Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Magistrát povolil otevřít nájezd na Pražský okruh u Písnice i bez obchvatu

  12:01aktualizováno  12:01
Nájezd na Pražský okruh mezi Písnicí a Dolními Břežany by se mohl v dohledné době otevřít. Magistrátní úředníci zrušili podmínku, která bránila jeho zprovoznění. Písnice žádala, aby byl ještě před otevřením nájezdu kolem obce postaven obchvat. Nyní se čeká, zda se obec proti rozhodnutí magistrátu odvolá.

Sjezd z Pražského okruhu na Písnici je uzavřen. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Od září 2010, kdy se otevřel okruh mezi dálnicemi D1 a D5, řidiči zatím jen projíždějí kolem zabarikádovaného vjezdu na okruh a mohou na něj maximálně koukat.

Písnice, která spadá pod městskou část Praha-Libuš, si totiž vymohla podmínku, že se nájezd otevře teprve ve chvíli, kdy Praha postaví její obchvat. Magistrátní rozpočet je však zatížený, mimo jiné stavbou tunelu Blanka, a na obchvat Písnice se dosud nenašly peníze. Nyní úředníci podmínku Písnice zrušili.

Přesto je to právě Písnice, která stále drží v ruce trumf - proti novému rozhodnutí se může odvolat. Až po uplynutí lhůty pro podání stížností se definitivně ukáže, zda na nájezd na Pražský okruh vyjedou v brzké době první řidiči.

"Odvolání zvážíme, musíme se s rozhodnutím a jeho argumenty seznámit," řekl starosta Libuše a Písnice Jiří Koubek.

Nájezd na Pražský okruh u Písnice by mohl být otevřen.

Starosta Dolních Břežan Věslav Michalik i Ředitelství silnic a dálnic předpokládají, že Libuš s Písnicí odvolání podají. Již dříve totiž vyslovily obavy, že bez obchvatu budou tamní silnice zahlcené auty směřujícími na okruh.

O odvolání by pak rozhodovalo ministerstvo pro místní rozvoj. Na jeho verdikt by se však čekalo několik měsíců. "Je to poměrně složité řízení, předpokládám, že by rozhodování trvalo 60 až 90 dní," uvedla šéfka stavebního odboru magistrátu Ivana Jakoubková.

Ředitelství silnic a dálnic už mezitím připravilo vše potřebné, před případným zprovozněním křižovatky zbývá umístit nové dopravní značení a upravit software liniového řízení dopravy na okruhu. "Výroba a montáž značek si vyžádají tři měsíce. Výběrové řízení na zhotovitele zhruba čtyři," řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Přivaděč od Komořan ještě dlouho nebude

Předběžné odhady počtu vozidel využívajících nejnovější části Pražského okruhu za rok 2012 ukazují, že aut tu přibývá - v úseku mezi Vestcem a Lahovicemi jezdí 37 tisíc aut denně, od Lahovic po Slivenec 45 tisíc. Uvedená čísla však nedosahují původně předpokládaných hodnot. Dřívější studie počítaly, že na některých místech by mohlo denně projet až 57 tisíc aut.

Jenže jízda po okruhu se navzdory původním předpokladům zpoplatnila a navíc není možné na okruh najet nejen u Písnice, ale ani po přivaděči od Komořan. Město jej totiž ještě nepostavilo. "Dosud bylo vydané jen rozhodnutí o umístění stavby. Pokračování příprav závisí teď na výběrových řízeních, například na projektanta, jež jsou nyní přerušena," vysvětlila mluvčí magistrátu Tereza Králová.

Podle šéfa odboru městského investora Jana Beránka nejsou na tuto stavbu, která vyjde zhruba na jednu miliardu korun, vyčleněné peníze a vývoj v dalších letech záleží na prioritách města.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.