Mobilní Metro.cz

Sluneční hodiny u stanice metra Florenc. | foto: Archiv Aqua Ads, Metro.cz

Největší sluneční hodiny v Praze na Florenci jsou ze špíny

Vydáno 21.03.2016 Metro.cz
Za dobrého počasí ukazuje obelisk na malém náměstí u metra Florenc v Praze 8 kolik hodin. Jsou to vlastně obří sluneční hodiny, které vytvořili z rozdílné barvy čistého a špinavého obrubníku.

„Doufáme, že lidem zpříjemníme cestu do práce, do školy, na rande, kamkoliv budou mířit jejich kroky. Zároveň bychom rádi vzbudili diskuzi o využívání veřejného prostoru, a to nejen v Praze,“ říká pro deník Metro Pavel Jeřábek, spoluzakladatel iniciativy Aqua Ads, která hodiny vytvořila unikátní metodou.

Malby a nápisy vytváří speciálním strojem, který funguje podobně jako vysokotlaká myčka a přes speciální ocelové šablony tak vytváří kontrast mezi špinavou a čistou částí chodníku či silnice. Vzor nebo nápis podle okolních podmínek časem zmizí.

„Stroj jsme vyráběli půl roku s tím, že se jedná o unikátní technologii a viděli jsme se s Nobelovkou v ruce. Po první aplikaci motivu jsme zjistili, že to sice pro komerční účely nikdo nedělá, ale ve světě se už podobný princip používá ve streetartu,“ dodává Jeřábek, který mimo jiné umístil nápisy „Stop! Rozhlédni se“ u přechodů blízko pražských základních škol.

Podobné projekty budou podle jeho názoru pravděpodobně následovat. „Už si nás všimli zastupitelé v jiných městech Česka, se kterými jednáme o možné spolupráci,“ potvrzuje.

Jejich dalším projektem bude běžecký okruh v Riegrových sadech. „Běžec si bude moct přečíst, kolik kilometrů uběhl a zároveň mu dodá energii motivační citát.

V rámci bezpečnostní kampaně budeme dál rovněž tímto ekologickým způsobem umisťovat výstražná znamení před přechody u základních škol. „Rádi bychom se účastnili také uměleckých instalací ve veřejném prostoru,“ představuje šíři možností této technologie Jeřábek. S aquamobilem pomáhali každé tři týdny od léta do listopadu čistit lavičky v parku u Hlavního nádraží, protože Pražské služby nemají podle jeho názoru vhodnou techniku, která by nepoškodila původní nátěr.

Iniciativě Aqua Ads se nelíbí vizuální smog – reklamy na každém kroku. „Naším cílem je dostat co nejvíce reklam do horizontální podoby, kde tolik nevadí a lidé si jí přesto všimnou a snad i ocení, že je legální a ekologická,“ představuje svoji vizi Jeřábek.

Sdílet článek

Komentáře