Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nádraží v Mladé Boleslavi padne, supermoderní budova tu ale nevyroste

  16:15aktualizováno  16:15
Starou nádražní budovu v Mladé Boleslavi čeká demolice. Na jejím místě měl vyrůst nový moderní objekt, kterému místní lidé přezdívali skleník, vejce nebo také létající talíř. Nakonec tu ale nejspíš stát nebude, mimo jiné i kvůli nesouhlasu zdejších obyvatel. Architekt teď navrhne novou podobu budovy.

Původně zamýšlená moderní budova na místě starého nádraží nakonec stát nebude. | foto: Vizualizace Středočeský kraj

Prototyp supermoderní budovy, který představily České dráhy, měl nahradit stávající nádražní budovu, která je už léta v katastrofálním stavu. Prosklený objekt se však nelíbil části veřejnosti. Hlavně proto, že sem nezapadá.

Mezi lidmi vznikla proto petice za zachování stávající nádražní budovy, která se opírala o její údajný historický význam. Petice zafungovala, ale jen částečně. Demolice nakonec současnou budovu nemine. Na místo původně plánované prosklené budovy má ale vzniknout zcela nový projekt.

"Příští týden do města přijede architekt, který si projde nejen samotné město, ale i okolí nádraží a navrhne jeho novou podobu," říká náměstek středočeského hejtmana odpovědný za dopravu Robin Povšík, který dříve skleněnou budovu podporoval.

Odpůrci nové nádražní budovy jsou spokojení

Názor změnil právě po nesouhlasu veřejnosti. Spokojení jsou nyní i občanští aktivisté. "Nepodařilo se sice zabránit demolici původní historické budovy, ale povedlo se nám přesvědčit osoby na rozhodujících místech o tom, že navržená moderní novostavba se do této lokality vůbec nehodí," říká iniciátor petice za zachování staré nádražní budovy Jan Cindr.

"Podle mě to je nejlepší možný výsledek za daných okolností. Původní návrh budovy byl opravdu nezdařilý. Dobrým signálem pro mě je i to, že se po dlouhé době místní občanská společnost dokázala zmobilizovat a prosadit svůj názor," říká občanský aktivista Jan Kurka.

České dráhy informaci o novém návrhu budovy zatím přímo nepotvrdily. "Ve hře je i možnost výstavby budovy v jiné architektonické podobě, ale zatím nemůžeme potvrdit, které řešení bude definitivní. Bude záležet především na formě financování," říká mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

S penězi ale podle Povšíka problém nebude. "Na financování se bude podílet i Středočeský kraj formou dotace z Evropské unie," ujistil. Podle něj půjdou prostředky z této dotace na financování oprav i u dalších nádraží v kraji, která jsou ve špatném stavu.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Otevření zrekonstruované stanice pražského metra B Jinonice. (23. srpna 2017)
VIDEO: Výluka po sedmi měsících končí, v metru Jinonice opět staví vlaky

Ve stanici metra B Jinonice od středy opět staví vlakové soupravy. Pražský dopravní podnik (DPP) dokončil kompletní rekonstrukci stanice, kam zatékala voda....  celý článek

Policii zavolali na místo střelby exekutoři, na které muž mířil.
Muž vzal zbraň a začal střílet do vzduchu, nadýchal dvě promile

Opilý muž střílel v pondělí večer v ulici Nad Šafránkou v Praze 6 ze své legálně držené zbraně. Na místo vyrazilo několik policejních hlídek a...  celý článek

Krávy na pastvě zabil výboj proudu ze sloupu vysokého napětí.
Elektrický výboj zabil krávy na pastvě, mohla ho vyvolat poštolka

Celkem tři telata z jedné farmy na Benešovsku uhynula po zásahu elektrickým proudem. Pásla se v tu chvíli na louce pod stožárem elektrického vedení. Podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.