Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Superpoháru vydělají hospody, Praha bude mít reklamu

  14:33aktualizováno  14:33
Pražské hotely a restaurace se připravují na večerní zápas fotbalového Superpoháru. Na souboj mezi Bayernem Mnichov a londýnskou Chelsea se do metropole chystají tisíce příznivců obou klubů. Podle mnohých je dnešní fotbalový svátek skvělou reklamou českého hlavního města

Bastian Schweinsteiger (v popředí) a Manuel Neuer se prodírají zástupy fanoušků před odjezdem na trénink před zápasem Superpoháru v Praze v Edenu | foto: ČTK

Pražané, těšte se, už jsme na cestě. A rozjedeme to u vás. I takové vzkazy zanechávají fanoušci Bayernu a Chelsea na internetových fórech, kterými se svolávají do české metropole na fotbalový Superpohár na stadionu Slavie v Edenu, který má výkop dnes ve 20:45.

Ne. Žádná nenávist k soupeři či obyvatelům hlavního města, žádné urážky. Oba tábory si zápas mezi aktuálními šampiony Ligy mistrů a Evropské ligy jedou pobyt v Praze užít.

Stadion s kapacitou 20 tisíc diváků je sice beznadějně vyprodaný, do Prahy přesto míří další tisíce příznivců obou klubů. Mimochodem - některé pražské hotely i proto zdražily ceny za ubytování až na dvojnásobek.

"Rozhodně je teď o Prahu mnohem větší zájem, než by byl bez Superpoháru. Hoteliéři na tom mohou velmi dobře vydělat, pokud se na to předem připravili a začali k sobě lákat fanoušky. Peníze půjdou i do restaurací a obchodů," uvedl mluvčí české Asociace cestovních kanceláří Jan Papež.

Fanoušci zamíří do restaurací v centru

Na nával fanoušků se připravují i restaurace. Například polovinu z dvou set míst v pobočce sítě restaurací The Pub ve Veleslavínově ulici na Praze 1 si fanoušci letící z Londýna rezervovali už začátkem týdne.

"Máme radost, že si vybrali zrovna nás," řekl manažer restaurace Petr Kerner. Pikantní je, že rezervaci si v téže restauraci udělali i němečtí příznivci.

Trofej pro vítěze Superpoháru byla ve čtvrtek vystavena v Obecním domě v Praze

Trofej pro vítěze Superpoháru byla ve čtvrtek vystavena v Obecním domě v Praze

"Jen doufáme, že všechno proběhne v klidu," usmál se Kerner. Přesto si nemyslí, že by podnik měl vydělat výrazně více než jindy. "Vždy je otázkou, zda hosté jen sedí a dívají se na fotbal, nebo si k pivu dají i jídlo," dodává.

Podobně hovoří také Jan Bejvančický ze sportbaru U Zábranských v Karlíně. "Máme tu 160 míst, ale rezervována byla zatím asi polovina," uvedl Bejvančický. Dodal, že zápas mezi Bayernem a Chelsea sice je atraktivní, ale hospodám by výrazně pomohla účast českého týmu.

"Tak plno, jako jsme měli ve středu na zápas Plzně, asi nebude." Přesto restaurace nenechává nic náhodě. "Jsme dobře zásobení. Určitě přijde hodně cizinců, pro mnohé to bude po zápase přestupní stanice na další cestě do centra. Proto takovýhle zápas v Praze rádi vidíme."

Růst pátečních tržeb odhadl zhruba na deset procent. "Rozhodně ještě více by bylo, kdyby se nejednalo o poslední pátek před koncem prázdnin," vypočítává Bejvančický.

Hudeček: Bude to reklama pro Prahu

Zápas, v němž trenér Chelsea Mourinho bude usilovat o poslední velkou trofej, kterou ještě nemá, a soupeř Plzně v podzimní části nového ročníku Ligy mistrů naopak o vůbec premiérový Superpohár pro jakékoliv německé družstvo, bude podle primátora Tomáše Hudečka rovněž obrovskou reklamou pro hlavní město.

"Nejen hotely a restaurace, ale i Praha sama na zápase vydělá. Protože pokud fanoušci pocítí Prahu v tom pozitivním smyslu, budou se sem vracet jako turisté," uvedl primátor.

"A pokud se v televizním přenosu, který jde do 115 zemí, objeví záběry na Prahu a zazní i komentář, bude to pro hlavní město obrovská reklama," dodal Hudeček.

Prestižní bude zápas také pro provozovatele stadionu. "Superpohár je příležitost, jak prezentovat stadion po celém světě, jak ho dostat do povědomí fanoušků a institucí. Když zde budou hrát takovéto velkokluby, může tu hrát kdokoliv jiný," míní Jakub Dlouhý z agentury Concept One, která je marketingověobchodním partnerem arény. Finančně zajímavý však pro firmu zápas nebude.

"UEFA platí pouze nájem. Ten je ale nižší než naše provozní náklady. Proto bude Superpohár pro nás ztrátový. Z našeho hlediska jde však o investici do budoucna," dodal Dlouhý.

Velkoplošné obrazovky nebudou

Fanoušci, kteří se těšili, že fotbal uvidí na velkoplošných obrazovkách na Staroměstském náměstí, budou mít smůlu.

"Rozhodli jsme se obrazovky neinstalovat. Jedním z důvodů je to, že nehraje český tým a dá se očekávat nižší zájem fanoušků," uvedl primátor. Svou roli hrála i bezpečnost.

"Mohlo by dojít k potyčkám mezi zahraničními fanoušky. Pro policii bude snazší, když se zápas bude vysílat pouze v restauracích," doplnil první muž pražské radnice.

Který klub dnes večer získá v pražském Edenu fotbalový Superpohár?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 20:30 30. srpna 2013. Anketa je uzavřena.

Bayern 87
Chelsea 75






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.