"V Česku moc hybridních autobusů nejezdí, protože jejich nákup je dražší. Stojí skoro dvojnásobek oproti běžným autobusům. Tohle je první, který se k nám dostal ze Švýcarska, a naše společnost ho testuje. Dopravní podnik v Praze má dva či tři podobné typy," uvedl Pavel Novák za společnost Veolia Transport.
Autobus s názvem Solaris Urbino18 Hybrid byl na testování dovybaven odbavovacím systémem, tedy označovačem jízdenek. "Lidé si ho nemohou vynachválit, protože kromě toho, že je samozřejmě nízkopodlažní, bezproblémový pro vozíčkáře nebo maminky s kočárky, je klimatizovaný. To je pro delší trasy příjemné," upozornil Novák.
Do třídveřového kloubového autobusu se vejde sto dvacet cestujících, z toho šedesát sedm stojících. Vybavený je i kamerovým systémem. Ve Švýcarsku mají takové autobusy i připojení na bezdrátový internet.
Autobus má jednak normální spalovací motor, ale ještě také elektromotor, který využívá k pohonu. To znamená, že je nižší spotřeba pohonných hmot a nižší emise.
"U hybridního vozidla očekáváme úsporu pohonných hmot proti klasickému totožnému dieselovému autobusu deset až dvacet procent," doplňuje Daniel Adamka, manažer rozvoje autobusové a železniční dopravy Veolia Transport.