V zákaznickém centru Opencard přestali přijímat kvůli výpadku v systému žádosti...

V zákaznickém centru Opencard přestali přijímat kvůli výpadku v systému žádosti o tzv. expresní karty (17.6.2014) | foto: Adam Váchal, MF DNES

V Praze přes čtyři hodiny nefungovalo vydávání nových Opencard

  • 286
V zákaznickém centru Opencard v pražské Jungmannově ulici nefungovalo v úterý asi čtyři a půl hodiny vydávání nových karet. Podle primátora souvisí výpadek s přechodem podpory Opencard od společnosti EMS na Prahu.

Výpadek vydávání nových karet byl odstraněn asi po 4,5 hodinách. Zaměstnanci zákaznického centra za tu dobu museli odmítnout asi čtyři desítky klientů.

Takzvané expresní vydávání karet bylo zablokováno zhruba od osmé hodiny ranní.

"S tímto problémem jsme se v minulosti několikrát potýkali, spojovat to s končící smlouvou s EMS by byla spekulace," řekla iDNES.cz mluvčí magistrátu Petra Hrubá.

"V současné chvíli naši IT odborníci analyzují, zda se jedná o běžnou technickou závadu, se kterou jsou schopni si poradit, nebo zda se jedná o závažnější problém," pokračovala mluvčí.

Dodala, že karet Opencard, které jsou již v oběhu, se komplikace vůbec netýkají a stávající uživatelé nemusejí mít žádné obavy.

Může za to EMS, tvrdí primátor. Firma vinu odmítá

Podle primátora Tomáše Hudečka souvisí dopolední výpadek systému s přechodem podpory karty od EMS na Prahu. "EMS odmítala podporu řádně předat," řekl Hudeček.  EMS ale nařčení odmítla.

"Pan primátor lže. Do systému jsme nezasahovali a za dnešní výpadek žádnou odpovědnost neneseme. Správa Opencard je výhradně záležitost Prahy," řekl mluvčí EMS Martin Opatrný. Firma prý žádnou žádost o předání od Prahy nedostala

EMS: problém se týká také stávajících zákazníků

Podle předchozího správce systému Opencard, společnosti eMoneyServices (EMS), se dopolední problém netýkal pouze vydávání nových karet, ale také stávajících zákazníků.

"Když kartu třeba ztratíte, nebo se poškodí a máte na ní třeba roční kupón, tak máte smůlu, protože vám magistrát není schopen vystavit kartu náhradní a vy tudíž nemůžete ten kupon používat," řekl před polednem mluvčí EMS Martin Opatrný v České televizi.

Ohradil se rovněž proti tvrzení magistrátu, že v minulosti už k podobným výpadkům v systému docházelo. "Za správy EMS k výpadku podobného rozsahu nikdy nedošlo," dodal Opatrný.

V zákaznickém centru museli odmítnout několik lidí

Podle šéfky zákaznického centra Opencard Andrey Hájkové karty nefungovaly těm zákazníkům, kteří novou kartu chtějí vydat expresně - tedy na počkání.

"Od rána tu (ve Škodově paláci) bylo naštěstí jen několik lidí. Většina chodí v pondělí a ve středu. Vzali jsme si na ně telefonní čísla a budeme je informovat okamžitě, jakmile vše poběží," informovala dopoledne reportéra MF DNES Hájková.

Dodala, že lidem, kteří si o kartu zažádali a v úterý během výpadku systému si ji přišli vyzvednout, karta funguje. Totéž by se mělo týkat lidí, kteří si dnes jenom podali žádost o vydání a za dva týdny si pro ni přijdou.

To byl případ i studenta Martina Frolíka. "Šel jsem náhodou kolem, že si kartu pořídím. Řekli mi, že dnes to bohužel nepůjde. Tak prostě přijdu jindy," usmál se Frolík.

Ostatní služby na kartě fungovaly. Lidé v hromadné dopravě neměli problémy při dobíjení kuponů ani při prodlužování platnosti karty. "Nezaznamenali jsme žádné komplikace," řekla iDNES.cz mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Podle údajů z magistrátu bylo například minulý týden nejsilnějším dnem co do počtu vydaných karet pondělí (230 vydaných karet), nejslabší pak byly úterý a pátek (130, resp. 127 karet).

,