Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Příští stanice Bořislavka. Jak se točí hlášení pro nový úsek metra

  19:55aktualizováno  19:55
Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají. Příští stanice Bořislavka. Dopravní podnik už chystá nová hlášení, která budou od jara příštího roku provázet cestující na prodloužené trase linky metra A. Pokyny pasažérům bude dávat dobře známý hlas rozhlasové hlasatelky Světlany Lavičkové.

Poprvé Pražané mohli slyšet její hlas v už v roce 1978, tehdy se ještě veškerá hlášení zaznamenávala na pásku.

„Začínala jsem jako rozhlasová hlasatelka. Zaučovala jsem se v Karlíně, kde bylo vysílání Českého rozhlasu pro Prahu a střední Čechy. Přišel za mnou kolega s techniky tím, ať to jdu zkusit,“ popsala iDNES.cz své začátky u pražského dopravního podniku Lavičková.

Fotogalerie

Její hlas každý den slýchají cestující na trase metra A. Hlášení pro linku B namluvila Eva Jurinová, která působila jako moderátorka v České televizi a posléze na Nově. Mužský hlas zní z reproduktorů jen ve vozech na trase C, kde k lidem promlouvá Tomáš Černý, rovněž z Českého rozhlasu.

„Dotyční dostali za pořízení nahrávky jednorázovou odměnu bez dalších nároků na honoráře za vysílání relací,“ informovala mluvčí Dopravního podniku Aneta Řehková.

Vybrat „hlas metra“ rozhodně není žádná legrace. „Nejde to třeba podle toho, jak zní na jevišti, ve studiu, nebo v tichu pokoje. Vzhledem k technickým parametrům reprodukčního zařízení ve vlaku a hluku v soupravách metra, je nutné rozhodovat přímo v soupravě za provozu,“ objasnila mluvčí.

V budoucnu, než bude uvedena do provozu linka metra D, plánuje dopravní podnik uspořádat konkurz na čtvrtý hlas. „Veřejnost by vybrala třeba deset hlasů, ze kterých by pak komise ve vlaku metra opět anonymně zvolila hlas trasy, který by nejlépe působil,“ uzavřela mluvčí.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

U Vltavy se od Čechova mostu na nábřeží Edvarda Beneše směrem k Holešovicím...
Vodní dopravu v Praze čeká revoluce. Otevřelo se moderní kotviště

Na nábřeží Edvarda Beneše vzniklo pět set metrů dlouhé molo. Levý břeh Vltavy tak nebude ochuzený o náplavky. Moderní kotviště umožní přepravu velkých nákladů...  celý článek

Oblíbený první muž Košíř Matěj Hlaváček se zadlužil stavbou tramvajové trati a...
Starosta přivedl před 120 lety tramvaj do Košíř. Dluhy řešil výstřelem

Košířský starosta Matěj Hlaváček postavil a před 120 lety rozjel soukromou tramvajovou trať z pražského Anděla do Košíř. Tramvaj ho ale nakonec zruinovala....  celý článek

Řidiče policisté pronásledovali 20 minut.
Motorkář bez řidičáku ujížděl policii, naboural do dopravní značky

Třicetiletý řidič motorky doplatil na pokus ujet policejním hlídkám. V plné rychlosti naboural do přenosné dopravní značky a vážně se zranil.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.