"Vytvořili jsme rezervu pro případ, že by došlo například k nějaké nečekané havárii. Pak budeme mít balík peněz, které budeme moci v takové situaci využít," řekl primátor Bohuslav Svoboda.
Vytvoření rezervy ale ještě neznamená, že by se tunel musel opět prodražit. Pokud nebudou potřeba, město je prý neutratí.
Původně měl tunel stát přibližně dvacet jedna miliard korun. Postupně se ale jeho cena zvedla na více než 26 miliard. V uplynulých týdnech se pak ukázalo, že jeho cena bude o dalších deset miliard vyšší.
Na zdražení se podepsalo například zdražení technologií i stavební části. O několik stovek milionů potom tunel prodraží změna projektu na výstavbu Trojského mostu.
Další peníze potom město má zaplatit za požadavky městských částí, které "přilepili" k projektu tunelu Blanka. Mezi nimi je například požadavek radnice Prahy 7 na kompletní rekonstrukci Letenského náměstí nebo přání obyvatel sedmé městské části na výtvarné zpracování výdechů tunelu.
Město chce kvůli těmto projektům ještě s radnicemi jednat. Uspořilo by tím přibližně půl miliardy.