Negrelliho viadukt | foto: Michal Šula, MAFRA

Uzavření Negrelliho viaduktu změní jízdní řád vlaků do Kralup

  • 1
S počátkem oprav pražského Negrelliho viaduktu začne od 4. července platit výlukový jízdní řád pro trasu do Kralup nad Vltavou a Děčína. Změny se týkají většiny spojů na této trati. Vlaky z Kladna budou končit na Vltavské, nebo v Dejvicích. Na výlukách se dráhy dlouho nemohly dohodnout s Ropidem.

Osobní vlaky i rychlíky z Masarykova nádraží jedoucí do Kralup a dále do Děčína vyjedou kvůli uzavírce mostu v jiných časech. Vyplývá to z nového jízdního řádu, který zveřejnila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

„Čas odjezdu vlaků na trase z Kladna bude většinou zachován. Končit ale budou v nově vzniklé stanici na Vltavské, v Bubnech, či v Dejvicích,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Oprava Negrelliho viaduktu zvýší kapacitu trati, nejvyšší povolená rychlost vlaků se tu zvýší ze současných 40 na 60 kilometrů v hodině. Vzroste rovněž počet vlaků, které přes most za hodinu projedou. O změně trasy se České dráhy nemohly s Ropidem dlouho dohodnout (psali jsme zde).

Rozsáhlá rekonstrukce mostu vyjde na 1,44 miliardy korun, téměř miliardu bude možné proplatit z evropských fondů. Celá rekonstrukce potrvá přes tři roky (více zde). Oprava viaduktu je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá označována jako rychlodráha.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.

8. června 2017

,