Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na pražském ostrově Štvanice se opět bude sportovat, možná už za rok

  20:44aktualizováno  20:44
Pražský ostrov Štvanice zeje po loňské demolici zimního stadionu prázdnotou. Teď Praha rozhodla o jeho využití. Vzniknout by tu měl venkovní sportovní areál a také louka pro pikniky. Jde však pouze o dočasné řešení, než bude znám vítěz architektonické soutěže, který mu dá konečnou podobu. Sport tu ale zůstane.

Zimní stadion na pražském ostrově Štvanice. | foto:  Nguyen Phuong Thao, MF DNES

Koncem 17. století byla na vltavském ostrově postavena dřevěná aréna, v níž psi pro potěchu diváků štvali zvěř. Odtud jeho název - Štvanice.

Jeden z nejznámějších pražských ostrovů nyní čeká přeměna, kterou by mohly ocenit hlavně rodiny s dětmi, které trápí nedostatek sportovišť a míst pro odpočinek v centru města.

Fotogalerie

"Ještě letos chceme na místě strženého hokejového stadionu vybudovat sportovní centrum zaměřené zejména na cyklisty a lehce adrenalinové sporty," řekla pražská radní Aleksandra Udženija.

Měl by zde tak vzniknout například okruh s dřevěnými překážkami pro jezdce na horských kolech, rampa pro skateboardisty či bruslaře a lezecká stěna.

V této části ostrova najdou lidé ale i klidný kout pro odpočinek. Vzniknout by tu měla louka určená pro relaxaci Pražanů. "Vybavena bude občerstvením či dětským koutkem," vysvětlila radní.

Štvanici propojí s nábřežími lávky a cyklostezky

Všechny tyto změny jsou však provizorním řešením do doby, než město na ostrově vybuduje plnohodnotný multifunkční areál se sportovišti různých druhů či prostor pro pořádání kulturních akcí. To je cíl, který si Praha stanovila do budoucnosti. Město proto zaslalo České komoře architektů své vize pro vypsání architektonické soutěže.

"Aby ostrov nebyl i nadále odříznut od okolního světa, musí se propojit se sousedními nábřežími lávkami a také je nutné vymyslet, jak vyřešit dostupnost hromadnou dopravou. Jenom tak tam budou lidé chodit," podotkla Udženija. Je na architektech, aby našli řešení například v podobě zastávek na velmi vytíženém Hlávkově mostě, jenž Štvanici rozděluje.

Výsledky soutěže by měly být známy za pár měsíců a již v příštím roce se město pokusí najít na plánované úpravy peníze. Náklady, do kterých se musí architekti vejít, jsou 450 až 650 milionů korun, přičemž musí počítat s tím, že podstatnou část spolknou právě nutné dopravní stavby.

"Praha architektonické soutěže v podstatě přestala vypisovat, proto tento krok vítáme," reagoval architekt Jakub Fišer.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sami zahraniční vojáci často nechápali, kde jsou a z jakého důvodu.
Prázdné obchody a návrat strachu, vzpomíná pamětník na srpen 1968

Brzy nad ránem je vzbudil telefon. „Obsadili nás,“ ozvalo se ve sluchátku. Byla středa 21. srpna 1968, letiště i centrum Prahy už kontrolovaly tanky. Mladí...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 ve Středočeském kraji

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Záchranáři preventivně zkontrolovali 27 lidí kvůli požáru bytu na Černém Mostě...
Zájezd hudebníků se v Praze nakazil střevní infekcí. Mluvilo se o otravě

Celkem deset švýcarských hudebníků, z toho devět dětí, ve čtyři hodiny ráno odvezli pražští záchranáři s virovou střevní infekcí do nemocnice Na Bulovce. Podle...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.