Do Hostivice plynou za poslední roky miliony korun z krajského rozpočtu, o tom není pochyb. Rekonstrukce nádraží by však Hostivici podle Českých drah čekala i v případě, že by od ní žil hejtman Rath kilometry daleko.
"Rozhodujícím kritériem je stav nádraží, frekvence cestujících a význam tratí. Přes Hostivici vede jedna z páteřních tratí z Prahy na Kladno a dál na Rakovník," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Nyní se například opravuje i nádraží v Poříčanech na Kolínsku, plánuje se i renovace nádražní budovy v Poděbradech, kam jezdí lázeňští hosté.
Hostivice, železniční uzel
Obyvatelé sedmitisícového města jsou s opraveným nádražím spokojení. "Je to moc hezké, výpravčí jsou ochotní, vlaky jezdí včas. Jediné, co mi schází, je stánek s novinami, nic se tu nedá koupit," řekla obyvatelka Hostivice Libuše Kavková.
Velká změna nastala hlavně v prostorách pro veřejnost. "Je to krásné, ale i naše zázemí by si zasloužilo rekonstrukci, například naše výpravna," řekl výpravčí Jiří Dolák. "Prokouklo to tu," podotkl ředitel městské policie Karel Vodolan. V noci nádraží hlídají dva strážníci, ale například proti sprejerům je úplně ochránit nelze.
Obyvatelé Hostivice se do dvou let dočkají i dvou nových železničních zastávek. V Hostivici, kterou protínají tři různé železniční tratě, tak bude možné nastupovat a vystupovat z vlaku na čtyřech různých místech.
O něčem podobném si obyvatelé přibližně stejně velkých osmitisícových Sedlčan s jedinou vlakovou zastávkou mohou nechat jenom zdát.
"Jsme slepá přípojka na hlavní trati Praha - České Budějovice a dráhy nám vyhrožují, že naši trať zruší. Budovu nádraží dráhy nevyužívají a určitě ji neopraví. A proč zrovna v Hostivici mají mít zastávky hned čtyři, tak to všichni víme," poznamenal místostarosta Sedlčan Miroslav Hölzel v narážce na Ratha.