznikl před Barrandovským mostem a je dlouhý 600 metrů. V opačném směru se vyhrazený pruh neplánuje.

Pruh je tu zatím zkušebně po dobu jednoho roku. Vyhodnocení proběhne zejména po zprovoznění tunelového komplexu Blanka.

Pokud se pruh osvědčí, bude zřízen nastálo. Je umístěn vpravo ve směru z Jižního města na Smíchov.

Preference autobusů v Praze

  • 22 km vyhrazených autobusových pruhů
  • 9 km společných úseků tramvaje + autobusy
  • cca 170 světelně řízených křižovatek s preferencí autobusů

Zdroj: Ropid

"Pokud se na Jižní spojce vytvoří kolona, autobusy už v ní nebudou muset stát, ale předjedou ji," řekl radní pro dopravu Jiří Pařízek. Jízdní řád a intervaly linky se měnit nebudou.

Na trase linky 125 pak ještě organizace Ropid, která sestavuje v Praze jízdní řády a plánuje trasy linek MHD, nechala vytvořit speciální pruh na nájezdu z Türkovy do ulice 5. května.

Linka 125 je třetí nejvytíženější autobusovou linkou v Praze, ve všední den přepraví cca 31 000 cestujících.

"Pravidelnost a spolehlivost této linky je důležitá nejen pro další očekávaný nárůst počtu cestujících na této atraktivní trase, ale také protože zajišťuje základní obsluhu sídlišť v Petrovicích a Horních Měcholupech," řekl šéf Ropidu Pavel Procházka.

Na samotné ulici 5. května vyhrazený pruh nevznikl.

Speciální připojovací pruh vznikl i na křižovatce Novopetrovické a Štychovy mezi Háji a Petrovicemi - ten zrychlí nájezd linky 232 z Křeslic směrem na Háje.

Linka 125 byla zavedena v roce 2010, kdy byl zprovozněn Pražský okruh mezi brněnskou a plzeňskou dálnicí. Město tehdy zakázalo vjezd kamionům na Jižní spojku mezi ulicí 5. května a Barrandovským mostem.

Na celé trase linky 125 je nyní zhruba sedm kilometrů vyhrazených pruhů. Celkem je v hlavním městě téměř 22 kilometrů vyhrazených pruhů pro autobusy, na dalších více než osmi kilometrech mohou jet autobusy po tramvajových kolejích.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.