Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Opencard lidé vydělali, přesvědčoval čtenáře iDNES.cz mluvčí projektu

  16:54aktualizováno  27. října 12:30
Hostem on-line rozhovoru iDNES.cz byl mluvčí Opencard Martin Opatrný. Projekt za stamiliony provází řada problémů. Naposledy město "zapomnělo" objednat karty, noví žadatelé tak mají smůlu a dostanou je se zpožděním. Podle Martina Opatrného by nové karty měly být do týdne v Praze.

Mluvčí Opencard Martin Opatrný | foto: Archiv MArtina Opatrného

Jedna z věcí, která čtenáře iDNES.cz na Opencard zajímá, jsou její funkce. Lidem například vadí, že musí k takzvanému validátoru, aby zjistili, že jim vypršel kupon. Nebo si datum pamatovat, případně poznamenat na papírek.

"Proč ´neumíte´ jednu ze zcela základních funkcí, a to například emailem připomenout zákazníkovi, že platnost jeho openkarty končí a měl by si ji znovu dobít? To vám udělá amatérský programátor za tři minuty a mnoha lidem by to ulehčilo život," zeptal se čtenář s přezdívkou maron.

On-line rozhovor s Martinem Opatrným

Otázky a odpovědi najdete ZDE

Podle mluvčího Martina Opatrného to ale nelze. Brání tomu Úřad na ochranu osobních údajů. A oznámení o datu platnosti kuponu prý není výjimkou. "Řada užitečných věcí naráží například na problém s ochranou osobních údajů..." shrnul  mluvčí.

Problémy Opencard

Audit karty ukázal, že řada zakázek byla předražená. Město i Dopravní podnik si podle auditu rovněž objednaly nesmyslné poradenské služby nebo zaplatily zbytečné reklamní kampaně. Město prodělalo také na vydávání prvních karet, o které lidé neměli zájem. Ve skladu skončilo 45 tisíc nevyužitých Opencard z prvotní fáze projektu.

Čtenáře také zajímalo, proč musely být za každou cenu zrušeny papírové kupony. "Rozhodnutí zrušit papírové tramvajenky bylo správné. Byly zastaralé a nenabízely svému držiteli takové funkce jako Opencard, duplikát v případě ztráty, přerušení kuponu o dovolené a podobně," řekl Opatrný.

Dotazy směřovaly také na to, proč je kupon městské hromadné dopravy pro anonymní kartu dražší, než pro tu, na které jsou i osobní údaje držitele. Důvod je podle mluvčího jednoduchý - přenositelnost karty. Může ji totiž využívat víc lidí.

Martin Opatrný se také musel vypořádat s otázkou, proč Opencard platí pouze na čtyři roky. Jeden s čtenářů navrhl, aby to bylo na deset let, všem by to podle něho ušetřilo čas, peníze i nervy.

"Jedná se o standardní dobu (čtyři roky platnosti, pozn. red.) záruky u RFID čipových karet. To, že bude karta bez problémů fungovat 10 let, vám prakticky nikdo nemůže zaručit," vysvětlil Opatrný.

Čtenáře iDNES.cz v souvislosti s kartou Pražana zajímaly také finance. Například, kdy na kartě začne město vydělávat? To ale mluvčí Martin Opatrný v podstatě odmítl. "Smyslem projektu Opencard není generování zisku, ale poskytování zejména městských služeb," odpověděl.

Martin Opatrný také několikrát zdůraznil, že Opencard je podle jeho názoru pro Pražany výhodná - už prý jen kvůli slevám, které nabízí, nebo možnosti nechat si udělat duplikát kuponu MHD, když cestující kartu ztratí.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Otevření prodloužené trasy C metra
Do Letňan pojede v sobotu večer MHD častěji, kvůli show Robbieho Williamse

Pražský dopravní podnik posílí v sobotu odpoledne dopravu v okolí Letiště Letňany, kde večer vystoupí britský zpěvák Robbie Williams. Častější jízdy metra a...  celý článek

Firma vlastní dům od roku 1994. Náklady na projekt dosahují podle společnosti...
Hotovo, parcela je volná. Z domu na Václavském náměstí nic nezůstalo

Na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice v Praze už skončila demolice nadzemní části rohového domu č. 47. Parcela se připravuje k stavbě skleněného...  celý článek

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.